Peru
Amazonas

Top 10 Travel Destinations Amazonas

Chachapoyas

December 20, 2019 in Peru ⋅ 🌧 17 °C

Viel zu früh mit dem Nachtbus angekommen und es ist kalt! Fast 15 Grad kälter als die letzten Wochen...da muss ich mich erstmal dran gewöhnen...

Mittags hab ich einen Ausflug zu einem Canyon hier in der Gegend gemacht. Als Transportmittel werden hier Vans oder Autos verwendet = Colectivos. Die starten aber leider erst, wenn 4-6 Leute in die gleiche Richtung wollen...also hab ich ca 45 Minuten gewartet.Read more

Kuelap - Inkas

December 21, 2019 in Peru ⋅ 🌧 17 °C

Eine weitere Inkastätte, natürlich nicht einfach irgendwo, sondern mitten auf einem Berg. Theorien, warum es hoch oben gebaut wurde gibt es mehrere, z.b. zur Vermeidung von Krankheiten durch Moskitos, aus rituellen Gründen um näher an den Göttern zu sein oder einfach für einen guten Überblick zum Schutz vor Feinden.Read more

21-7 Bagua grande

July 21, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 22 °C

Na alweer een onrustige nacht (ons verlaten plekje bleek bewoond door een geestelijk gehandicapt persoon en zijn dronken vader) vertrekken we ri. de "atractie" baños thermales El Almunral". Tsja, de 20 graden blijken 65-70 te zijn zodat we vooral naar de belletjes hebben zitten kijken. Er was ook geen eten en badderen in de rivier ging ook niet echt.
    Dus ipv daar de halve dag doorbrengen, fietsen we om 1 uur door richting volgend dorp voor eten. O.k; crioles smaakt ook hetzelfde helaas.
    Vervolgens op de pedalen om Bagua Grande te halen. Lukt ondanks diverse klimmetjes en een klotsende buik van de kokosmelk. Weer een gotspe: bocht vd hoop: zie foto daarna.
    We trakteren onszelf op een 3sterren hotel vanwege het zwembad.
    Eten smaakt helaas nog steeds hetzelfde.

8-8 Gocta waterval

August 8, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 18 °C

Veel regen vannacht en ook helaas 's ochtends. We ontbijten onder een afdakje met mislukte chocoladefondue en een restje cereal en pakken drijfnat in. Keurig om 9 uur weg. Nog geen kip te zien overigens, behalve 1 echte haan.
    Half 10 op pad met de paarden, aan een touwtje. Maar jemig wat ben ik blij dat ik dat niet hoef te lopen. Knetter stijl bij vlagen, modderig. Zelfs de paarden hebben er moeite mee. En dan nog een stief kwartiertje lopen (bijna een uur) naar de waterval. Ondanks de tape is mijn knie not-amused. Maar gaaf. Mooie wandeling ook.
    En dan weer terug naar de paarden en met paarden terug. Het lijkt wel nog stijler dan de heenweg. Ik ben mijn paard erg dankbaar.
    Bij het binnengaan van het dorp zien we een lodge. Dáár zou ik graag kamperen.
    De hostel is zo te zien nog steeds niet druk.
    We eten lekker.
    Kamperen mag niet bij de lodge. Dan maar een kamer. Wát gaaf. Een hete douche! Er moet koud water bij!!
    Zien we ook nog kolibries!

9-8 Gocta lodge

August 9, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 20 °C

Het ontbijt is een buffet, superluxe. We genieten zo dat Karin gaat vragen of we nog een dag kunnen blijven. Kan, moeten we wel naar een kleinere kamer. Nog steeds sjiek.
    Ik geloof niet dat ik ooit in mijn leven zo genoten heb van een hete douche.
    De hele dag alleen maar zitten genieten van het uitzicht, het heen en weer waaien van de waterval, de kolibries, het zwembad en de stilte.
    Zalig.
    Bizar idee trouwens dat de waterval pas in 2006 wereldkundig werd. Al die mensen die hier met paarden lopen en toeristen bedienen, hebben nog meegemaakt dat niemand, behalve de mensen hier, er van af wist!

14-8 Kuélap

August 14, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 25 °C

Karin wil naar huis na Lima. Ik ben boos en verdrietig.
    Kuélap was mooi en indrukwekkend. Zonder aankondiging de kabelbaan dichtgooien én het museum vond ik een minder goede aktie. Maar goed, ik ben weer beneden gekomen.Read more

18-8 Balsas, maar dat is het niet

August 18, 2018 in Peru ⋅ ☀️ 23 °C

Wat een fantastische bizarre dag. Om half 7 in de combibus, om 8 uur zijn we vlak over de pas en stappen we uit. 4,7 graden en windkracht veel. Maar wat ontzettend mooi. Het is zo net skiën, wel de lusten, niet de lasten. Wát een mooie vergezichten. En ook nog allemaal raten van ??.
    Na 37 km moesten we 30 meter trappen en na 50 nog een keer 5 meter. Poeh hé.
    Het dorp zou volgens de kaart Barclas moeten heten, maar heet anders.
    We gaan op weg naar Rancho Grand Chapperal, maar 2 meter er voor is een restaurant met een zwembad waar we mogen kamperen. Ondertussen is het bloedheet sinds we beneden zijn. Bizar. Maar daardoor is het zwembad lekker.
    De weg naar Cajamarca gaat van 900 naar 3600. Dus morgen proberen we dezelfde truc.

25-7 Pedro Ruiz - Huembo

July 25, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 24 °C

Met de fietsen op een minivan en wij er in naar boven naar het natuurreservaat Huembo. Daar kan je de geweldige spatulatailed kolibrie zien. Dat lukt niet, maar wel 3 (4?) andere soorten kolibries. Ze worden daar gevoerd en bij de voerplaats staan dan stoelen. Wat kan je ze dán mooi zien zeg.
    En daarna dik 20 km. naar beneden suizen. Lekker hoor.
    Vanavond vertrekken we met de bus naar Yurimaguas. De fietsen en de meeste bagage kunnen hier in het hotel blijven. Ik vind het wel spannend om zo veel achter te laten en ook hoe het me gaat bevallen op de boot. Stond echter wel ook op mijn verlanglijstje.
    Ik denk dat we nog wel 1 keer WiFi hebben, maar stel van niet, dan horen jullie waarschijnlijk 10 dagen niets van ons, en wij niet van jullie😢.
    Foto's komen per stuk hierbij vanwege de WiFi hier.

15-8 Leymebamba

August 15, 2018 in Peru ⋅ ☁️ 15 °C

Na een ruzie, huilbui en verduidelijking van Karin waardoor ik minder boos ben, gaan we toch maar fietsen.
    Mooie tocht, beetje grijs weer. We komen langs de toegangsweg naar Revash, dat willen we allebei graag zien. Maar 16 km 10% klimmen zien we niet zitten. Taxi of bus duurt maar en duurt maar, en de laatste gaat om 4 uur al weer terug. Wel een processie gezien!.
    We besluiten door te fietsen naar Leymebamba. Is de weg afgesloten! Maar wij mogen door, als we maar niet op de verse teer rijden. Hebben we toch het mooiste fietspad in Zuid-Amerika gefietst. Helemaal genieten is het voor mij nog niet.
    Leymebamba ís me toch een relaxed dorp! Zowat geen verkeer, veel oude huizen zo te zien, waar behoorlijk aan opgeknapt wordt. En ons hotel heeft alweer een knetter warme douche. Zalig. Gaat prima sinds mijn "wist je dat". Die foto van dat broodje is om te laten zien wat voor teleurstellingen wij te verwerken krijgen. Denk je: bruin brood, is het wit en mierzoet. Zelfs de straathond krabde zich eerst achter zijn oren voor hij het op at.

Chachapoyas der Geheimtipp

August 30, 2019 in Peru ⋅ ⛅ 17 °C

Wieder ein Insidertipp und wieder in den Bergen Peru's. Chachapoyas heißt der kleine Ort und auch hier sind so gut wie keine Europäer zu finden. Allerdings trafen wir hier nach über zwei Monaten zufällig Lenka und Jolien wieder, perfektes timing, denn Lenka ist ¿♤₩@*Jahre alt geworden und das musste mit einer Torte gefeiert werden.
    Anschließend sprangen wir ins nächste Collectivo, denn in der Nähe soll der 3. Höchste Wasserfall der Welt sein. Aber bevor wir den zu Gesicht bekamen waren erst einmal wieder 7km zu Fuß zu bewältigen 🙈.
    Wenn es sich nicht jedes mal so lohnen würde, würden wir die vielen Kilometer wahrscheinlich nicht mehr auf uns nehmen, denn so langsam haben wir die Nase voll vom wandern😅.

Zuerst kamen wir am oberen Abschnitt des Wasserfalls an, an dem das Wasser 210m runter stürzte.
    Eine Stunde später erreichten wir dann den unteren Teil und das Wasser hatte noch mal 560m freien Fall, was nur noch als starker regen den Boden erreichte.
    Auf jeden Fall sehr spektakulär und die Wanderung durch den Dschungel immer wieder ein Erlebnis.

Neuer Tag neues Erlebnis!
    Kuelap, neben Machu Picchu ist das die besterhaltene Inkastadt in Südamerika. Jedoch nicht so bekannt und natürlich wie immer weit oben in den Bergen, denn die Inkas wollten ja was mit Aussicht haben.
    Also Proviant eingepackt und wieder mit den Einheimischen im Collectivo los gedüst - nur leider fährt dies nicht direkt bis zur Ruine.
    Im Tal angekommen steht man vor der Wahl: 5 Stunden steil Bergauf wandern oder mit dem ersten Teleferico Peru's bis fast ganz nach oben fahren. Da wir 5 Stunden wandern mitlerweile schon kennen, haben wir uns für 20min. Teleferico entschieden.
    Dann ging es schnell noch die letzten Meter zu Fuß bevor man vor einer Mauer steht und denkt
    "das ist es jetzt also hmm...🤔"
    Von außen recht unscheinbar aber von innen ziemlich spektakulär die 1100Jahre alte Inkastadt so gut erhalten zu sehen.
    Der Name "Machu Picchu 2" ist auf jeden Fall verdient und es lohnt sich Kuelap einen Besuch abzustatten.

Amazonas, Amarujawira jacha suyu, Рэгіён Амасонас, Амасонас, Regió de lAmazones, Departemento Amazonio, Amazonase piirkond, منطقه آمازوناس, Amazonasin alue, Region Amazonas, Regione di Amazonas, アマソナス県, ამასონასის რეგიონი, 아마소나스 주, Amazones, Amazonės departamentas, Амазон, Wilayah Amazonas, Amazonas i Peru, امیزوناس, Amarumayu suyu, Регион Амазонас, แคว้นอามาโซนัส, Амазонас, امازوناس علاقہ, 亚马孙大区