Satellite
Show on map
  • Day 99

    Dag 96, Leavenworth

    August 2, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 32 °C

    Of het heeft vannacht z’n best geregend of ik heb in een wolk geslapen. Mijn tent is in ieder geval zeiknat. Hopelijk kan ik hem op tijd opzetten zodat hij nog wat kan drogen voordat ik hem morgen weer nat mee moet nemen.

    Ik ga vandaag weer een dorpje aan, wat naar plan de laatste is waar ik een bevoorrading doe. Er is nog een klein dorp verderop het pad maar dat schijnt niet gek veel te zijn. Ik heb de keuze om vandaag naar Skykomish of Leavenworth te gaan. Beide bereikbaar vanaf dezelfde weg overgang. Skykomish is wat dichterbij maar heeft maar een klein winkeltje. Leavenworth is verder weg maar wel een fatsoenlijke supermarkt. Ik heb nog 13km om erover na te denken, het liefst ga ik naar Leavenworth, maar ja, dat is 55km verderop.

    Als ik bij de weg aan kom staat er al een man te liften, hij wil naar Leavenworth. Knoop door gehakt, ik ga ook die kant op. Binnen vijf minuten stopt er al een vrouw die mij enige tijd later bij de supermarkt afzet. Ze geeft een kleine introductie in het dorp, het is gebouwd met invloeden uit de bavaria streek. Erg Duits dus, het ziet er erg leuk uit.

    Ik doe mijn boodschappen en zoek daarna een stopcontact om mijn batterijen weer te laden. Ik vond er enkele bij het tankstation en ze vinden het prima dat ik die gebruik. Het duurt toch weer enkele uren voordat alles weer vol is en ik weer op weg kan. Ik ga nog eerst even wat lunch halen. Een lift uit het dorp is wat lastiger blijkt, het duurt ongeveer 20 minuten voordat iemand bereidt is om me mee te nemen. Valt nog niet tegen.

    Her is 15:30 als ik weer terug op het pad ben, ik bekijk even mijn kamp opties en besluit: het kan mij wat, ik loop wel tot ik geen zin meer heb. Dat blijkt 21:20 te worden een latertje. Ik bereik mijn hoogste punt, grizzly peak, vandaag precies met zonsondergang. Wat een timing zeg, dit zijn wel de momenten die ik het meest zal gaan missen. Kamp is niet veel verder meer, nog een klein half uurtje lopen.

    Shit, mijn tent vergeten. De binnenkant is ook nat geworden door het gaas nadat is hem ingepakt heb. Eerst dat dan maar zo goed mogelijk droog maken met beperkte middelen. Hopelijk droogt hij vannacht op, we gaan het zien.

    👋👋
    Read more