Last minute Krēta

• 2.4kkilometers
  • Pēdējā brīža atvaļinājums

May 22, 2019 in Latvia ⋅ ☀️ 21 °C

Feisbukā atradām pēdējā brīža ceļojumu uz Krētu. 7 dienas, lidojums turp atpakaļ, bagāža, transfērs un viesnīca ar brokastīm iekļauta cenā par 195 eur no personas. Yolo. Nopirkām piedāvājumu, izrādās organizē tūrisma kompānija AlidaTūrs. Otrdienā nopirkām, trešdienā apstiprināja rezervāciju, ceturtdien jau jālido. Gandrīz nepaspējām sakravāt koferus. Čārterreiss pa taisno no Rīgas uz Heraklionu. Lidojums 3.5h.Read more

• Day 1

1.diena

May 23, 2019 in Greece ⋅ ⛅ 22 °C

Lidojums pilns, neskaitāmi zīdaiņi un bērni. Galā mūs sasēdina autobusā un izvadā pa viesnīcām. Mūsējā protams ir pēdējā. Kādu stundu pavadām autobusā apbrīnojot šofera manevrēt spēju pa šaurajām ielām un klausoties mums piešķirtās gides Nellijas stāstos cik ļoti vajag ņemt ekskursijas pie viņas un uz savu galvu kaut ko darīt ir bīstami, bet mēs tomēr esot brīvi cilvēki brīvā valstī un varot darīt kā gribam. Bet tomēr labāk esot pie viņas. Nu mēs toč gribam uz savu galvu. Mūsu viesnīca ir Mistral Studios. Tā kā izvēlējāmies lētuča piedāvājumu, nekas īpašs nav. Dzīvot var. Neforši, ka bija jāprasa, lai iedod ziepes un dušas želeju, kaut skaitās 2.5 zvaigžņu viesnīca. Bet tas tāds sīkums. Numuriņš nav liels, bet ir ledusskapis, izlietne, trauki un maza elektriskā plītiņa. Varēs ietaupīt kādu eiro pašiem gatavojot ēst. Tualete smieklīgi maza. Bet ir baseins un mīksti sauļošanās krēsli. Wifi lēns, bet strādā. Esam tuvu pludmalei un ļoti mīlīgai Malia vecpilsētai. Vakriņojam jaukā restorānā Nostimo ar bezgala jauku apkalpošanu un brīnumgardu mājas vīnu. Malia vecpilsēta apbur, kādu vakaru noteikti vēl jāpaklaino pa šaurajām līkumu ieliņām un jāapbrīno omulīgie restorāni un tavernas.Read more

• Day 2

2.diena

May 24, 2019 in Greece ⋅ ☀️ 24 °C

Brokastīs mums deva ceptas olas, brokastu pārslas, maizi, jogurtu, sieru, šķiņķi un saldus virtuļus. Un protams kafiju. Tēju var dabūt tikai kumelīšu, britu tūristiem kultūršoks, kā tā var būt, ka brokastīs nedod dzert melno tēju?
    Sākām ar laiskošanos pie baseina - sauļojāmies, lasījām grāmatu un gājām atvēsināties šķietami ledainā baseinā, kurā droši vien tāpat bija kādi 23°C, bet pēc vārtīšanās saulē likās dikti spirdzinoši. Pēc tam gājām garā pastaigā cauri lielveikalam uz Potamos beach. Tā pludmale, kas mums blakus ir nosēta ar kūrortiem piederošiem sauļošanās krēsliem, neatliek daudz vietas brīvām smiltiņām. Lielveikalā nopērkam pusdienām salātus, kas izrādās varen gardi, tādēļ padalīšos ar sastāvu, lai vēl kāds var mājās tādus uzmeistarot. Tātad: vārīta kvinoja, romiešu salāti, rīvēti burkāni, gurķis, saulespuķu sēkliņas, kaltētas dzērvenes un grauzdēti lazdu rieksti. No pilsētas līdz pludmalei sanāk iet pa šosejas malu, bet šoseja jau diezgan klusa un mierīga, šad tad pabrauc garām kāds tūrists uz kvadricikla, kurš mūs apbrauc drošā attālumā.
    Šodien stipri vējains, jūra nemierīga un bango pret krasta klintīm. Saule žilbina, bet fonā esošie kalni izskatās iekarojami, lai arī sniedzas virs 2000 m vjl. Ziemas laikā tik augstu pat esot sniegs. Laižoties lejā no lidmašīnas loga bija redzama Krētas augstākā virsotne Psilorits, kas slejas 2456 m augstumā, uz tās un blakus esošās kalnu grēdas bija manāms sniegs. Kalnu pakājē, kurā mēs šobrīd atrodamies sniega nav, bet virsotnē droši vien tāpat ir auksts, domu par kāpšanu atmetam.
    Potamos pludmalē ir tīri jauki, olīvkoku paēnī notiesājam pusdienas un nolemjam aiziet palūkot pludmali, kas atrodas nākamajā līcītī. Pludmale aizpildīta ar sauļošanās krēsliem un turpat kārtējais kūrorts. Potamos pludmale šķita mīlīgāka, tādēļ nolemjam atgriezties turp atpakaļ. Bet pārgājiens pāri klintīm un cauri ziedošai pļavai, kas pilna ar dadžiem, ir vareni jauks un nevar vien nopriecāties par skaisto skatu apkārt. Atgriežamies viesnīcā un es secinu, ka no rīta tomēr esmu pamanījusies apdegt saulē. Uz krūtīm sarkans, bet uz muguras iesauļojusies peldkostīma bante. Vakariņās rīsi ar pupiņām, jo jāizmanto iespēja, ka varam sev gatavot ēdienu un vakar patērējāmies restorānā, tāpēc šodien taupības režīms. Pie mūsu balkoniņa esošajā kokā sasēduši pieci bezdelīgu mazuļi un skaļi trokšņo plati pavērtiem knābjiem tiklīdz atlido kāds no viņu vecākiem, lai mutē tiem ieliktu kādu kukaini. Viņiem arī vakariņu laiks.

• Day 3

3.diena

May 25, 2019 in Greece ⋅ ☀️ 22 °C

Šodien nolēmām doties uz galvaspilsētu, lūkoties vecus priekšmetus. Autobusa brauciens no Malia uz Iraklio izmaksāja 4.10 eur no personas. Pa ceļam no internetiem uzzinājām, ka sestdienās pilsētā notiek tirgus un tas atrodas ejamā attālumā no autoostas. Pa ceļam uz tirgu iegājām aptiekā, jo Jānim bija baigie puņķi un aizlikts deguns, vajadzēja kādu palīglīdzekli. Kamēr Jānis runājās farmaceitu par deguna pilieniem, es spēlējos ar farmaceites suni, kurš metās gulties man uz kājām, kad devāmies prom. Laikam negribēja no manis šķirties. Es no viņa arī nē, bet dzīvē viss nenotiek kā gribētos. Tirgū notika manāma rosība. Augļu stendi bija izkārtojušies ārmalā, bet vidū tirgoja visu pārējo. No kaudzes ar lupatām varēja izlasīt sev tīkamākās un iegādāties pa 3 eur gabalā, turpat blakus pārdeva paltformas iešļūcenes pa 5 eur. Pārdevēji sacentās, kurš skaļāks un kuram izdosies pārbļaut savu piedāvājumu pāri visum tirgum. Turpat arī "food truck", kas ērti iekārtojies starp tirgus haosu un piedāvā mieloties ar pitu, girosu vai suovlaki. Souvlaki principā ir šašliks, mazi vistas vai cūkas gaļas gabaliņi, sadurti uz bambusa iesmiņa un turpat uz oglēm uzgrillēti. Par cūkgaļas iesmiņu 1 eur, par vistas - 1.50 eur. Tirgū iegādājāmies tikko no koka lasītas aprikozes. Tā spriežu, jo daudzām vēl klāt bija galīgi nesavītušas, zaļas koka lapas. Kamēr es domāju, ka varētu nopirkt banānus, pārdevējs jau bija nolobījis un pasniedza man nogaršošanai mazu, zaļu banāniņu. Tas bija izteikti salds un es iegādājos nelielu ķekaru. Šodien varena svelme, tādēļ dubultsprieks, ka tieši šodien izvēlējāmies apmeklēt muzeju. Tur tomēr vēsāk un tiešie saules stari nededzina ādu. Muzejs gan ir visai pilns. Vairākas tūristu grupas ar gidiem, kuri runā dažādās valodās, taču gidi ik pa laikam visai nekaunīgi pielien tev priekšā, kamēr aplūko kādu objektu, un pirms tu attopies, tevi ir ielenkusi tūrsitu grupiņa, kuri uzmanīgi klausās kā gids vāvuļo par kādu senu artefaktu. Tādēļ jāiemanās lavierēt starp grupām, lai savā nodabā var palasīties par senajiem podiem, sulu spiedēm, rotaslietām un sarkofāgiem. Apbrīnojuši arī senās mozaīkas un sienas gleznojumus, dodamies muzeja pagalmā, koku paēnī notiesāt aprikozes un banānus. Pēc tam gar pastaiga cauri Heraklion vecpilsētai, gar ostu un atpakaļ uz autoostu, lai brauktu atpakaļ uz Malia.Read more

• Day 4

4.diena

May 26, 2019 in Greece ⋅ ☀️ 19 °C

Šodien bija nolemts, ka vajag pastrādāt pie kompjiem. Pirmdien varētu noīrēt vāģi un aizbraukt kārtīgāk palūkoties salu. Līdz pusdienlaikam bijām ieslīguši katrs svā kompī, vēders rosināja, ka vajag kaut ko ieēst. Mums bija ideja arī pirmdien vai trešdien visu dienu veltīt, lai apmeklētu Samaria Gorge, kas ievērojamākais dabas objekts Krētā. Tas būtu kādu 5 stundu brauciens katrā virzienā un 8 stundu pārgājiens. Aiza atrodas salas dienvidrietumu daļā un ērtāk aizsniedzama no Chania pilsētas. Domājām pie reizes meklējot auto īres piedāvājumus apzināt arī ekskursiju iespējas uz aizu. Jo mūsu viesnīcā dzīvojošie igauņi mums pastāstīja, ka viņi bija devušies tādā ekskursijā pa 30 eur no personas, viņus savāca no viesnīcas 5.30 un atgriezās atpakaļ viņi 23.00. Papildus jāmaksā 5 eur par ieeju dabas parkā un 11 eur par kuģīti, kas aizved tevi no aizas izejas jūrā uz vietu, kur savāc autobuss, lai vestu atpakaļ uz viesnīcu. Uz savu galvu ar sabiedrisko transportu arī var aizbraukt līdz takas sākumam, taču kopā tas izmaksātu minimums 25 eur autobusa biļetēs, plus vēl baigais čakars. Igauņu teiktā cena likās ļoti laba. Apstaigājām dažus ekskursiju lodziņus, šamie piedāvāja tādu opciju no 35 līdz 45 eiro. Gribējām atrast kādu, kas piedāvās tos 30 eur. Sapratām, ka auto īres piedāvā arī ekskursijas. Jānis internetā bija izlasījis, ka labas atsauksmes ir par Sterling autoīres kompāniju. Gājām uzzināt īres cenu un ekskursiju iespēju turp. Mūs sagaidīja ļoti omulīgs vīrietis, kurš mums tiešā tekstā pateica, ka nevajag braukt uz Samaria gorge tagad. Mēs iztērēsim pārāk daudz laika ceļā, ka labāk būtu kārtīgi izbraukāt šo Krētas daļu un tad otreiz braukt uz Chania un no turienes izpētīt otru daļu. Viņš piedāvāja mums automašīnu uz 2.5 dienām par 2 dienu īres cenu, proti, ņemt vāģi tagad un braukt kaut kur kalnos. Brīdi apdomājušies, sapratām, ka viņam taisnība. Krēta jāpmeklē vēlreiz, ja vēlamies izstaigāt Samaria gorge. Šī sala ir patiesi liela un te atliek ko darīt vairākām apmeklējuma reizēm. Ņēmām ciet viņa piedāvājumu, skaidrā naudā samaksājām 110 eur un varējām braukt kur mums tīk. Strādāsim naktī. Braucam uz pludmali. Pa vijīgiem kalnu ceļiem, pāri pauguriem, gar piekrasti braucam uz Plaka pludmali. Novietojam mašīnu stāvvietā, kas izrādās domāta tikai restorāna apmeklētājiem, tādēļ esam spiesti paņemt dzērienus restorānā. Jānis paņem grieķu kafiju (kas patiesībā ir turku kafija), es pasūtu glāzi mājas baltvīna. Man atnes glāzi vīna, kas garšo pēc etiķa un ir nebaudāms, Jānim atnes espresso krūzītē aplietus kafijas biezumus. Mans etiķvīns man izmaksā 4 eur, Jāņa kafijas parodija 1.50 eur. Nē, nu neko darīt. Ejam uz pludmali. Būtu pabraukuši ar auto 200 m tālāk, būtu nonākuši bezmaksas publiskajā pludmales stāvvietā. Pludmale ir klāta ar oļiem un ūdens tajā ir kristāldzidrs. Dažas ziņkārīgas zivis piepeld man klāt, aplūkot kas es esmu. Saule cepina un ūdenim uz ādas nožūstot parādās sāls nogulumi. Tepat pludmalei blakus ir arī dušas ar saldūdeni, kur var noskalot visu sāli un ģērbtuves kabīne, kur prom no acīm pārģērbties sausās drēbēs. Turpinam savu ceļu uz Ag. Nikolos, kas ir pilsētiņa, kas parādās uz pastkartēm un tūrisma ceļvežos. Jāsaka uz mani nekādu iespaidu neatstāja. Ir ok, bet citi miesti kuros sabijām šķita krietni valdzinošāki. Paņemam saldējumu un dodamies pastaigā pa pilsētu, lai atrastu to šarmu, ko pārdod ekskursiju bukleti. Neatraduši meklēto, atgriežamies pie auto, lai brauktu iepirkties uz Lidl. Lidl vienmēr bijis labs glābiņš maciņam, kad esam brīvdienās kaut kur ārzemēs. Diemžēl šis Lidl liek vilties, jo piedāvājumā nav mūsu iemīļotie Lidl salātu maisījumi un vispār izvēle švaka, cenas arī ir tikai nedaudz lētākas, kā lielveikalā pie mūsu viesnīcas. Lidl neataisno uz sevi liktās cerības. Paspējuši ieprikties neilgi pirms veikala slēgšanas, atgriežamies viesnīcā. Izplānojam aptuvenas ēdienreižu iespējas no sapirktajiem produktiem un rīt plānojam startēt ap 11.00.Read more

• Day 5

5.diena

May 27, 2019 in Greece ⋅ ⛅ 25 °C

No rīta piebeidzam darbus, ko nepaspējām iepriekšējā naktī un steidzamies pāri kalniem, lai dotos pastaigā pa Sarakinas aizu. Satiksme ir interesanta. Ātruma ierobežojumus ievērojam tikai mēs, apdzīšanas manevri pāri dubultajai nepātrauktajai līnijai un pa pretējo nogriešanās joslu vietējo vidū šķiet pašsaprotami. Ceļš līkumo un kļūs arvien šaurāks. Tad tas sāk vest kalnā, kur nolemjam piestāt, lai aplūkotu ieleju no augšas. Apkārt klusums, var dzirdēt tikai cikādes un šķiet, ka sakarsušais gaiss vārās. Salas vidienē, kad saule ir zenītā, valda neprātīga svelme. Ielejā neieklīst neviena brīze, kas sakustinātu gaisu vai sniegtu kādu nebūt veldzi. Uz ceļa bez mums neviena nav. Asie līkumi un šaurā brauktuve vairs nešķiet tik bīstama, ja uz tās rullējam tikai mēs. Pārvaram vēl pāris serpentīnus augšup, lejup un arī dažus ciemus ar mulsinošām ielām, līdz nonākam pie Sarakinas Gorge stāvvietas. Noliekam vāģi un dodamies pa taku iekšā aizā, cauri kurai burbuļo saldūdens upe, ko gribētos dēvēt par strautu. Bet redzot izgrauztos krastus, izkustinātos akmens bluķus un ūdenslīmeņa nosēdumus, tas šķiet aizvainojoši, jo tā pa tiešām ir kārtīga kalnu upe, kad mutuļojoša sevī nes lietus ūdeņus. Iespaidīga apmēra klints bluķi sakrituši viens uz otra tā, ka vienā brīdī mēs vairs netiekam tālāk uz priekšu. Spriežot pēc kartes, aizā iespējams iekļūt arī no citas puses, ja pabrauc pa asfaltētu ceļu vēl uz priekšu, nenogriežoties uz autostāvvietu. Mēs nolemjam nelūkot aizas citu ieeju, bet braukt lūkot pludmali un pusdienas. Tādēļ pēc aizas apmeklējuma piestājam Myrtos miestā, kur ielas ir tik šauras, ka lai ar auto nogrieztos krustojumā, nākas padot atpakaļ. Bet miests piemīlīgs, daži ielu posmi pārvērsti par gājēju ielām, kas patiesībā vienkārši pārvērstas par restorānu terasēm. Pusdienas restorānā piekrastē, jo tie mīlīgie restorāni, ko gribējām apmeklēt dara kā jau dienvidos pieklājas. No 14.00-17.00 nedod ēst, tikai dzērienus. Pludmale ir akmeņainā. Dažāda izmēra oļi nosējuši visu piekrasti, bet ūdens tik dzidrs un rāms, ka no krasta var redzēt dažas zivis, kas kaut ko cītīgi meklē starp oļiem. Oļi saulē ir vareni sakarsuši un pēc peldes var krāmēt sev uz miesas karstos akmeņus. Pēc šīs pludmales dodamies lūkot vēlvienu pludmali. Tādu, kur mazliet jāpaiet gabaliņš un kur jūras eži visur nosēduši klints malas. Tāda pludmale, kas tovakar piederēja tikai mums. Nevienas dzīvas dvēseles, kaut kur pāri līcim līcim skanēja klaigas un saule laidās uz rietu. Mēs devāmies tālāk ceļā. Vispirms pēc kafijas, pēc tam augstāk kalnos, lai noķertu smukus kadrus ar saulrieta gaismu un mūsu stilīgo vāģi. Diemžēl saulriets nesakrāsoja debesis, taču vāģis bildēs tāpat izskatījās stilīgs.Read more