Philippines

Top 10 Travel Destinations Calabarzon
Show all

אשכרה פיליפינים

April 30, 2022 on the Philippines ⋅ ☁️ 32 °C

טוב לא חשבתי שאני אגיד את זה אבל ח׳ברה הגענו לפיליפינים!!! באמת יעד שמראש ידעתי שהוא יקר ויש סיכוי טוב שלא נגיע אליו וכשטסנו לנפאל דיי הבנתי שפה נגמר הסיפור ולצד הזה של המזרח כבר לא נגיע בטיול הזה שוב אבל הנה אנחנו כאן איזה התרגשות!!
      אחרי 24 שעות של טיסות וקונקשנים, סידורי סים והחלפה של קצת כסף יצאנו מהשדה במנילה מוכנות לטרוף את המדינה! ראינו שגראב האפליקציה של המוניות עובדת פה, שמחנו מאוד ובכל זאת לקחנו מונית עם מונה כדי לוודא שאנחנו מגיעות לכתובת הנכונה. דבר שהסתבר כטעות ראשונה כי העיר מלאה בפקקים והמונה קפץ קצת יותר גבוה ממש שתכננו.
      נכנסנו להוסטל,יש שער נעול ולובי 24, ממש מכובד… וגם החדר אחלה עם מזגן ומים חמים במקלחת שזה דבר לא מובן מאליו אחרי קמבודיה ונפאל.
      יצאנו לסיבוב הכר את האיזור + בירורים על דרכי הגעה לאל נידו בפלאוןן, היעד הראשון שאליו אנחנו רוצות להגיע. ג׳ורדי ועמית כבר נסעו לשם היום ואנחנו רוצות גם להגיע ישר לחופים ולפגוש אותם שם.
      קודם כל הולכים לחומוס אלישע מסעדה של ישראלי שגר כאן (יש פה בכל מסעדה או הוסטל או עסק שומר בכניסה מה הלוז??). אכלנו סביח בלאפה באמת מוצלח מאוד, ואחרי ששבענו ונרגענו יצאנו לצוד מידע ולחקור.
      הלכנו לזולה שזה שם של הוסטל עם בעלים ישראלים ואומרים שהישראלים נמצאים שם. לא מצאנו כלום למעט הסבר קצר מעובדת המקום, היא אמרה לנו כמה יעלה לנו נגיד טיסה לאל נידו מחר, מחיר שעשה לנו צורם באוזניים וקצת חלחלה בגוף…וגם זרקה קצת שמות של מקומות שיכול להיות מענין להגיע אליהם בהמשך. יצאנו מבוהלות מהמקום והלכנו ישירות לבית חבד. שם בטח נמצא מידע מועיל ונוריד פאניקה. נכנסות ומופתעות לגלות שיום שישי היום, מי זכר את זה בכלל?? הרב הציע לנו להצטרף לארוחת שישי אז ישר עשינו סוויצ׳, חזרנו לחדר להחליף לבגדים ארוכים. החלטנו להיכנס לאווירת חגיגיות וקדושה ולהשאיר את התכנונים והצרות לאחר כך. רק בדרך לחדר עברנו בלובי שלנו ושאלנו את עובדת המקום עוד כמה שאלות על אוטובוסים טיסות ודרכי הגעה, דבר שלא היה מועיל במיוחד וגם רק העלה את מפלס הלחץ מכמות חוסר הידע שיש לנו והמחירים המופקעים שממש לא תואמים את הכיס התרמילאי שלנו. נו טוב.
      ארוחת שישי בבית חבד. נכנסנו והיה עדין זמן תפילה, אותנו הנשים, המין הנחות יותר, שלחו לשבת ולחכות בעזרת נשים למעלה עד שתסתיים התפילה ונוכל לשבת לאכול. היינו שם בערך שעה, דיברנו עם משפחה שטיילה עכשיו שבועים וחצי בפיליפינים (ממש לא תואם את סגנון הטיול שלנו אבל הן היו מצחיקות והיה נחמד לשמוע). הארוחה גם עלתה כסף ואנחנו הרי לא רעבות כי הרגע אכלנו סביח אז החלטנו לעשות ויברח, חתכנו למגנום בסבן אילבן (כןכן יש פה סבי אילבן כמו בתאילנד!!!) ולישון.
      למחרת בבוקר גוררות את עצמנו מהמיטה והולכות לשבת באיזה בית קפה שנראה לנו הכי פחות מזיק לארנק. ראינו חבורת צעירים פיליפינים בשולחן לידנו והתחלנו לשאול אותם שאלות. הם הסבירו על כמה חברות אוטובוסים והיו די נחמדים אבל לא היה להם יותר מדי סבלנות אלינו אז לקחנו את המידע שקיבלנו והמשכנו הלאה. חזרנו להוסטל ארזנו את הדברים ועשינו צ’ק אווט, הבנו שהטיסות בימים הקרובים יקרות אבל אם נזמין מראש לעוד כמה ימים קדימה המחיר יהיה נמוך יותר. אז החלטנו בינתים לנסוע לצפון פיליפינים באוטבוס לילה ואז לחזור למנילה ולקחת טיסה לאיים. תכלס זה הדרך המתויירת שהגיוני לעשות פשוט רצינו לפגוש את ג׳ורדי ועמית וזה לא יקרה לבינתיים.
      השארנו את התיקים בלובי והלכנו לדיינר אמריקקי שראינו ברחוב במטרה להתנחל שם קצת, להינות ממערביזם ולהזמין כרטיסי אוטובוס להיום בלילה. הכל היה לפי התכניות, קיבלנו פנקייק מושחת וכל טוּב, רק שכרטיס לאוטבוס לא מצאנו, נגמרו המקומות להיום בערב. נשארנו שם כמה שעות, התחלנו לחפור באתרים של למטייל ולקרוא כל מידע שאפשר לקבל… הצלחנו לקבל תמונה כללית של מקומות שכדאי להגיע אליהם, להבין את דרכי ההגעה שלנו אליהם וגם לקנות כרטיסים לאוטבוס למחר בלילה. עכשיו צריך למצוא הוסטל להיום. יצאנו לסיבוב שוטטות ובסוף חזרנו להוסטל שהיינו בו וסגרנו שם לילה נוסף. נטרקנו שם לכמה שעות רביצה במזגן ויצאנו לארוחת ערב שוב בחומוסיה הישראלית.
      שם פתחנו חמ״ל רציני. כל אחת בודקת בטלפון שלה באתרי טיסות השונים, תכננו לפרטים מה נעשה בחודש הקרוב בפיליפינים ובהתאם לזה גזרנו ימים והזמנו 3 טיסות לתאריכים רחוקים כדי שיהיה לנו יחסית זול. קצת מוזר לתכנן כל כך מוקדם מראש, ולא כל כך תואם את אופי הטיול התרמילאי והדינמי שהיה לנו עד עכשיו. אבל זה גם בסדר ולפעמים וודאות זה דבר טוב ונעים. היה מתיש אבל היינו מאוד מרוצות מעצמנו, נשאר להזמין עוד שתי טיסות פנימיות אבל מרגישות שלגמרי נסגרנו על הדברים, מתחילות להבין את הלוז פה ולהסתדר לאט לאט… אחרי 24 שעות מעייפות במנילה הצלחנו להוריד פאניקה ולהתאפס, ונראה שהולך להיות פה מדהים ;)

יום קוריאני + סיכום פיליפינים

June 6, 2022 on the Philippines ⋅ ⛅ 30 °C

אז מפורטו פרינססה בירת הפלאוון טסנו חזרה למנילה. הטיסה הייתה ב10:30 וכמובן שהקדמנו במלא אז ניצלנו את הזמן בשדה תעופה כדי להתכונן ולכתוב את ההרצאה שאנחנו הולכות להעביר מחר לילדים הקוריאנים. תוך כדי מדברת איתנו ג’יין התלמידה הקוריאנית (החנטרית של הכיתה) שהיא גם האיש קשר שלנו ואיתה קבענו את המפגש. היא אומרת שבהפתעה הם נוסעים למחר ל5 ימים לפלאוון ושואלת אם אנחנו יכולות לבוא לפגוש אותם היום ישר מהשדה תעופה. כמובן שהסכמנו, למרות שהיינו ממש על כלום שעות שינה ולא נערכנו לאירוע בצורה מספקת. מנהל הפנימיה מיסטר ליי התקשר בשיחת וידאו לקבוע איתנו איפה ניפגש, שלח מיקום של מסעדה קוריאנית, הוא אמר שהיא הכי טובה בעיר, ביקש שניקח לשם מונית והוא יחזיר לנו כבר שם את הכסף על המונית.
      קיבלנו מטריה שתגן עלינו מהשמש בין הגייט למטוס, של ענתה בטיסה נכון על החידון וקיבלה פרס, ואכלנו שוב את הקציצות דג האהובה עליי. נחתנו בשדה, מבחינתו על אירועי הטיסה לגמרי מספקים את מנת הריגוש היומית אבל יש לנו עוד לו״ז ארוך לפנינו עם הקוריאנים… ישר למונית ונסענו למסעדה. אכן מסעדה מכובדת ומפונפנת מאוד ברמה גבוהה ביותר. פגשנו שם את מיסטר ליי, אשתו, הבת שלו שעכשיו חזרה לחופשה מהלימודים שלה אחרי 4 שנים בבוסטון, 2 המדריכות של הפנימייה, וג׳יין החנטרית. התיישבו לאכול, באמת היה טעים ממש, רציתי לנסות לטעום אוכל קוריאני מיוחד, וגם אני לא אוהבת שהצמחונות גורמת לטרחה ומכניסה אחרים לאי נוחות, אז לא אמרתי להם שאני צמחונית, ואכלתי מנת בשר מבושל טעימה ממש. דבר שהסתבר כקצת בעייתי אחר כך מאחר והבטן שלי לא עיכלה כזאת כמות של בשר כבר 5 שנים…
      משם נסענו לתצפית על מנילה באיזה בית קפה יפה ואז נסענו לפנימיה. הם עשו לנו שם סיבוב, ממש פנימיה לכל דבר כמו שהייתי מדמיינת שזה ייראה, לא כל כך מטופח בלי הרבה תקציב. הם בדיוק היו בשיפוצים והמתחם היה נראה בחלקו כמו אתר בנייה. קיבלנו פירות לנשנש וישבנו עם מיסיס ליי, המדריכות וגיין, אחר כך גם לקחו אותנו לעוד איזה בית קפה לנשנוש ערב עד שיגיע שעת המופע המרכזי עם כל התלמידים.
      כמובן דיברנו איתם כל היום, הם שאלו אין סוף שאלות על ישראל, ואנחנו גם ניסינו לשאול קצת על קוריאה.. ממש שמחתי שהתכוננו מראש באותו הבוקר, ממש הצלחנו לקלוע כמעט לכל השאלות שהם ישאלו והיה לנו את הכל מוכן בראש. ההכנה הזאת נתנה לי אוצר מילים טוב ויכולת להתבטא וממש הרגשתי שאני מצליחה לנהל שיחה שוטפת ברמה גבוהה מאוד והייתי גאה בעצמי ובאנגלית שלי ובביטחון שצברתי.
      בערב כל תלמידי הפנימיה התכנסו לאולם וקראו לנו גם לבוא. לא ידענו לקראת מה אנחנו נכנסות, וגם לא כל כך שאלנו שאלות, באופן כללי לא ידענו מה הולך להיות הלוז של היום ופשוט זרמנו וכל פעם הופתענו מחדש.
      החלק הזה היה ממש שיא השיאים.
      הערב התחיל במופע קייפופ כמו שביקשנו מהם עוד בסאגאדה, והיה אפילו ברמה גבוהה יותר ממה שראינו פעם שעברה.
      אחרי המופע מיסטר ליי עלה לבמה וקיבל את פנינו מול כולם, ואם זה לא היה מביך מספיק, אז כדי לעשות לנו וולקאם כמו שצריך כל התלמידים נעמדו בטור ארוך ארוך, ואחד אחד מהם באו ללחוץ לנו את היד ולהגיד לנו ברוכות הבאות ושהם שמחים לפגוש אותנו.
      היינו בהלםםםםם
      100 תלמידים עומדים בטור ומחכים כדי ללחוץ לנו את היד, כאילו אנחנו איזה מלכות אנגליה. נתפס לנו השריר בלחיים איפה שמחייכים והיינו מופתעות ומובכות בטירוף אבל כמובן שהתלהבנו ברמות מכל העניין.
      אחרי שסיימנו את החלק הזה כמה תלמידים עלו לבמה ועשו סוג של הופעה חייה של שירי תפילה ותודה לאלוהים וכל מיני כאלה. מסתבר שכל ערב יש להם כינוס כזה והם שרים שירים ומתפללים. גם עם זה זרמנו ושרנו איתם, בעיני זה היה סופר מיוחד ומן דת מתקדמת ומודרנית כזאת, לא יודעת אני אהבתי.
      לסיום כשכבר חשבנו שאולי הכל מאחורינו, מיסטר ליי העלה אותנו לבמה ונתן לנו איזה שעה לפחות אם לא שעה וחצי לדבר עם התלמידים. קצת כתבנו להם בעברית על הלוח והם בעיקר שאלו שאלות וענינו וסיפרנו. היה קצת קשה יותר לדבר במיקרופון על במה מול 100 איש אבל גם את זה עשינו בהצלחה רבה, כולל הסבר על היסטורית מדינת ישראל והעם היהודי והסכסוך הערבי פלסטיני עם ציור של מפת ישראל והגבולות והכל. אין עלינו בהסברה ישראלית.
      סיימנו את הערב בישיבה על הגג של הפנימיה עם המשפחה והצוות. נפרדנו לשלום והודינו להם מאוד על האירוח ועל היום, הם גם הודו לנו ושמחו מאוד שבאנו, ולפני שהנהג של הפנימיה בא לאסוף אותנו ולקחת אותנו למלון, מיטסר ליי גם דחף לנו 3000 פזו ליד. ניסינו להחזיר אבל הוא לא הסכים כמובן.
      ירדנו מהרכב והגענו למלון ב12 בלילה, שוקיסטיות לגמרי מחוויות היום וגמורות מעייפות.
      למחרת קמנו מאוחר לארוחת בוהורים בחומוס של אלישע האהוב עלינו, סידורי כביסה, וגם פינקנו את עצמנו בקינוח שמפחיד את השועלים בדיינר כדי לבזבז קצת את הפזו שנשארו לנו.
      לסיכום פיליפינים
      האנשים בפיליפינים ממש נחמדים! באמת פגשנו פה אנשים מדהימים וזה המדינה שבה הצלחנו לייצר הכי הרבה תקשורת טובה ואיכותית עם המקומיים.
      האוכל ברמה נמוכה ביותר והתחבורה משכמה ומטה בלשון המעטה.. אבל באמת שזה שווה את הכל, נהננו פה בטירוף וזה היה החודש שעבר לנו הכי מהר בכל הטיול.
      זה פעם ראשונה שאני עוזבת מדינה ואני לא מרגישה שמיציתי אותה לגמרי, ואולי יש לי אפילו למה לחזור.
      אז פיליפינים יקרה, אולי נתראה שוב מי יודע
      אינגט!

Last Nigth in Manila

March 4, 2023 on the Philippines ⋅ 🌙 25 °C

Nach einem frühen Weckruf, einem Veschperle persönlich zubereitet von Kathrin auf die Hand und einer sehr herzlichen Verabschiedung durch Stefan und Kathrin standen wir vier Tulpen 🌷 (#insider) pünktlich wie ne Schweizer Uhr abfahrbereit in Mindoro. Es fehlten ❌nur noch 2 weitere Gäste 👫die zu spät aus ihren Bettchen 🛌 krochen. So starteten wir mit Verzögerung. Der Fahrer 👮war leider auch nicht der Knaller....wusste nicht wie man schaltet und unterwegs benutzte er die Motorbremse...Wir hätten das definitiv besser gekonnt. Irgendwie waren wir mit dem Fahrstiel, der an ne Schnecke 🐌 erinnerte und der Verspätung etwas unentspannt. Ne halbe Stunde vorm Airport fuhr er dann noch rechts ran, um seine Frau 👸➡️📞anzurufen und auf sie zu warten. Nachdem die dann mit im 🚗 saß, ging es plötzlich deutlich fixer...keine Ahnung, wahrscheinlich hatten die ein Schäferstündle 👉⭕️Van verabredet....Mit Punktlandung 5 Minuten vor dem Schließ en des Check in Schalters erreichten wir den Airport, bestiegen kurze Zeit später die Maschine und wachten eine knappe Stunde in Manila wieder auf. #wakeupinmanila🥱

Hier hatten wir schon ein nettes Hostel mit Rooftop bar in der 13. Etage reserviert mit hübschen Familien Zimmerle für uns vier. Kurz das Gepäck 🧳 abgestellt, rauf in die Bar um unsere Gutscheine für den Wellcome Cocktail einzulösen. Steffi meinte noch - es sei erst kurz nach zehn - aber egal, wir träumten bereits von Negroni & Co. Leider platzte unser kurz geträumter Traum wie eine Seifenblase, denn der Gutschein konnte nur zwischen 16:30 Uhr und 16:45 eingelöst werden. Der Kellner ließ sich aber erweichen und wir erhielten 4 Säfte for free - immerhin.

Dann gings schnurstracks 🚀➡️in die City und zur größten Shoppingmall in Manila - Mall of Asia. Hier fand Claudi auch gleich in der Cyberabteilung eine Powerbank für induktives Laden und der Rest von uns noch kleine Taschen, süße Kuchen 🍰 und dazu leckeren Cappuccino. Eine Runde auf dem zweistöckigen Karussell 🎠 konnten wir uns nicht verkneifen.

Vor der Mall versuchten wir ein Grab zu bestellen für die Weiterfahrt zu Bambobike, der Fahrer fand uns aber im Gewühl nicht. Also fix rein ins 🚕 verhandelt 300 Pesos für die Fahrt zu zahlen und festgestellt, dass das Taxi billiger ist. Wir kamen gut zehn Minuten zu spät zu unserer Biketour an, checkten kurz ein und schon ging’s los durch die Straßen von Manila. Anfangs als wir uns mit dem Auto durch den mörderischen Verkehr gequält hatten, fragten wir uns noch wie das mit dem Fahrrad gehen soll. Die Bedenken waren unbegründet - unsere Guides fuhren mit uns durch zauberhafte Straßen, grüne Gärten und überraschen Stille Orte. Immer wieder hielten wir an, hörten interessante Facts zur Geschichte von Manila und den Philippinen. In der Kathedrale sahen wir noch einer Hochzeit zu und schon waren zweieinhalb Stunden Tour vorbei.

Ein letztes Mal mit dem Taxi durch die Straßen zurück in unser Hostel. Essen im 13. Stock mit Blick auf die wunderbar beleuchtete Skyline. Noch ein letztes Mal happy Happy Hour 2️⃣❌ 🆓und schon verkrochen wir uns in unsere Bettchen. Die nächste und letzte kurze Nacht steht uns bevor.... Um drei klingelt unser Wecker ⏰ und wir treten traurig aber mit unseren Herzen ♥️ voller schöner Erinnerungen die Heimreise an.

Puerto Galera

March 13, 2023 on the Philippines ⋅ ⛅ 27 °C

Abbandoniamo Manila alla volta di Puerto Galera, una località nell'Isola di Mindoro. Siamo via da casa da diversi mesi e la nostalgia del cibo si sente. Perciò decidiamo di acquistare mezzo litro d'olio extravergine d'oliva, formaggio, pomodorini, olive e baguette che ci riportano un po' a casa. Eravamo davvero in paradiso dopo questa semplice cena!
      A Puerto Galera ci concediamo qualche immersione con i simpatici filippini del centro di immersione "Tina" (abbiamo fatto passare tutti i centri per trovare il più economico hihi).
      Per raggiungerlo occorrevano 30 minuti di camminata, ma ne é valsa davvero la pena! L'ultima sera di immersioni un signore Giapponese ci invita a mangiare un'ottima grigliata per festeggiare il suo compleanno.
      Il giorno seguente facciamo una gitarella in motorino in alcune spiaggette vicine.
      Ed un'altra settimana é volata...

Manila

April 9, 2023 on the Philippines ⋅ ⛅ 32 °C

The chaotic streets of Bali seem almost tranquil compared to the big city of Manila, at around 16 million people, this is by far the biggest city we'll visit this trip. We started our stay with a happy surprise. Two of Armelle's friends from university were in Manila on the same day and we managed to meet up for a drink! They had just landed from Copenhagen so we didn't go crazy but it was very nice to share a beer or two and catch up.

We arrived on Easter weekend, and it was maybe not the best time to visit Manila. It was good because it was quiet as people go celebrate Easter with their families, but most museums were shut. Luckily we had an interesting swimming pool to relax in and our hotel had a spa that was very much open. It is a Japanese Onsen Spa and we were able to relax in some mineral pools. We had to separate as Japanese custom is fully respected here so no swimming costume allowed! 🍆

Next day and we walked to Makati neighborhood. It is just up our road but the changes are drastic. In our neighborhood of Población, there is a lot of life in the streets, a lot of rubbish, and crazy mess of electric wires. In Makati everything is clean and tidy, electric wires aren't seen. This is the business neighborhood so it is quiet on a Sunday. We walked to a shopping mall, huge complex where we go from building to building walking on bridges above the road. It is all very nice. You can find shops ranging from H&M to Hermes and a church in the middle with a mass said in English. We were quite surprised to see so much English written everywhere, on ads, on street signs for cars etc. We learnt that English is the second official language with Filipino (or Tagalog) and even when we hear people talk there are sometimes a mix of the two languages. Philippines was not only under Spanish rule but also was under American ruling just before the second world war. The signs are both are quite prevelent.

Last day and we dive into more of the country's history by visiting the Intramuros neighborhood. This is where the Spanish settled. Manila was a big place of commerce at that time and stayed an important city until it was bombed to rubbled in the second world war. The only building standing from the original Spanish time is the St Augustin church. It was interesting to see some architecture that we thought of limited to Spain and South America in Asia. After this very hot day we were happy to have dinner on the rooftop of our hotel and have a nice view of the city by night.
      Overall we found Manila to be an interesting city with nice neighborhoods but with also open poverty mainly seen out of the car window when going to and from the city center. It has a lot to offer if you're ready to be hot!

Letzter Tag in Asien

February 26, 2023 on the Philippines ⋅ ☁️ 30 °C

🇨🇭
      Da wir in Cebu nicht nur schöne und tolle Erfahrungen gemacht hatten mit Stadterkundungen zu Fuss, entschieden wir uns, lediglich zwei Nächte in der Hauptstadt zu verbringen. Uns war auch nicht mehr nach der Besichtigung von Sehenswürdigkeiten zumute, also machten wir uns an die Vorbereitungen für unser kommendes Abenteuer. Wir fuhren zu einem auch in der Schweiz mittlerweile sehr bekannten französischen Sportartikelverkäufer, um für die kommenden Monate auch Outdoor gewisse Sportübungen durchführen zu können. Nach der Rückkehr in unser Hostel ging es in die Rooftop-Bar mit hammer Aussicht, wo es ein gar nicht so feines, dafür ziemlich überteuertes Nachtessen gab. Was für ein Abschluss. 😅

🇪🇸
      «Último día en Asia»

Como en Cebú no sólo habíamos tenido agradables y estupendas experiencias explorando la ciudad a pie, decidimos pasar sólo dos noches en la capital. Tampoco nos apetecía hacer más turismo, así que empezamos a prepararnos para nuestra próxima aventura. Fuimos a ver a un vendedor francés de artículos deportivos, que a estas alturas también es muy conocido en Suiza, para poder hacer algunos ejercicios deportivos al aire libre durante los próximos meses. Después de volver a nuestro albergue, fuimos al bar de la azotea, con unas vistas estupendas, donde cenamos algo no tan bueno, pero bastante caro. Vaya manera de acabar el día. 😅

Über Manila nach Palawan

December 3, 2023 on the Philippines ⋅ ☁️ 30 °C

Gestern saßen wir 11 Stunden im Flieger nach Manila (A 350-900 für die interessierten Mitleser:). Um mehr Platz zu haben, hatten wir uns für Sitzplätze am Notausgang entschieden. Schon beim Buchen wurden wir auf eine lange Liste von Anforderungen hingewiesen, die diejenigen, die hier sitzen wollen, erfüllen müssen: Sprachkenntnisse Englisch oder Türkisch, Fitness, keine Behinderung, gutes Seh- und Hörvermögen etc. Wir hatten Sorge, dass wir Tests absolvieren müssten, bevor wir uns setzen dürfen. Aber wir mussten weder Sprach- noch Gesundheitszeugnisse vorzeigen und auch nicht probeweise den Notausgang öffnen :D Dafür konnten wir unsere Beine richtig ausstrecken und auch mal ein paar Lockerungsübungen machen. Nach hinten raus wurde es etwas lang. Aber eingelullt mit schöner Entspannungsmusik konnte ich zwischendurch sogar immer wieder schlafen. Zu essen gab es auch genug und es schmeckte sogar. Turkish Airlines war also auch eine gute Wahl. In Manila waren es zu unserem Appartement auf der anderen Seite des Highways 900 m. Die Verkehrslage war aber so unübersichtlich, dass wir am Ende doch ein Taxi nahmen, das dann erstmal im Stau stand. Das Appartement, na ja, es stank stark nach irgendwelchen Reinigungsmittel. Wir liefen noch erfolglos auf der Suche nach einem Schlummerdrink umher, diskutierten und recherchierten eine Stunde, wie wir am Morgen zum Terminal für den Weiterflug kommen und legten uns kurz nach Zwei für vier Stunden hin und schliefen sogar etwas. Die Airportumgebung bei Tageslicht: pulsierendes Leben, Straßenstände mit Essen, einfache Behausungen und viele Ecken mit Abfällen. Die Fahrt zum Flughafen war ganz einfach, wir winkten uns ein Tricycle ran. Ist ja nicht für großes Gepäck ausgelegt, aber es passte alles. Der Fahrer sprach kaum ein Wort Englisch. Wir konnten aber bei Google sehen, dass er in die richtige Richtung fuhr. Am Flughafen erstmal Frühstück, Chicken Mami, eine wirklich gute Nudelsuppe für 2 €. Jetzt hatten wir das Gefühl, dass wir angekommen sind und der Urlaub begonnen hat.
      Der Flug nach El Nido, Palawan (Propellermaschine ATR 72-600), war pünktlich. Dort nahmen wir wieder ein Tricycle und erreichten unsere Unterkunft El Gordo's. Das letzte Stück Weg ging über Holzbohlen und über einen felsigen Weg vorbei an einfachen Behausungen der Einheimischen. Ein Glück, dass wir nicht mit Koffern unterwegs sind. In der Pension wurden wir herzlich begrüßt und erstmal rumgeführt. Dann "Stadtbesichtigung" und Rast mit einem einheimischen Bier für Andreas und einem Buko Juice für mich, Kokoswasser einer jungen Kokosnuss.

Noch eine Nacht in Manila🤭

December 18, 2023 on the Philippines ⋅ ⛅ 27 °C

Flug gestrichen 🙈. Wir machen das Beste draus.

Shopping Mall ( viel größer geht nicht😅)
      Backpacker Unterkunft gefunden und Streetfood. Als Abschluss noch ne Fußpflege.

Update: Jeder noch 2 🍸. Die Preise stimmen.😄Read more

Puerto galera

December 30, 2023 on the Philippines

Arrivée des bourgeois à Manille, on est trop content de les retrouver. On part quelques heures après directement pour Mindoro une île située au sud de Manille. On séjourne à Puerto Galera, station balnéaire connue pour ses stations balnéaires et ses spots de plongée.

On aura passé 4 jours là bas. On a bien profité des plages et ses couchers de soleil et de la belle cascade qu’on a pu voir pendant une petite balade en scooter.

Au spot de snorkeling on a vu pleins d’espèces différentes de poissons et on a même eu la chance de voir une tortue, c’était vraiment top.

En résumé une île vraiment jolie et animée.

• Day 84–85

1 Tag in Manila

January 21 on the Philippines ⋅ ☁️ 30 °C

Mit einem entspannten Hoteltag endet nun ein unfassbar schönes Kapitel auf den Philippinen🥲
      Zusammenfassung:
      Natur (an Land und im Wasser) 11/10