Peru
Matara

23-8 Vlak na Matara

August 23, 2018 in Peru ⋅ 🌙 15 °C

We staan allebei op met koppijn en niet zo lekker voelen. Toch willen we verder. Er zijn diverse plekken waar we kunnen stoppen, dus we gaan. Eerst 16 km met een half procentje afdaling, lekker hoor. Ik denk nog: het is ook zulk lekker fris weer. 29,5 graden. Hahaha.
      Dan moeten we echt klimmen al valt de stijlte erg mee. Ik heb het zelfs best naar mijn zin. Karin niet. Ik probeer nog een archeologische site, vlakbij de weg. Helaas alleen bereikbaar via een breek-je-nek-voorzichtig-paadje. Dan maar van onderaf.
      Na 40 km komen we langs een restaurant campestre. Mogen we kamperen voor 15 soles. Jammer van de jengelmuziek die je overal hoort. We gaan door naar Matara, daar is een hotel van de gemeente waar Overlanders op de fiets gratis geslapen hebben. Helaas voor Karin weer klimmen. Hotel kost 25 soles. Prima, ik wilde ook betalen. Warm water doet het niet, sterker nog, er is helemaal geen water, geen WiFi ook natuurlijk. Is het 25 soles pp. Ja doei. Karin helemaal over de zeik. Dus we vertrekken naar de hospedaje die Karin gezien heeft....... en waar alleen het bord nog van bestaat helaas. Dan door naar de wildkampeerplek. Wéér klimmen. Dus onze eigen plek maar verzonnen. Helaas heeft de ezel alle vlakke stukjes in bezit, dus we proppen ons onder het afdakje. Is in ieder geval lekker vlak. Mooi uitzicht, geen lawaai op wat blaffende honden, een balkende ezel en af en toe een auto na. Het is bijna volle maan, bijna jammer want het is hier verder stikdonker maar zo zie je nog niet zo veel sterren.
      Ik vind het heerlijk. Mooie vogels als bonus.
      En ter herinnering/verbazing: alle foto's van vandaag zijn genomen tussen de 2600 en 3000 meter hoogte. Bizar hѐ?

Matara