2e Etappe Aarschot naar Beauraing

July 14, 2017 in Belgium ⋅ ⛅ 14 °C

Vandaag ons doel weer bereikt. 122km gereden. Vanochtend was het echt afzien. Al na 20 km had ik niet voldoende kracht om de (onverwachte) hellingen op te komen. Ik had ook al weer flinke trek na een uurtje fietsen. Gelukkig was onze chauffeur/begeleider in de buurt en na het wegwerken van een krentenbol was het leed al bijna weer geleden.
    Na de koffiepauze, met diverse zoete versnaperingen van de patissier was ik weer op volle kracht en daarna zijn we over voormalige treinspoor fietspaden direct doorgestoomd naar Dinant aan de Maas. Prachtige uitzichten en al serieuze bergjes in zicht.
    Dinant is de stad waar Adolph Sax is geboren en getogen. Ja je begrijpt het goed, het is inderdaad de uitvinder van de saxofoon. De stad staat dan ook in het teken van de saxofoon. Ik mocht zelfs even naast Adolph op de bank zitten😉zie foto's.

Daarna via twee klimmen naar Beauraing.
    Direct na aankomst bij het hotel stonden we onder de luifel en toen gingen de hemelsuizen open. Net geen nat pak dus. De Madonna is ons goed gezindt🙏🏻🤔
    We hebben al weer zin in morgen. Vooraf hotels vinden is echter wel vrij lastig want deze liggen vaak tot wel 20 km van onze fietsroute. Gelukkig is het vandaag weer gelukt. We zitten in een budget hotel in Beauraing dat het predikaat "de groeten van Max" niet zou krijgen.😀