Peru
Amazonas

Here you’ll find travel reports about Amazonas. Discover travel destinations in Peru of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

21-7 Bagua grande

July 21, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 22 °C

Na alweer een onrustige nacht (ons verlaten plekje bleek bewoond door een geestelijk gehandicapt persoon en zijn dronken vader) vertrekken we ri. de "atractie" baños thermales El Almunral". Tsja, de 20 graden blijken 65-70 te zijn zodat we vooral naar de belletjes hebben zitten kijken. Er was ook geen eten en badderen in de rivier ging ook niet echt.
    Dus ipv daar de halve dag doorbrengen, fietsen we om 1 uur door richting volgend dorp voor eten. O.k; crioles smaakt ook hetzelfde helaas.
    Vervolgens op de pedalen om Bagua Grande te halen. Lukt ondanks diverse klimmetjes en een klotsende buik van de kokosmelk. Weer een gotspe: bocht vd hoop: zie foto daarna.
    We trakteren onszelf op een 3sterren hotel vanwege het zwembad.
    Eten smaakt helaas nog steeds hetzelfde.

8-8 Gocta waterval

August 8, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 19 °C

Veel regen vannacht en ook helaas 's ochtends. We ontbijten onder een afdakje met mislukte chocoladefondue en een restje cereal en pakken drijfnat in. Keurig om 9 uur weg. Nog geen kip te zien overigens, behalve 1 echte haan.
    Half 10 op pad met de paarden, aan een touwtje. Maar jemig wat ben ik blij dat ik dat niet hoef te lopen. Knetter stijl bij vlagen, modderig. Zelfs de paarden hebben er moeite mee. En dan nog een stief kwartiertje lopen (bijna een uur) naar de waterval. Ondanks de tape is mijn knie not-amused. Maar gaaf. Mooie wandeling ook.
    En dan weer terug naar de paarden en met paarden terug. Het lijkt wel nog stijler dan de heenweg. Ik ben mijn paard erg dankbaar.
    Bij het binnengaan van het dorp zien we een lodge. Dáár zou ik graag kamperen.
    De hostel is zo te zien nog steeds niet druk.
    We eten lekker.
    Kamperen mag niet bij de lodge. Dan maar een kamer. Wát gaaf. Een hete douche! Er moet koud water bij!!
    Zien we ook nog kolibries!

9-8 Gocta lodge

August 9, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 20 °C

Het ontbijt is een buffet, superluxe. We genieten zo dat Karin gaat vragen of we nog een dag kunnen blijven. Kan, moeten we wel naar een kleinere kamer. Nog steeds sjiek.
    Ik geloof niet dat ik ooit in mijn leven zo genoten heb van een hete douche.
    De hele dag alleen maar zitten genieten van het uitzicht, het heen en weer waaien van de waterval, de kolibries, het zwembad en de stilte.
    Zalig.
    Bizar idee trouwens dat de waterval pas in 2006 wereldkundig werd. Al die mensen die hier met paarden lopen en toeristen bedienen, hebben nog meegemaakt dat niemand, behalve de mensen hier, er van af wist!

14-8 Kuélap

August 14, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 25 °C

Karin wil naar huis na Lima. Ik ben boos en verdrietig.
    Kuélap was mooi en indrukwekkend. Zonder aankondiging de kabelbaan dichtgooien én het museum vond ik een minder goede aktie. Maar goed, ik ben weer beneden gekomen.

18-8 Balsas, maar dat is het niet

August 18, 2018 in Peru ⋅ ☀️ 23 °C

Wat een fantastische bizarre dag. Om half 7 in de combibus, om 8 uur zijn we vlak over de pas en stappen we uit. 4,7 graden en windkracht veel. Maar wat ontzettend mooi. Het is zo net skiën, wel de lusten, niet de lasten. Wát een mooie vergezichten. En ook nog allemaal raten van ??.
    Na 37 km moesten we 30 meter trappen en na 50 nog een keer 5 meter. Poeh hé.
    Het dorp zou volgens de kaart Barclas moeten heten, maar heet anders.
    We gaan op weg naar Rancho Grand Chapperal, maar 2 meter er voor is een restaurant met een zwembad waar we mogen kamperen. Ondertussen is het bloedheet sinds we beneden zijn. Bizar. Maar daardoor is het zwembad lekker.
    De weg naar Cajamarca gaat van 900 naar 3600. Dus morgen proberen we dezelfde truc.

25-7 Pedro Ruiz - Huembo

July 25, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 24 °C

Met de fietsen op een minivan en wij er in naar boven naar het natuurreservaat Huembo. Daar kan je de geweldige spatulatailed kolibrie zien. Dat lukt niet, maar wel 3 (4?) andere soorten kolibries. Ze worden daar gevoerd en bij de voerplaats staan dan stoelen. Wat kan je ze dán mooi zien zeg.
    En daarna dik 20 km. naar beneden suizen. Lekker hoor.
    Vanavond vertrekken we met de bus naar Yurimaguas. De fietsen en de meeste bagage kunnen hier in het hotel blijven. Ik vind het wel spannend om zo veel achter te laten en ook hoe het me gaat bevallen op de boot. Stond echter wel ook op mijn verlanglijstje.
    Ik denk dat we nog wel 1 keer WiFi hebben, maar stel van niet, dan horen jullie waarschijnlijk 10 dagen niets van ons, en wij niet van jullie😢.
    Foto's komen per stuk hierbij vanwege de WiFi hier.

15-8 Leymebamba

August 15, 2018 in Peru ⋅ ☁️ 15 °C

Na een ruzie, huilbui en verduidelijking van Karin waardoor ik minder boos ben, gaan we toch maar fietsen.
    Mooie tocht, beetje grijs weer. We komen langs de toegangsweg naar Revash, dat willen we allebei graag zien. Maar 16 km 10% klimmen zien we niet zitten. Taxi of bus duurt maar en duurt maar, en de laatste gaat om 4 uur al weer terug. Wel een processie gezien!.
    We besluiten door te fietsen naar Leymebamba. Is de weg afgesloten! Maar wij mogen door, als we maar niet op de verse teer rijden. Hebben we toch het mooiste fietspad in Zuid-Amerika gefietst. Helemaal genieten is het voor mij nog niet.
    Leymebamba ís me toch een relaxed dorp! Zowat geen verkeer, veel oude huizen zo te zien, waar behoorlijk aan opgeknapt wordt. En ons hotel heeft alweer een knetter warme douche. Zalig. Gaat prima sinds mijn "wist je dat". Die foto van dat broodje is om te laten zien wat voor teleurstellingen wij te verwerken krijgen. Denk je: bruin brood, is het wit en mierzoet. Zelfs de straathond krabde zich eerst achter zijn oren voor hij het op at.

Der erste Tag war zugegebenermaßen mehr Fahren als Trekking, weil wir zu dem Zeitpunkt noch Teil einer größer Gruppe waren.

Zuerst gings zur Höhle „La Caverna de Quiocta“. Zum Glück bekamen wir Gummistiefel, denn der Boden war komplett mit Schlamm bedeckt mit zum Teil richtig tiefen Pfützen. Wir konnten ca. 200m tief in die und bisher wenig erforschte Höhle, dabei durchquerten wir drei riesige Hallen mit beindruckend großen Stalaktiten und Stalagmiten. Es geht noch viel tiefer in das dunkle Labyrinth, welches früher als Grabstätte und noch heute für schamanische Rituale benutzt wird.

Apropos Schamanen: Dieser Tage haben sich wohl über 300 Schamanen zusammengetan um das WM Qualifikationsspiel Peru vs. Argentinien zugunsten Perus zu beeinflussen O_o

In Lámud gab es dann lecker Alumerzo (Mittagessen). Trucha (Forelle) mit Grill-Banane und Reis und für die Veggies Tortilla aus Ei mit versch. Gemüse. Dazu wie immer Ají (scharfe Soße zum Nachwürzen).

Danach gings zu den berühmten Fels-Sarkophagen von Karajia. Die sog. Puchunmachos sind aus Lehm und Bambus und bis zu 2,5 Meter groß und enthalten die mumifizierten Überreste von Chachapoyas Kriegern (Männer wie Frauen). Gekrönt sind die Sarkophagen mit den Totenköpfen der besiegten Feinde.

Die Unterkunft am Abend war sehr Bescheiden aber dafür mit einer nagelneuen orthopädischen Matratze 😅
    und warmen Decken.

23-7 Onderweg naar Pedro Ruiz

July 23, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 19 °C

Nog voor het ontbijt staan wij met onze matjes in het zwembad: gisteren helemaal vergeten om nog een keer naar de gaatjes te zoeken. En niet voor niets: gevonden bij allebei de matjes, ze zijn zo klein dat je echt nog extra moet knijpen.
    We krijgen korting van het hotel vanwege het lawaai. Toch lief.
    We rijden stroomopwaarts, maar goed te doen, af en toe toch even naar beneden. Moet je ook wel meer klimmen, maar ff "afkoelen" is bij 35 graden en 90% vochtigheid best lekker. We nemen een "shortcut", blijkt maar een klein stukje echt slecht. We moesten wel met zijn tweeën de fietsen door een das-pech-weg-weg duwen. Maar het scheelde wel 500 meter klimmen. Onderweg mooie vogels, weer die valk en nog veel meer wat zich slecht liet fotograferen. Alleen de inkagaai is fotogeniek.
    We zijn om 3 uur ongeveer bij restaurant La Choza waar we mogen kamperen. Er is zelfs gras! We smeren lijm in onze gaatjes. Hopelijk werkt dat, want veel meer reparatiemogelijkheden hebben we niet.
    We eten 's avonds bij het restaurant. Gebakken schoenzool voor Karin, en voor mij 3 meervalletjes (?) waar ik tussen de graten (ook zijn vel is graat!) de vis niet zie. Wel geen muziek aan, fijn.

10-8 Iets voorbij Chachapoyas

August 10, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 14 °C

We genieten nog even na in Gocta Lodge, maar na elven gaan we toch maar fietsen. Wát een mooie tocht, langs stijle rode en gele gebrokkelde rotsen, af en toe grijs. De rivier stroomt redelijk met een paar mooie stroomversnellingen. Het fietst fijn. Lunch op het bankje bij de politie bij de afslag naar Luya. Ik ben dan al best moe. De camping haal ik net, en dat terwijl Karin degene is met een snothoofd. Het laatste stuk weg is echt slecht, over 5 jaar is het opgeknapt zegt een bord. Vlak nadat we aankomen begint het te regenen. Nice timing. Ik ding nog wat af op de camping en we eten daar ook. Meteen daarna naar bed (8 uur). Nog wel footprinten en lezen, maar lang niet denk ik.Read more

Amazonas, Amarujawira jacha suyu, Рэгіён Амасонас, Амасонас, Regió de lAmazones, Departemento Amazonio, Amazonase piirkond, منطقه آمازوناس, Amazonasin alue, Region Amazonas, Regione di Amazonas, アマソナス県, ამასონასის რეგიონი, 아마소나스 주, Amazones, Amazonės departamentas, Амазон, Wilayah Amazonas, Amazonas i Peru, امیزوناس, Amarumayu suyu, Регион Амазонас, แคว้นอามาโซนัส, Амазонас, امازوناس علاقہ, 亚马孙大区