Philippines
Dilain Creek

Philipppines

July 2, 2023 on the Philippines ⋅ ☁️ 26 °C

🇨🇭: mini Update wo i gad bin….
      Ich bin nach 4 1/2h flüge in Manila ide Philippine acho🥳
      Neui Simkarte ✅
      Neui Währig ✅
      Han mich denn uf de Weg zu mim Hostel welle mache mitem Zug… jetzt chunts problem… det hesch au durch eh Security kontrolle mösse. Und i mim Backpack sind no mini zwei Messer wo ich in Japan kauft han. Heisst Zug fahre chani schomel ned😂
      Jaaaguut han den hostel wieder stoniert und bin dank mim lieblings uswander Onkel und sin Kontakt ide Philippine zrugg zum flughafe und han det günstig eh hotelzimmer gnoh und morn flüg ich uf die Insle Siargao. Dezue meh morn hehe da wird lustig da segi au!

🇺🇸: short update…
      After 4 1/2 h flight i finally arrived in Manila in the philippines🥳
      New simcard ✅
      New currency ✅
      My next goal was to get to my hostel, so i go to the train station and there you have to make a security check for your backpacks.
      End of story i can‘t use the trains because i have my two knives from japan in my backpack😂 so i canceled my hostel and get in touch with the contact i have here thanks my favorite emigrated oncle. So i went back to the airport get a hotel there and now i have another flight for tomorrow to Siargao. I don‘t tell you to much, but its gonna be very funny😝

Vigan - Manila - Bohol

April 16, 2023 on the Philippines ⋅ ☁️ 28 °C

Mit dem Nachtbus ging es gegen 20 Uhr in Richtung Manila, wo wir gegen 4 Uhr morgens in unserem kleinen Guesthouse ankamen. Nach 2 Stunden Ruhe ging es direkt zum Flughafen und dann mit dem Flieger weiter in den Süden nach Bohol.Read more

Het einde van de Filipijnen

September 23, 2023 on the Philippines ⋅ 🌧 28 °C

We laten ons vroeg in de ochtend wegbrengen door de eigenaar van het resort. Lynn wil graag achterin de pick-up en dat is uiteraard geen enkel probleem. Als de weg wat slechter wordt, er om de haverklap plots dieren oversteken en de man 'gewoon' 60 rijdt maken we ons toch wel een beetje zorgen. Zelf vond ze ook wel dat het best hard ging maar, niets aan de hand. Op het vliegveld komen Eden tegen, een Taiwanees die we een week eerder in het hostel hebben ontmoet. We kletsen gezellig en voor we het door hebben is het tijd om in het vliegtuig te stappen. Tijdens de vlucht horen we ineens de stewardessen door de speaker, ze kondigden een spelletje aan. Een soort quiz, degene die als eerst een muntje van 5 laat zien of 'iets geels' wint. Ze doen een paar rondes en een hoop mensen doen mee, helaas voor ons geen prijs maar wel erg leuk om mee te maken! 😃
      Als we landen nemen we een gratis shuttle busje naar terminal 3, ongeveer 20 minuten rijden en hier vertrekken we morgen en is tevens ons hotel voor 'vannacht'. Het is namelijk niet echt een nacht omdat we om 3 uur op moeten om de vlucht te halen. We hebben 2 goedkope kamers bij iemand thuis geboekt met een eigen badkamer, prima plekkie voor nu maar niets bijzonders. Ik ga 's middags nog even op onderzoek uit om ergens een goedkope massage te regelen en dat lukt prima! Voor 350 peso (6 euro) wordt ik een uur lang van top tot teen gekneed en dat is wel ff lekker op zo'n reisdag. Als afscheid van de Filippijnen hebben we besloten naar een hotpot restaurant te gaan. Ik heb een mooie gezien en we besluiten deze keer om niet op het geld te letten en hierheen te gaan omdat Lynn het erg graag een keer wil doen na de vele TikTok filmpjes die ze er na heeft gezien. Op zich was het best grappig, er is veel keuze en we eten een hoop nieuwe dingen zoals enoki, krab en wat groente en fruit. Als de rekening komt schrikken we behoorlijk, blijkbaar was het een superdeluxe Chinees restaurant. We merkte er weinig van maar ik denk dat dit het duurste eten wordt van de hele vakantie! Ach ja, we hebben een leuke avond gehad.

Manila day 1

April 20, 2016 on the Philippines ⋅ ☀️ 33 °C

Hladký noční přelet do Manily ze Shanghaje. Prospáno. Ráno výměna dolarů za filipinské peso. Koupě datové karty za 1000 PHP unlimited. A neúspěšný test služby UBER. Pravděpodobně jsme stáli jinde, než byla domluva, která spočívá v souřadnicích, které se pošlou. Takže přišel na řadu taxi, kterého jsme z 500 usmlouvali na 250. Hotel Kabayan nám poskytl zázemí pro sprchu a dospání se. Taky jsme museli trochu smlouvat. Nakonec za 1950 PHP. Super! Teď poprvé od neděle vyspáno do růžova. Respektive do červena, neb to slunce v 20ti stupňové Shanghaji taky opaluje. Fotky nemám skoro žádné, protože jsem se soustředil na smlouvání a cestu a únava byla extrémní. Po vyspání znou pokus o UBER a tentokrát úspěšný, čtvrtinová cena než taxi. Chlapík i zavolal svému bratrovi, aby se zeptal, zda je to správný terminál odkud letíme. Teď už po obědovečeři na letišti v Manile směr nejkrásnější ostrov světa Palawan a město Puerto Princessa. A snad i večerní drink. Těším se. Poprvé bez cestovní mlhy. To říkám stavu, kdy ti přijde všechno takové zamlžené a rozostřené. Už ze mě není Trevor Reznik! HuráRead more

Es geht nach Palawan

December 19, 2023 on the Philippines ⋅ ☁️ 30 °C

Es geht doch. Alles in allem sogar leichtes Plus gemacht. Wir mussten das Gepäck nicht mehr bezahlen.

Leider spielt das Wetter nicht ganz mit😁🌧🌧🌧

Dilain Creek