Peru
Callao Cathedral

Eerste cijfer, tattoo & tentoonstelling

September 15, 2019 in Peru ⋅ ⛅ 17 °C

Dinsdag 》De eerste ochtend dat ik wakker werd in mijn nieuwe kamer. Ik besefte me dat ik nu dichtbij alles woon (behalve school), maar nu wel met de bus naar school kan. Dat besloot ik maar te doen en blijkbaar was ik de eerste. Normaal zijn de bussen hier propvol, maar vanaf waar ik ga dus blijkbaar niet. Na school zouden andre en ik weer naar de sportschool gaan. Maar in plaats daarvan hebben we pasta bolognese gemaakt als lunch. Vervolgens ben ik naar Larcomar gegaan om boodschappen te doen bij wong, maar het bleek nog heel ingewikkeld om op -1 te komen in het winkelcentrum omdat er een roltrap kapot was en de lift niet verder ging dan de eerste verdieping.

Woensdag 》 Eerst de hele dag naar school geweest. En bij Spaans kregen we ons cijfer terug van de toets. Ik bleek een 18 te hebben (de cijfers gaan hier van 0 tot 20), dus dat was heel goed. Na school gingen we vandaag wel echt naar de sportschool.

Donderdag 》 Vandaag hadden we weer fotografie. Dit keer was het thema armoede en hadden heel wat modellen geregeld voor onze foto's. Wel een keer leuk om foto's te maken van mensen in plaats van producten, maar ook lastiger. Volgende week gaan we alle fotos van de afgelopen 3 weken editen voor ons midterm exam.

Vrijdag 》 Gisteren middag had ik een afspraak gemaakt om een tattoo laten zetten. Mijn huisgenoot vertelde dat het in Peru ook heel goedkoop was en wist een goede plek om heen te gaan. Dus dat heb ik vanmorgen gedaan. Na die tijd heb ik voor school gedaan voor mijn tourism les. Mijn huisgenoten hadden brownies gemaakt wat ook niet heel vervelend was.

Zaterdag 》 Vandaag ging ik naar een fotografie tentoonstelling in monumental Callao in Callao, een stad die aan Lima vast zit. Het waren verschillende tentoonstellingen van fotografen, schilders, kunstenaars etc. Verdeeld over heel veel kleine kamertjes in een heel groot mooi maar oud gebouw. Op de bovenste verdieping was een rooftop party met een heel mooi uitzicht. We gingen alleen alweer vroeg weg. Want mijn huisgenootjes zijn allebei jarig volgende week en vierden het vandaag bij ons thuis. Dus daar moest ik natuurlijk bij zijn. We hebben een heel leuk feestje gehad en zijn daarna ook naar een club, genaamd Bizarro gegaan.

Zondag 》 Vanmorgen heb ik lekker uitgeslapen en daarna mijn groepswerk afgemaakt voor tourism product development. Wat nog lastiger bleek te zijn dan gedacht, want ons project gaat over de provincie amazonas over Kuélap, in het noorden van Peru. Het onderwerp is heel specifiek en de informatie is bijna alleen in het Spaans.

St. Joseph's Cathedral, Callao Cathedral