Peru
Quebrada Límon

18-8 Balsas, maar dat is het niet

August 18, 2018 in Peru ⋅ ☀️ 23 °C

Wat een fantastische bizarre dag. Om half 7 in de combibus, om 8 uur zijn we vlak over de pas en stappen we uit. 4,7 graden en windkracht veel. Maar wat ontzettend mooi. Het is zo net skiën, wel de lusten, niet de lasten. Wát een mooie vergezichten. En ook nog allemaal raten van ??.
    Na 37 km moesten we 30 meter trappen en na 50 nog een keer 5 meter. Poeh hé.
    Het dorp zou volgens de kaart Barclas moeten heten, maar heet anders.
    We gaan op weg naar Rancho Grand Chapperal, maar 2 meter er voor is een restaurant met een zwembad waar we mogen kamperen. Ondertussen is het bloedheet sinds we beneden zijn. Bizar. Maar daardoor is het zwembad lekker.
    De weg naar Cajamarca gaat van 900 naar 3600. Dus morgen proberen we dezelfde truc.

19-8 Toch niet verder: Chacanto

August 19, 2018 in Peru ⋅ ☀️ 27 °C

Gisteren 5 keer gevraagd, bus kwam om 11 uur. Omdat ze gemiddeld een half uur te laat zijn, zijn we "maar" 10 min. te vroeg, zodat we ook nog wat boodschappen kunnen doen.
    Om kwart voor twaalf worden we wat onrustig. Karin gaat vragen. Is de bus al om 10 uur langs gekomen. En die mevrouw die ons een uur ziet zitten, daar hebben we gisteren de bustijden aan gevraagd. Dat snap ik dan niet, dat ze niet even komt zeggen dat de bus al weg is. Taxi's zijn ook niet beschikbaar, dus om half 1 keren we terug naar onze camping. Het is allemaal geen ramp, maar we zijn bijna door ons geld heen en we kunnen aldoor niet pinnen. Morgen proberen we het weer. Komt ie volgens zeggen ook om 11 uur, dus we zitten er al om kwart voor tien🤢. Zal 'ie wel om half twaalf komen. 🙁
    Karin heeft erg last van de midgets, ik niet hoor (foto 3)

Quebrada Límon, Quebrada Limon