Peru
Tayapampa

Laguna Willcacocha - Huaraz, Dag 1

August 23, 2019 in Peru ⋅ ☀️ 12 °C

We kwamen om 6:30 met de bus aan in Huaraz en zijn toen met de bus naar het Hostel gegaan. Aankomen in onze kamer zijn we eerst nog 1,5 uur op bed gaan liggen om even uit te rusten van onze 8 uur durende busreis en om te wennen aan het hoogte verschil. Huaraz ligt namelijk op 3052 meter hoogte. Vervolgens hebben we oms klaar gemaakt voor het ontbijt, we kregen allemaal broodjes, wafels met aardbeien en coca thee. Super luxe voor een hostel die 20 soles per nacht kost (wat ongeveer 5 euro per nacht is).
      Vervolgens wilden we onze eerste trek gaan lopen en hebben we even advies gevraagd bij de man van het hostel, die overigens 7 talen spreekt. Hij adviseerde om eerst de makkelijkste te doen om aan de hoogte te wennen. Dat hebben we dus gedaan. We gingen op pad naar laguna Willcacocha. We zijn in ongeveer 3,5 uur naar boven gelopen, zeg maar gerust geklommen. Met wel 100 kleine adempauzes, voor hoe ver dat mogelijk is met zo weinig zuurstof, zijn we uiteindelijk toch boven gekomen. Wel heeft het veel bloed, zweet en tranen gekost. Ook werden we heel erg duizelig hoe hoger we kwamen. Toen we eindelijk op de top aangekomen waren op 3725 meter hoogte was het uizicht heel mooi. En hebben we daar een tijd gezeten. Daarna beseften we ons pas dat we de zelfde weg natuurlijk ook weer naar beneden moesten... Het ging een stuk makkelijker dan omhoog, maar nogsteeds weer lastiger dan gedacht. Je moet de hele tijd kijken waar je loopt, anders val je over alle losse stenen. En zelfs als je wel uitkijkt is het zo steil dat je alsnog uitglijdt. Zeker op de schoenen die ik aan heb... Toen we weer beneden waren zijn we naar de winkel gegaan en daarna terug naar het hostel. Vervolgens hebben we daar ook gegeten en zijn we om 9 uur naar bed gegaan. Morgen gaan we naar Laguna Parón. En vertrekken we om 8 uur met de bus voor een tocht van een hele dag, ipv een halve dag wat we vandaag hadden gedaan.

Laguna Wilkacocha

June 29, 2016 in Peru ⋅ ⛅ 19 °C

Après avoir déposé nos sacs dans une bien belle auberge de Huaraz, Alpes huaraz pour les curieux ! Nous préparons notre sac à dos de rando avec 2polaires, gants et kway et nous voilà parties pour la randonnée de la laguna wilkacocha!
      Arrivée sur place on se rend bien compte que les polaires ne nous serviront pas, il fait plus de 20degres et grand soleil !
      Dénivelé, dénivelé, dénivelé... Tu n'as pas eu raison de nous, nous y sommes arrivés !
      Rencontre avec des locaux sur le chemin et le berger autour du lac !

Tayapampa