3e Etappe Beauraing naar Verdun

July 15, 2017 in France ⋅ ☀️ 20 °C

Merde! Nous avons en France🇫🇷. Dans Verdun.
    Omdat betaalbare hotels nog steeds moeilijk te vinden zijn op route hadden de stoere jongens, Jean et moi (idiots) gisterenavond een idee; Laten we morgen maar direct doorrijden naar Verdun want daar had Jan een hotel gevonden. De afstand vanaf het hotel van gisteren was echter 150km!
    Dat was dus weer een nieuwe uitdaging. De eerste 60 km vanochtend was wel wat zwaar, direct vanaf het hotel, met de km's van gisteren nog in de benen, een aantal flinke klimmen.(denk aan 10 keer het kopje van Bloemendaal achter elkaar). De rest van de dag alleen maar op en neer (nog eens tien kopjes). Merde!😓
    Was overigens goed haalbaar die 150km. Ongelofelijk hoe snel je lijf zich aanpast aan nieuwe omstandigheden.
    Prachtige glooiende omgeving met geelblonde velden en regelmatig echte slaperige franse dorpjes, waar je net één boulanger kan vinden die helaas gesloten is tussen 13:30 en 14:30. Het volgende dorpje had gelukkig een restaurant maar we moesten wel snel bestellen want het restaurant ging dicht om 14:30.
    Verdun is een prachtige stad met een groot historisch oorlogsverleden. Er zijn veel monumenten en prachtige oude gebouwen. We hebben gegeten midden in de stad aan de maas boulevard. Tijdens het eten hadden we begeleiding van een hardrock band. Super. zie video😀
    Morgen doen we het weer rustig aan😉