Satellite
Show on map
  • Day 49

    Dag 46, Yosemite valley

    June 13, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 21 °C

    Om 6:00 is het blijkbaar go time, het lijkt erop dat de hele backpack camping opeens wakker is. Ik blijf nog even liggen maar niet veel later pak ik mijn spullen ook maar in.

    Ik ga eerst even een ontbijtje regelen en dan het busschema bekijken. In de vallei is een gratis bus die je naar allerlei hoeken in het park kan brengen. Ik wil het vandaag rustig aan doen, het is een vrije dag voor mij. Dus ik houd het bij korte wandeling zonder al te veel hoogtemeters.

    Eerste stop is El Capitan. Ik spot een vijftal klimmers op de vrijwel verticale bergwand. Ik ga er eens rustig voor zitten en kijk hoe deze gasten zich een weg naar boven banen. Ik blijf een half uurtje, het omhoog staren voor lange tijd is niet goed voor je nek klaarblijkelijk 😉.

    Ander hoogtepunt is Yosemite falls, een enorme waterval. Wat me minder aanstaat zijn de hoeveelheid mensen. Maar ja, daar had ik me al een beetje op ingesteld.

    Ik maak nog wat korte stops in de vallei en bezoek het museum. Al met al een geslaagde dag.

    Net voordat ik kamp maak komt er nog even beer een bezoekje brengen. Hij lijkt geen interesse te hebben in de kampeerders en blijft op een goede afstand. Cool om de eerste beer te zien deze trip.

    👋👋
    Read more