Peru
Magdalena

14-8 Kuélap

August 14, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 25 °C

Karin wil naar huis na Lima. Ik ben boos en verdrietig.
    Kuélap was mooi en indrukwekkend. Zonder aankondiging de kabelbaan dichtgooien én het museum vond ik een minder goede aktie. Maar goed, ik ben weer beneden gekomen.

13-8 Nuevo Tingo

August 13, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 17 °C

We verhuizen naar Nuevo Tingo, dat is zo lekker dichtbij alles wat we willen zien en je kunt daar kamperen bij een hostel met WiFi. Even de hoogtemeters over het hoofd gezien en I-Overlander heeft echt een ander idee van kamperen dan ik. Zo'n klein kutplekje met 10 hobbels dat we nu allebei een bed hebben. Voor kampeergeld, dat dan weer wel.
    Vervolgens stuiteren we naar beneden om op aanraden van JJ naar Jesus te gaan, want voor de grot en/of Machu Pirka hebben we een gids nodig.
    We gaan eerst de rivier over en daarna met een boot een heel klein stukje naar het begin van het pad naar Macro. Erg tof. Daarna ploeteren we nog een heel eind, heel hoog, over een slecht pad naar Machu Pirka. Dat voegde eigenlijk weinig toe.
    Daarna retour en eten. Daarna weer omhoog naar de hostel. Lekker moe, Cuscueño is lekker. Hier is weer een ander animatieteam met 2 kittens, 1 net als Siena.

12-8 Net voorbij Tingo

August 12, 2018 in Peru ⋅ 🌙 14 °C

Ik ben om 6 uur wakker. Net doen alsof ik slaap werkt niet zo, dus ik ga er uit. Karin slaapt tot 8 uur of zo. Om even voor elven rijden we weg. De weg is lekker rustig en wordt in de buurt van Kuelap weer wat beter. We rijden door naar de hacienda.
    Lekker warme douche. Er blijkt in Tingo een hostel met WiFi te zijn waar je kan kamperen. Daar gaan we morgen toch maar heen en dan door naar de grot. De kabelbaan is morgen dicht zegt I-Overlander.
    's Avonds méga grote ster (planeet?) gezien. Is ook opeens weer weg. En 's nachts toen ik moest plassen 4 vallende sterren, waar van 1 zo langzaam en groot dat ik hem echt goed zag. Gaaf hoor.

Magdalena