Peru
Santa María de Ojeal

Amazonas Peru, Tag 4

October 17, 2022 in Peru ⋅ ☀️ 30 °C

Der Tag startete gut. Es regnete nicht und unser Guide stand um 5:30 Uhr parat, um uns endlich den versprochenen Sonnenaufgang über dem Amazonas zu zeigen. Das Warten hatte sich gelohnt und wir wurden mit einem wunderschönen orangefarbenen Himmel belohnt.

Wir sind noch lange flussaufwärts gefahren, um Delphine sehen zu können. Nach einiger Zeit sprangen schließlich ein paar graue Delphine aus dem Wasser. Da wir über die gestrige Aktion unseres Guides noch etwas verärgert waren, haben wir allerdings darauf bestanden pinke Amazonas Delphine zu sehen. Vorher wären wir nicht nach Hause gefahren 😃 Und tatsächlich hat er bestimmt eine Stunde an der Spitze des Kanus gestanden und den Amazonas beobachtet, bis er uns dann freudig zurief. Pinke Delphine zu beobachten ist nicht einfach, da sie aufgrund ihrer schweren Statur nicht hoch springen können und direkt wieder im Wasser verschwinden. Wir konnten ca. 5 Delphine aus weiter Entfernung kurz erahnen. Dann auf dem Rückweg passierte es doch noch, direkt vor unserem Kanu erblickten wir 2 pinke Delphine: Mutter gefolgt von ihrem Kind. Definitiv das Highlight unseres Tages und unserem Guide fiel ein Stein vom Herzen 😅

Bevor es wieder zurück nach Iquitos ging, besuchten wir nach dem Frühstück den Jaguar Stamm. Die Jaguars leben noch nach den Vorstellungen und Bräuchen ihrer Vorfahren. Sie tragen keine Schuhe und ernähren sich u.a. von Affen und Anakondas (so wurde es uns zumindest erzählt). Bei unserer Ankunft wurden wir in ihrem Stamm mit einer Gesichtsbemalung willkommen geheißen. Die Kinder forderten uns zu ihrem Volkstanz auf, der mit Trommeln und lauten Rufen begleitet wurde.

Das älteste Stammesmitglied präsentierte uns ihr Jagdgewehr. Es war ein langes Blasrohr, in welches ein mit Gift getränkter Pfeil eingesetzt wird, um ihre Beute zu narkotisieren. Wir durften unsere Jagdfähigkeiten üben und ein 3 m entferntes Ziel durch kräftiges Pusten in das Blasrohr außer Gefecht setzen. Es war zwar nur ein unagiler Holzstamm, aber das aufgemalte Gesicht machte es wieder authentischer 😃
      Es hat Spaß gemacht und für die Show durften wir dazu noch eine Federkrone tragen.

Zum Abschluss unserer Amazonas Experience angelten wir dann noch Piranhas. Sobald die Angelschnur mit dem Fleisch-Köder ins Wasser geworfen war, musste schnell reagiert werden. Oft war das Fleisch in nur Bruchteilen von Sekunden abgeknabbert. Ziemlich frustrierend. Aber am Ende hatten wir den Dreh raus. Marvin angelte sich sein Mittagessen, Derya warf ihre mickrigen Piranhas wieder zurück ins Wasser und blieb bei vegetarisch.

Während der Fahrt zurück in die Lodge entfernten wir den Matsch von unseren Schuhen im Amazonas, als Marvin wie aus dem nichts anfing zu schreien. Ein lautes und entsetztes „Neeeiiinnn“, gefolgt von einem verrückten Lachen 😂 Im Strom der Kanufahrt hatte sich sein Ehering am Schuh verhakt und ist im hohen Bogen in den Amazonas geflogen 🙈😳
      Zum Glück war es nur ein Fake-Ring für die Reise. Natürlich wussten das unsere Mitreisenden auf dem Boot nicht und waren sichtlich irritiert, dass wir plötzlich beide lachten #scarycouple

Nach dem Mittagessen packten wir unsere 7 Sachen und kehrten zurück nach Iquitos. Es waren 4 unvergessliche Tage mitten im riesigen Amazonas-Dschungel, die wir uns schöner nicht hätten vorstellen können. Eine Welt fernab der Zivilisation, mit Einwohnern noch viel tiefer im Amazonas, die kaum eine Vorstellung von unserem Leben haben und umgekehrt.
      Und dann gibt es noch Menschen, die aus Spanien in den Amazonas auswandern, sich eine Lodge errichten und den Gästen erzählen, dass die Erde eine Scheibe ist 😂

In Iquitos haben wir unser Leben erstmal wieder in unsere Laufbahn gebracht: Wäsche waschen, Supermarkt und ein nicht durchgetakteter Tagesablauf waren die Dinge, auf die wir uns gefreut haben. Wir sind über den Markt geschlendert, haben Kokosnüsse geschlürft, exotische Früchte und Gerichte gegessen und abends regionale Cocktails genossen.

Amazonka

February 10 in Peru ⋅ ☁️ 26 °C

Špatně jsme spali a ráno jsme se probrali totálně rozlámání. Paharito nás vzbudil na snídani a pak jsme se šli podívat do nedaleké vesnice, jak žijí místní a potkali jsme i "starostu". My si mohli prohlídnout jejich bydlení i zahradu, kde měli spoustu ovoce a zvířat. Pohráli jsme si s mláďaty mravenečníka, pásovce a manacaraco. Z ovoce jsme ochutnali anona, ocucali plody kakao a mohli si vymačkat šťávu z cukrové třtiny. Tu jsme nakonec přefiltrovali přes hadr a šťávu vypili. Celou dobu se o nás starala malá holčička, protože rodiče byli někde v práci. Pak byl čas na návrat zpět a my během cesty potkali policii ze včera, která nás zastavila na řece. Tentokrát nás pozvali na kelímek coca coly a sušenky. Byli moc milí a popřáli nám ještě hezkou cestu. Další zastávkou byla místní hospoda fungující zároveň i jako diskotéka, kde nám průvodce koupil jedno pivo, abychom si ho rozdělili. Zdejší nás zdravili a byli hrozně milí, podávali si ruce a měli radost, že jsme z Československa, protože to není tak obvyklé 🤔
      Po návratu do kempu jsme se šli vykoupat do bazénu, balit věci a čekat na oběd. Mezitím nám průvodce ukázal kořen rostliny ayahuasca, silného halucinogenu, který zde slouží jako medicína (a hodně se přitom zvrací). Asi hodinu po jídle přišel guide a oznámil nám, že je loď připravena na návrat. My už měli sbaleno a tak jsme se jen rozloučili se zbytkem v kempu. Po cestě jsme se ještě zeptali průvodce ohledně jedné rostliny a on nám řekl, že za 10 Soles (asi 2€) si je můžeme prohlédnout v jedné vesnici. Souhlasili jsme a znovu se radovali, že s námi nikdo nejede a my si prakticky můžeme dělat, co chceme. Ty ostatní 4 osoby na lodi teda musely čekat, ale podle mě ani neplatily a jen si vozily prdel za naše peníze. Takže vše v pořádku. Tam jsme konečně viděli i paiche (Arapaima velká), největší ryby z Amazonky a také viktorie královské, lekníny dorůstající průměru až 3 metry. Po asi půl hodině jsme se vrátili na loď a jeli zpět do Iquitos. Během cesty se s námi bavili i další spolucestující a nás nenapadlo nic lepšího, než jim ukázat naší filtrovací láhev v praxi. Vypili jsme tedy asi litr přefiltrováné vody přímo z Amazkony a doufáme, že se z toho... K našemu překvapení je řeka poměrně "čistá" neplavou zde skoro žádné pet-lahve a nebo se neválí jiný odpad na březích. Čekali jsme horší stav.
      Když jsme vystupovali z našeho tuk tuku (tříkolky), procházel zrovna kolem karneval. Ten se koná vždy v únoru a nám se nějakým způsobem povedlo vychytat čas, že jsme se vrátili z džungle a karneval akorát projížděl městem. Rychle jsme hodili naše věci na hotel a hned zase běželi ven. Po pár minutách jsme opět našli kolonu projíždějící městem a přidali se. Během ani ne minuty na nás mávaly ženský z korby jednoho tereňáku a zvaly nás za nimi. My jsme neodmítli a hned se přidali. Kolem hrála hudba, stříkala a lila se voda na lidi a do toho se házela mouka. Nechyběly ani balónky napuštěné vodou s barvivem a také kolem chodili lidi a plácali ostatním barvu do obličeje a po těle. Takhle jsme jeli asi 20 minut, než jsme dorazili na náměstí, kde jízda končila. Tam pak mluvili různí lidé na pódiu, tomu jsme ale nerozuměli a šli proto domů se konečně umýt. Pak už jen najít restauraci s WiFi, abychom mohli nahrát fotky a trochu se najíst...

Santa María de Ojeal, Santa Maria de Ojeal