Peru
Santa Cruz

1-8 Kanotocht dag 1

August 1, 2018 in Peru ⋅ ☁️ 23 °C

Op het laatste moment nog een paar spullen in de hostel gelaten en om 8 uur (8.15 natuurlijk) met de tuctuc naar de hut van de jungletochtorganisatie. Gelukkig hoeven we niet te lopen, want het regent en de weg is 1 modderbad. Ontbijt is...... geéén rijst😁.
      Dan met grotere tuctuc naar de kano. Dat is 9 km. over "niet zo'n goede weg" en we pikken nog benodigdheden op. Om half elf of zo varen we weg.
      Wát gaaf, we zitten in een kano in een tropisch regenwoud in Peru!
      Veel vogels gezien (heel veel ijsvogels, 2 soorten) apen, vlinders, een luiaard, een otter boven water, mooie bomen en planten. Erg gaaf.
      Ik krijg alleen steeds meer pijn in mijn nek (mee opgestaan, en bed en kussen waren nog wel zo lekker). Op 2 paracetamol gaat het nu wel.
      We slapen in een grote hut met slaapzalen van 3 met muskietennetten over de bedden. Er is zelfs een douche!

2-8-18 Kanotocht dag 2

August 2, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 29 °C

Fantastisch otters gezien en blauwgrijze dolfijnen. Beiden onfotografeerbaar. Jammer dat wij aangeven dat we graag dolfijnen willen zien en dat ze dan niet zeggen dat er 2 modellen zijn hier. Alle boekjes hebben het over de pink dolphin en die hebben we nu dus niet gezien. Blijkt maar 2 uur verder varen te zijn, dus met de vierdaagse tour hadden we ze waarschijnlijk wel gezien. Wel jammer. Ook jammer dat ik de halve dag zit te stressen of we wel dolfijnen zien, want het was zo ver varen en we varen aldoor niet door. Ik probeer als Karin te zijn, die zit lekker te ontstressen.
      Maar toch een gave dag, 3 soorten havikken, een rode aap, schildpadden, toekan, ara's, krokodilletjes en weer heel veel ijsvogels.
      En 's avonds nog een tochtje (wij dachten dat we gingen wandelen, maar weer met de boot). Prachtige sterrenhemel, veel krokodilletjes, want je ziet nu aldoor hun rode oogjes boven water, padden, een nachtvogel en een breedbekreiger. En groene vuurvliegjes. Segundo vist nog wat een speer met 2 punten voor zijn ontbijt.

Auf nach Iquitos - erster Stop Tarapoto

June 20, 2017 in Peru ⋅ ⛅ 22 °C

Da am Sonntag Vatertag war, waren alle Leute anscheinend so besoffen, dass am Montag niemand in der Lage war zu arbeiten, deshalb gab es angeblich kein Minivan der mich zum Terminal hat bringen können. Wirklich böse war ich eigentlich nicht, denn ich hatte in Mancora so viele coole Leute kennen gelernt, dass ich fast froh war noch einen Tag bleiben zu können.
      Folglich ging es dann Dienstag mit dem Nachtbus richtig Tarapoto, eigentlich war es kein Nachtbus im eigentlichen Sinne, denn der Bus ging fast 22h. 😓
      Leider musste ich feststellen das die Olle aus der Agentur mich ordentlich abgezockt hat, fast das doppelte habe ich bezahlt, nach dem ich dann den Preis auf dem eigentlichen Bus Ticket gesehen habe. zudem war der Bus richtig alt und unbequem, es gab kein essen, wie sonst üblich und der Busfahrer ist gefahren wie ein gestörter.
      Naja ich habe es überlebt....

Perus Eigenheiten

January 19, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 23 °C

Nachdem ich nun das schöne Peru verlassen habe, hier noch ein paar Eigenheiten.

Auto fahren: Kann hier geführt keiner. Allerdings hat man das Gefühl, dass jeder von sich denkt, er sei der einzige der es drauf hat. Da wird links geblinkt und rechts abgebogen, bei jeder Gelegenheit gehupt (z. B. beim abbiegen) usw.
      Am besten finden sie hier die Warnblinkanlage. Wenn die an ist, dürfen sie gefühlt alles. Dem entsprechend wird sie auch benutzt.

Meerschweinchen: Ja es stimmt, hier wird Meerschwein gegessen. Allerdings nicht aus Gründen der Armut, sondern aus ewiger Tradition. Und so gibt es überall im Land Restaurants die sich auf "Cuy", also Meerschweinchen, spezialisiert haben. Meistens haben sie dann auch gleich eine eigene Zucht im Hinterhof.
      Schmeckt übrigens garnicht mal schlimm!
      (Bild 3 - 4)

Energie Drink: Auf allen Märkten, übers Land verteilt, bekommt man zu einem sehr günstigen Preis, frische Obst Shakes. Manchmal sind da auch Highlights dabei, wie mein Energie Drink auf dem Markt von Arequipa.
      Especially completo - ein Rohes Ei, ein kleines Schwarzbier, Kondensmilch, Apfel, Papaya, Ananas, Mango, Guave, Maracuja, Banane, Honig, Zuckersirup,
      Rote beete und Klee. Schmeckte garnicht mal übel.
      (Bild 1 - 2)

Sicherheit: Wird hier ganz groß geschrieben. Nicht! Egal ob Straßenverkehr oder überhaupt, es gewinnt immer der stärkere. Sicherheitsvorschriften gibt es so gut wie keine und falls doch, interessieren sie keinen. Außnahme war der Lift nach Kuelap, aber das war eine andere Geschichte.
      (Bild 5)

PS: Vieles dieser Dinge waren in Bolivien identisch.

Pacaya Samiria National Reserve

July 25, 2019 in Peru ⋅ ⛅ 20 °C

Wir waren 3Tage und 2Nächte im traditionellen Einbaum auf dem Amazonas unterwegs!!!
      Begleitet von Affen, Papageien, Faultieren, Fischotter, Flussdelfinen diversen Vögeln und Schmetterlingen…

Santa Cruz