Philippines
Buenos Aires

Here you’ll find travel reports about Buenos Aires. Discover travel destinations on the Philippines of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Bohol

January 6, 2017 on the Philippines

Ein weiterer Grund, warum ich nach Bohol gekommen bin, sind die Chocolate Hills. Das sind hunderte von Hügeln die einigermaßen gleichförmig 40-100m hoch sind und auf den Gipfeln nur mit Gras bewachsen sind.
    Daneben hat es hier die kleinsten Affen der Welt hier. Koboldmakis oder auf Englisch Tarsier heißen diese nachtaktiven Wesen. Markenzeichen sind ihre Augen, welche größer sind als ihr Gehirn.
    Um das alles zu sehen hätte ich eine Tour buchen können ooooder ich konnte in einem fremden Land meine ersten Fahrversuche auf einem Moped unternehmen. Komischerweise ist es letzteres geworden. Das Ausleihen war viel zu einfach. Die Ankündigung am Tag vorher reichte aus, damit ich am nächsten Morgen einen Schlüssel in der Hand hielt und losfahren konnte. Weder Sicherheiten noch Führerschein benötigt. Nachdem ich in der Theorie wusste wo alles ist wurde ich auch schon auf Highway und Stadtverkehr losgelassen.
    Ich und auch der mich umgebende Verkehr sind heil geblieben und ich habe es tatsächlich überall hingeschafft. Den Regen habe ich in einer Mall ausgesessen, während andere triefend nass zurück in die Unterkunft gekommen sind.

Bohol Day2

November 24 on the Philippines

Heute zog es mich weiter ins Gebiet der Choclate Hills. Diese haben Ihren Namen auf Grund der Tatsache, dass sie im Hochsommer nicht bewachsen sind und mit der braunen Erde die zum Vorschein kommt wirkt es wie kleine Chocoladenhügel. Gegen Mittag kam ich an der Aussichtsplattform an und hatte mir für heute Nacht bereits ein Hotel in der Nähe gebucht. Also hieß es nur noch wieder den Berg runter rollen und entspannt beim Hotel einchecken. Dies machte das Radeln deutlich angenehmer, da man ein Ziel vor Augen hatte.Read more

Chocolate Hills on quads

April 24 on the Philippines

In de namiddag reden we langs een marktje waar Jeremy een hoop bananen kocht om aan de apen te geven. Ze kocht ook een comote-queu voor me en maakte dan een 'lokaal grapje' over waarom zoete aardappel (comote dus) een fruit zou zijn. *Froot*

De apen waren geweldig onbeschoft en grabbelden het eten gewoon uit je handen. Leuk om is gedaan te hebben, maar ook weer de vraag of dit eigenlijk wel 'correct' toerisme is hé.

Afsluiter van de dag was het bezoek aan de Chocolate Hills. We keken eerst van op een viewpoint naar het landschap, lachten een beetje met alle toeristen die zo poseren voor de foto's, om dan maar lekker hetzelfde te doen - selfies konden ook niet ontbreken. Daarna gingen we elk een quad ophalen en reden we op de zandweggetjes tussen een paar van de Hills rond. Bleek wel dat Jeremy nog maar één keer heel even op een quad had gezeten. Ze had er echt schrik van. En ik wilde er natuurlijk alles uithalen. Dat was wat lastig omdat ik dan op haar moest wachten en dit eigenlijk meer 'voor haar plezier' leek dan voor mij (de gast van de verhuur was zelfs bij haar op de quad gekropen om het haar te leren). Daar was ik me eerst ook wat in het opboeienw, maar na een tijdje werd het domein soms wat uitdagender voor een traag tempo, en ik moest er ook maar weer het beste van maken hé 😄.

Na afloop vertelde Dante nog de legende van de oorsprong van de Hills: een reus die verliefd was op een mensenmeisje en haar had meegenomen, maar die was niet gelukkig en at niet meer e.d. en stierf uiteindelijk (tarsier-much?). De reus was dan heel verdrietig en liep huilend rond. Zijn tranen zouden dan versteend zijn en de Hills geworden zijn.

En dan huiswaarts. Goede timing was dat want bij aankomst bleken de duikers ook net gedaan te hebben. T was nog een gezellig avondmail maar Phil voelde de alcohol blijkbaar nogal snel en is snel in slaap gevallen. Ik heb dan nog met een pintje wat op het terras gelezen, geen zin om op m'n eentje bij de groep te gaan zitten :)

Buenos Aires