Peru
Quebrada Del Diablo

• Day 30

Abschied von Chile: Weihnachtsspecial

January 22 in Peru ⋅ ☁️ 27 °C

Weihnachten im Hochsommer ist seltsam und ungewohnt. Für uns stellte sich überhaupt kein Weihnachtsgefühl ein, auch wenn die Deko in den verschiedenen Orten sich große Mühe gegeben hat. An Orten, wo es nie regnet (erst recht nicht schneit) gibt's Schneemänner ⛄, auch die Rentiere sind vertreten und natürlich Weihnachtsbäume und Krippenspiele. Meistens mit ganz viel Geblinker und Gefunkel 💡🕯️🎊Read more

• Day 226

Iquique dag 1

March 13 in Peru ⋅ ☀️ 23 °C

We staan op tijd op want Tijs moet aangifte gaan doen. Ik wordt een beetje geïrriteerd wakker omdat het hostel zo gaar is en omdat we met 5 personen in 2 stapelbedden liggen. Annika en Lynn gaan boodschappen doen en ik ga even met de repetitie praten. Blijkbaar liggen we in het oude gare deel want als ik vraag of ik de andere kamers mag zien omdat ik ergens anders wil liggen blijken deze veel mooier en ruimer. Annika en ik gaan in een mooie privekamer liggen en Lynn met de boys in een ruime 4 persoonskamer met balkon. Veeeel beter. Alleen nu nog even 5 backpacks + overige spullen van de bezemkast op zolder naar het andere deel slepen.... Na zo'n 10 keer heen en weer lopen is alles verplaatst en komt iedereen terug. We kuchen wat en gaan dan naar het strand, dit is 1 minuut lopen en de temperatuur is heerlijk alleen de zee is wel erg koud! De golven zijn echt spectaculair en als we er een paar keer ingesprongen zijn zijn we de kou vergeten. Wat een geweld. We proberen ons lichaam als bodyboard te gebruiken en zover mogelijk terug naar het strand te 'surfen' maar vaak eindigen we na 3 onderwatersalto's en een slok zout water maar een paar meter verder. Het is Lynn en Annika na lang zoeken eindelijk gelukt om ingrediënten voor pasta met groene saus te vinden en met wat creativiteit maken ze een heerlijk maaltje klaar. We drinken nog wat en spelen een spelletje en dan is het mooi geweest voor vandaag.Read more

• Day 51

To Chile

November 19, 2017 in Peru ⋅ 🌙 12 °C

After having enjoyed the views from The Balcony, we realized it was already about 7 pm. We went and picked up our laundry which was done by now. Then we had our dinner at one of the American/international corner for a change. It was almost 8:30 pm by now, but we decided to walk the 3 kms back to the bus stop since we knew there were buses to Tacna till 10:30 pm.
      Back near the bus stop, we picked up our bags from the hostel and caught the next bus to Tacna at 9:30 pm.
      We reached Tacna at 4 am. Here we found out that the bus terminal for buses to Arica was just a few meters away. We walked over there and tried to figure out what time the buses would leave for Arica. There were a lot of touts selling tickets for collective vans for S/ 20 per person. They all were telling that the buses would start at 6 am. Hristo went around to check out if there were other options. The guard at one of the exits told him that there was a bus at 5 am and it would cost us S/ 12 per person.
      We decided to wait for it. As was informed, there was a bus for Arica at 5 am and all the locals were on it. We too got on and soon the bus was off towards Chile border.

• Day 229

Afscheid van de Brabo's

March 16 in Peru ⋅ ⛅ 26 °C

Vandaag is het dan toch zo ver dat we uit elkaar gaan. De jongens moeten naar Santiago voor een nieuw paspoort en wij moeten over 2 weken in Lima staan dus we hebben beide een flinke reis voor de boeg. De bus gaat gelukkig pas in de middag dus we checken 1 voor 11 uit en praten nog wat na in het hostel voordat de taxi komt ons ons naar de busterminal te brengen. Met een paar stevige knuffels en een 'tot in Nederland' nemen we afscheid. De busrit komen we vooral slapend door en de zon gaat net onder als we ons appartementje binnen gaan. We halen 2 diepvries pizza's en gaan daarna vroeg naar bed.Read more

• Day 231

Bijkomen in Arica

March 18 in Peru ⋅ ☀️ 27 °C

Annika en Lynn slapen flink uit en ik haal wat verse broodjes en wat ontbijtspullen. Het wordt een brunch maar dat is prima want zelf ben ik ook nog moe. We praten even een hartig woordje met Lynn over dat ze echt wat dingen moet gaan regelen zoals een afspraak met haar nieuwe school, backup van haar foto's zodat haar telefoon gemaakt kan worden en een zaakje zoekt voor haar kapotte slippers. Ze wil graag als volwassene behandeld worden sinds ze 18 is dus dan zetten we langzaam wat stapjes. Annika houdt zich bezig met de was want we hebben een flinke achterstand. We chillen verder wat in onze casa en begin van de avond gaan we op zoek naar een restaurantje. Helaas is het zondag en blijkt alles gesloten. Na een wandeling van een zo'n 2 uur zijn we weer terug en hebben gelukkig wat boodschapjes kunnen vinden voor burritos. We maken zelf guacamole zoals we van de jongens hebben geleerd en het smaakt beter dan we in een restaurant zouden krijgen (denken we). Een lekker flesje Chileense witte wijn erbij en het feest is compleet. De volgende dag herhalen we de dag ervoor alleen gaan we naar het centrum om wat slippers te laten maken. Lynn heeft in de avond een afspraak om haar nagels te laten doen dus we koken wederom zelf. Terwijl Lynn weg is kijken wij Oppenheimer. Goeie film uur en dat wakkert mijn interesse voor wiskunde en natuurkunde aan, misschien dat ik toch maar eens een cursus ga volgen.Read more