Aizbrauksim paskatīties uz fjordiem, gulēsim teltī un ēdīsim konservus.
  • 14footprints
  • 5countries
  • 11days
  • 80photos
  • 8videos
  • 2.9kkilometers
  • Day 1

1.nometne

August 8, 2018 in Finland ⋅ ⛅ 21 °C

Prāmis uz Helsinkiem kā jau prāmis - mēģina tev iepārdot dārgu un negaršīgu kafiju un vēl miljons veidos piedāvā iztērēt naudu. Helsinki daiļa pilsēta, cik nu paspējām izspriest skatoties pa mašīnas logu. Apskatīsim atpakaļ ceļā. Šovakar jāpaspēj vēl satikt saviem ģeogrāfu čomiņi, kas klaiņoja Somijā un kā reizi brauc atpakaļ uz LV. Sarunājām nometņot kopā. Stūrējām uz ziemeļiem, piestājām palūkoties uz skaistu ezeriņu un aši steidzāmies vien tālāk, jo vakariņas prasījās vairāk kā pretodu līdzeklis. Satikāmies pie skaista ezera un laiski pļāpājām. Vakars vēl silts, zeķes neesmu vilkusi jau 2 mēnešus.
    P.S. Dienas bilancē nolocīti 533 km

• Day 2

2.nometne

August 9, 2018 in Finland ⋅ ⛅ 20 °C

Šodien rītu sākām vēlu, bet ar atsvaidzinošu peldi ezerā. Grūti bija pamosties, jo telts matracīts likās tik ērts, guļammaiss tik silts, ka nespēju saņemties un izkāpt ārā. Tomēr pēc peldes parādījās mundrums un pēc brokastīm jau bijām gatavi turpināt ceļu. Atvadījāmies no draudziņiem un stūrējām uz Jiveskile, kur vajadzēja būt skaistais arhitektūrai, taču tā bija kaut kur noslēpusies un mēs redzējām tikai vienu iespaidīgu grafitti un daudz, daudz baļķus, ko veda prom pa dzelzceļu. Turpinājām rullēt uz ziemeļiem, piestājām pusdienās uz kādas ezera saliņas ar jaukām lapenītēm. Pusdienās pieticīgs sautējums un desertā banāns. Turpmākais ceļš līdz Oulu bija garš, šķietami bezgalīgs un ārkārtīgi garlaicīgs. Taisns un ar vienveidīgu ainavu aiz loga. Varēja manīt, ka dodamies tuvāk polārajam lokam, jo bērzi un priedes ceļa malās pakāpeniski kļuva ar vien kalsnākas. Oulu neuzkavējāmies ilgāk kā par Lidl apmeklējumu un degvielas uzpildi. Steidzām meklēt nometnes vietu. Pēc internetiem spriežot un kartes likās, ka esam atraduši prīmā spotu. Būtu ideāls, ja nebūtu tik sasodīti vējains. Ārā +24°C, bet nācās vilkt bikses, jaku un pat šalli, jo tā pūta cauri. Bet toties mēs nakšņosim Baltijas jūras ziemeļu daļā. Un malkas pilni krūmi. Ar vāģi uztaisījām aizvēju pie iepriekš jau sagatavotas ugunskura vietas un varējām uzcept gan desas, gan kartupeļus folijā. Šodien bijām slinkāki un pievārējām tikai 449 km. Rīt plānojam vēl mazāk, jo laikam aizdosimies mazliet pastaigāt takas Lapzemē. Bet tie 400 km jūtami parāda, ka esam augstāk ziemeļos, jo krēslit sāk tikai pēc 23.00 un saulrieta tik krāšņs, ka ui, ui. Un re, vējš ar pierimst, var celt telti un doties pie miera. Rīt diena jāsāk laicīgāk.Read more

• Day 3

3.nometne

August 10, 2018 in Finland ⋅ 🌧 17 °C

Esam Lapzemē. Pulkstens jau sitis 22.00, bet ārā vēl pat nav sācis krēslot. Tā kā nedēļas nogalē Norvēģijā, kur vēlamies doties, sola lietu un daudz lietus, nolēmām uzkavēties Somijā. Aizgājām pastaigāt pa arktisko loku un nakšņot teltī kādā no takas nometņu vietām. Pārgājiens, ko izvēlējāmies nebija garš, tādēļ gājienu uzsākām tikai pēc 18.00. Tad nu arī visas nojumes un labākās vietiņas nakšņošanai jau bija ieņēmuši citi. Šonakt sola pērkona negaisu un stipras lietusgāzes. Esam pārliecināti, ka mūsu telts to neizturēs. Tāpēc nolēmām palikt "Day hut" mājiņā, kurā drīkst palikt tikai dienas laikā vai pa nakti ārkārtas gadījumos. Sevi attaisnojam ar to, ka laika prognoze ārkārtīgi nolohojās, jo solīja mierīgu nakti bez nokrišņiem, kad to pārbaudījām pirms devāmies uz Rovaniemi. Pie mājiņas satikām ziemeļbriedi, kas piesardzīgi lavījās starp sīkajām priedēm un meklēja sēnes. Bet pa dienu paspējām apskatīt mazliet no Rovaniemi, kur visur cenšas pārdot Santa Klausu un ziemeļblāzmas. Iedzērām kafiju ļoti skandināviska stila kafejnīcā, kas atrodas bijušajā bankas ēkā, tādēļ pagrabā blakus tualetēm atrodas seifs. Suvenīru veikalā varēja iegādāties zirdziņus, kas man raisīja riebumu un jo ilgāk uz tiem skatījos, jo vairāk šķebināja. Tiem bija caurumi, augoņi, rētas un vairākas galvas. Pievienoju video, lai tu arī vari ciest.
    P.S. Šodien maz km novālēti. Statistiku nezinu, bet ap kādiem 250 vajadzētu būt.

• Day 4

4.nometne

August 11, 2018 in Sweden ⋅ ⛅ 12 °C

Šodien līst. Gan Somijā, gan Zviedrijā, gan Norvēģijā. Nolēmām nakšņot kempinga mājiņā vairāku iemeslu dēļ - noderētu elektrība, lai salēdētu elektroierīces, gribās siltu dušu, ārā līst un stiprs vējš, bet par visu vairāk gribas pagulēt uz ērta, mīksta matrača. 3 naktis teltī jau nav nekas, neesam arī nekādi mīkstie. Bet varbūt esam izlutināti?
    Rītu atkal sākām agri, jo bija jānoiet 13 km līdz automašīnai un tad vēl jātiek līdz Zviedrijai, pēc iespējas tuvāk Norvēģijai. Šodien ceļamalās auga neskaitāmas bekas un mēs satikām vairākus ziemeļbriežus. Veikalā meklējām "maukas", bet gadījās tikai "lohi". Rīt gribam tikt ekskursijā uz pasaulē dziļākajām raktuvēm, bet nez vai sanāks. Ja nesanāks rīt, mēģināsim nākamnedēļ. Ekskursija ir teju 3h un pēc tam tevi cienā ar kafiju un cepumiem. Ģeoloģija + inženiertehniskie risinājumi + kafija un cepumi = man patīk
    P.S. Šodien nolauzām nezināmu skaitu kilometru, jo es atkal aizmirsu piefiksēt sākuma rādījumu. Bet kopā no pieRīgas esam nomasējuši 1558 km un esam Zviedrijā, iepazīstinājām Saab ar viņa dzimteni. Saabiņš saka, ka viņam pagaidām ne visai - Somijā bija labāki ceļi. Rīt vajadzētu nakšņot Norvēģijā, bet redzēs, ko par to teiks laika prognoze.

• Day 5

5.nometne

August 12, 2018 in Norway ⋅ ⛅ 10 °C

Uz dzelzs raktuvēm ekskursija bija izpārdota, tāpēc nāksies mēģināt nākamnedēļ. Visu dienu līst. Zviedrijas Circle K nestrādā Latvijas Circle K kluba karte, bet vismaz ir Wi-Fi. Norvēģijas Circle K nav pat Wi-Fi. Apsveru domu, ka jātaisa instagram konts: ko travel blogeri tev nestāsta. Aiz loga auksts, vējains un slapjš, tādēļ pusdienās tikai uzvārījām ūdeni un apēdām ātrās nūdeles un kartupeļu biezputru. Norvēģijas veikala cenas nevarējām novērtēt, jo šodien ir svētdiena un neviens un nekas nestrādā. Jūtamies mazliet nožēlojami, rīt droši vien būsim vēl nožēlojamāki, jo šonakt gulēsim mašīnā. Guļēsim mašīnā, jo vējš brāzmās tik stiprs, ka pūš cauri teltij. Mašīnā neērti, bet vismaz silti un sausi. Pa ceļam aiz loga ik pa laikam ir smuks skats, par spīti tam, ka viss satinies lietus mākoņos. Laika prognoze mazliet piemānīja - solīja, ka vakarā lietus rimsies. Ik pa laikam uzlīst. Rīt it kā mazs lietus, bet visu dienu. Otrdien jau vajagot skaidroties. Uz to liekam cerības, jo gribas aiziet uzkāpt kādā kalnā, būtu baigi skumji, ja nāktos braukt mājās galīgi izmirkušiem un kalnus neredzējušiem, jo tie slēpjas mākoņos. Cik es biju naiva, kad domāju, ka termo bikses man nevajadzēs... Bet es joprojām ticu, ka mums trāpīsies arī labs laiks.
    P.S. Šodien pieveikti 467 km un pieaudzis degvielas patēriņš, jo, bāc, daudz jābremzē un līkumi aiz līkuma, tomēr joprojām Sābiņš smuki uzvedas un neēd vairāk par 6.5L/100km.

• Day 6

6.nometne

August 13, 2018 in Norway ⋅ ⛅ 9 °C

Laiks joprojām nemīlīgs. Arī rītdienas laika prognoze pabojājusies. Šonakt lēmām par labu hostelim, lai arī mašīnā tīri labi izgulējāmies. Vējš ir pierimis, bet tāpat dzestrs. Šodien jau varēja redzēt smukus skatus, mākoņi paklīda un vienu brīdi uzspīdēja pat saule. Hostelī silti, wi-fi un mēs varam mazliet pastrādāt. Ir ko darīt, proti. Rīt lai vai lietus, iesim kāpt kalnā un gulēt teltī pludmalē. Šodien vakariņās vārsim kartupeļus un cepsim desas. Jānim rīt dzimšanas diena, tādēļ viņš atļāvās nopirkt sev 1 pudeli aliņu pa 5 eur. Vakariņās brangi pieēdīsimies, lai rīt spēks kāpt. Vispār sapratu, ka grūti krāmēt koferi ar drēbēm, kad mājās ir +29, bet galamērķī saka, ka būs +13. Realitātē galamērķī +9, bet windchill liek sajusties kā +4. Man vismaz ir cimdi, bet diemžēl nav lietusbikses. Kaut kā jau tiksim galā, cerams bez klepus un angīnas.Read more

• Day 7

7.nometne 1.daļa

August 14, 2018 in Norway ⋅ ⛅ 10 °C

Šodien bija lieliski laikapstākļi, kas mums lika forsēt ar pārgājieniem. Kāpām 3 dažādos kalnos, skati par miljoniem tāpēc dienas apraksts 2 daļās, lai var visas bildes salikt vienā piezīmē. Pirmo kāpām Holandsmælen, bet līdz virsotnei nemaz netrmējām, gribējām tik palūkot uz pludmali un klintīm. Joprojām mākoņi pinās ap virsotnēm un gaisā bija viegla dūmaka. Nobridām slapjas kājas pa purvaino augsni, bet diezgan aši izžāvējām apavus mašīnā pateicoties "pečkai". Nākamais sarakstā bija Volandstinden, kas bija stāvāks, slidenāks un arī iespaidīgāks. Nu jau laikapstākļi bija pavisam labi, debesīs dūmaka izklīdusi, gaiss bija dzidrs un silts. Šajā takā "pastaigā" devās arī daudzi cilvēki ar suņiem. Vispār novērojām, ka norvēģi savus suņus pastaigā izved uzkāpjot kalņā, kur jābrien cauri dubļiem un jārāpo pāri akmeņiem. Tā nu arī mēs uzkāpām Volandstinden, izbaudījām skatus un silto laiku, un paspējām aizmirst cik nožēlojami bijām pirms 2 dienām.Read more

• Day 7

7.nometne 2.daļa

August 14, 2018 in Norway ⋅ ⛅ 10 °C

Pēc Volandstinden ieturējām vakariņas mīlīgā atpūtas vietā, kur bija šūpoles, tualetes, tekošs ūdens un jaukas nojumītes ar galdiņiem un zāli uz jumta. Šonakt nakšņosim Kvalvika pludmalē. Diezgan populāra vieta Lofoten salās, par ko pārliecinājamies jau stāvvietā, jo viss bija pārpildīts, ceļa braucamajai daļai atvēlēta vairs tikai viena josla un mums nākas noparkoties 2 km no takas sākuma. Sakravājuši mantiņas uzsākām savu gājienu. Šīs vietas popularitāti apliecina arī izbradātā taka, vieni dubļi. Jau atkal rāpojam pāri akmeņiem, cenšamies saglabāt sausas kājas un nesalauzt potītes. Brīnumainā kārtā pludmalē nokāpjam ar sausām kājām un bez lauztiem kauliem vai mežģītām locītavām. Atrodam plakanāko vietiņu, ko varam, jo pirms mums ļaudis pasteigušies jau ieņemt labākos pleķīšus telšu uzsliešanai. Kopā var saskaitīt virs 20 teltīm, kas šonakt nakšņos pludmalē. Izskatās jah pasakaino - balta smilts, zils ūdens. Kāds trakais arī dodas peldēties. Trakais, jo ūdens temperatūra nepārsniedz +11°C, par spīti tam cik vilinošs tas izskatās. Nakts ir vēsa, dzestrums un mitrums no jūras klājas uz telts. Man salsts, bet kaut kā izdodas sakūņoties tā, lai ir silti un nogurums dara savu. Rīt jākāpj Ryten kalnā, kas no lejas izskatās biedējoši stāvs un slidens, ka man noplok entuazisms. Bet varbūt šobrīd runā nogurums, labāk ļauties nogurumam un aizmigt. Rīt domās par rītdienu.
    P.S. Dienas bilance nobrauktajiem kilometriem vairs netiek apkopota.

• Day 8

8.nometne

August 15, 2018 in Norway ⋅ ⛅ 11 °C

Pamodāmies visai vēlu. Jo tā nāca miegs un saulīte sildīja telti. Brokastīs ēdām auzu pārslu putru ar kokosa skaidiņām un kaltētām dzērvenēm. Vai nu enerģijas trūkums vai tiešām sasodīti garšīga kombinācija. Un to saku es, kurai negaršo auzu pārslu putra. Kāpiens augšup Ryten vairs neizskatījās tik biedējošs un stāvums arī nebija nedz traks, nedz slidens. Uzkāpām līdz slavenajai klintij, kas pareizā leņķī rada iespaidu, ka tu karājies virs klints malas un visticamāk esi pārgalvis. Lai nofotogrāfētos uz klints bija jāizstāv rinda tā it kā gribētu fočēties ar slavenību. Vējš augšā bija ass un auksts, ilgi neuzkavējāmies un foto uzņēmām tikai ar fotoaparātu, tādēļ tās šeit nav pievienotas. Pačillojām aizvējā kopā ar aitām un baudījām saulīti. Tik brīnišķīgs laiks šeit tiešām ir retums. Debesīs neviena mākoņa. Pagaidām. Saulīti dabūjām izbaudīt pamatīgi, jo pēcāk seja bija stipri sarkana un viegli sūrstēja. Nokāpuši atpakaļ pie vāģa aizripinājāmies līdz piknika vietai no kuras varēja vārgi redzēt Norvēģijas sauszemi. Turpat, kamēr es gatavoju pusdienas, Jānis ņēmās dabūt vaļā Saab motora pārsegu, jo trosīte, kas to paver ar vienu kloķīti pārtrūka. Dabūt vaļā pārsegu savukārt vajadzēja, jo Saabs paziņoja, ka viņam dzesēšanas šķidruma līmenis bišku tā kā par zemu, tāpēc svarīgi to papildināt. Kad Jānis jau bija visu dabūjis vaļā un turpināja ķimerēties, piebrauca divi vāģi ar Krievijas numuriem un veči ieraudzījuši Latvijas numuru teicās, ka pagājušogad bija Jūrmalā un piedāvājās palīdzēt ar motoreļļu vai citiem šķidrumiem. Bet viss bija jau nokārtots un mēs turpinājām ceļu uz Reine pilsētiņu, kas ir stipri smuka ar savām sarkanajām būdiņām, bet stiprā smukuma dēļ arī stipri apsēsta ar tūristiem. Pilsētiņa atrodas uz mazas pussaliņas, bet cilvēku tur mudž. Mēs izskrējām mazu riņķīti un devāmies prom. Lielās cilvēku masas tādām vietām atņem šarmu. Steidzāmies braukt meklēt nometni pēc iespējas tuvāk Zviedrijas robežai, jo rīt mums paradzēta ekskursija Kiruna pilsētā dzelzs rūdas raktuvēs!Read more