Philippines
Itaytay Beach

Here you’ll find travel reports about Itaytay Beach. Discover travel destinations on the Philippines of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Port Barton, Filipijnen

February 1, 2016 on the Philippines

Wij gaan 50 jaar terug in de tijd en gaan naar port Barton op het eiland Palawan. Een klein slaap dorpje met zandweggetjes waar de electriciteit alleen aan is tussen 6 en 12 uur in de avond. Heerlijk rustig dus zonder telefoon en internet. We doen een eilanden toer en het begint keihard te regenen. We zien niet veel van de eilanden maar we hebben wel veel lol met onze nieuwe vrienden. De volgende dag doen we een wandeling naar een waterval aangekomen kunnen we onszelf belonen met een heerlijke duik in het verse water.

De mensen in het dorp lopen niet helemaal achter, want ze weten wel wat vette schoenen zijn. Virgil zijn nikeys worden gejat voor onze bungaloo. We gaan er van uit dat het een local is geweest maar het kan natuurlijk net zo goed een gierige backpacker zijn geweest.

Port Barton, Philippinen

December 4, 2016 on the Philippines

Nach der Hektik in der Weltmetropole Puerto Princesa brauchten wir dann erst mal etwas Erholung und so zog es uns in die kleine Hafenstadt Port Barton, hier hatte der Tag gefühlte 72h und alles war mega gechillt...die Umgebung war wie man sich das Paradies vorstellt allerdings hatten wir kein Glück mit dem Wtter und es hat die meiste Zeit geregnet...das hat uns aber nicht davon abgehalten am 2. Tag eine Islandhopping-Tour zu machen...es ging zu diversen SchnorchelSpots und an ein paar abgelegene Strände zum Entspannen...das Mittagessen, welches inklusive war, war allerdings nicht so toll...bei Melissa war eine Made im Reis 😖Read more

Liever lui dan moe

May 3, 2016 on the Philippines

Onze volgende stop is Port Barton, een slaperig dorpje aan de westkust van Palawan. Het El Nido van dertig jaar geleden, zonder de crowds. Kijk, daar doen we het voor.

Er is inderdaad niks te doen in Port Barton. En dat is fijn. Heel fijn. We vinden een prachtig huisje met zeezicht bij Summer Homes. Het huisje is eigenlijk te duur voor ons, maar we doen het maar. Soms moet je de teugels laten vieren. Voor je het weet sta je te ruziën over het bestellen van een portie mayo.. Nee toch he?

We brengen de dagen al luierend op het strand door. We zijn zelfs te lui om te zonnen, want daarvoor moet je je insmeren. Ik kruip maar onder een parasol met mijn boek. De afgelopen dagen waren tenslotte ook zó inspannend 😉.

Zoals zo vaak op de Filipijnen worden we getrakteerd op weergaloze zonsondergangen. We genieten van zonsopgangen, zonsondergangen en alles ertussenin. We vinden het al bijna normaal.

's Avonds gaat het kampvuur aan en drinken we met onze voetjes in het zand gin & tonics. We eten jambalaya en pitabroodjes met hummus en bedenken ons dat we straks met weemoed aan deze maaltijd gaan terugdenken als we op de Mongoolse vlaktes ondefinieerbare pratszj voorgeschoteld krijgen.

Hebben we ook nog iets interessants te melden over Port Barton? Nou, eigenlijk niet. Je kunt er vanalles doen maar beter doe je helemaal niets. Plekken als deze zijn zeldzaam. Je hóeft er namelijk niets. Geen must do's, geen must sees en geen must eats. Ook wel eens fijn.

Ga naar Port Barton... via start.

April 16 on the Philippines

Oh boy...

Vanuit Sabang moesten we helemaal terug naar Puerto Princesa voor cash geld. Nergens anders op Palawan zijn er regelmatig werkende ATM's. En zelfs daar was het nog een hele hassle met kaarten die niet werkten en het cash geld dat op was in de automaat.

We zijn even gaan schuilen voor de hitte in een eigenlijk sjieke Mall met deftige koffie en sandwiches. Robinson's heette het. Toch raar hoe Westers die Mall aanvoelt, maar eenmaal je buiten stapt, is het back to reality...

Erna moesten we dan terug dezelfde kant op om naar Port Barton te gaan... We lijken wel biker boys... Alleja...

Enorm mooie route, maar het was een race tegen de tijd om voor het donker in Port Barton te geraken. Geen tijd om foto's te nemen dus, behalve van een koe die was aan het chillen in de modder 🤣

Uiteindelijk waren we toch net op tijd voor de zonsondergang!

We verbleven in Villa Ernesta bij een heel vriendelijke vrouw met een oude mama waardoor we niet echt goed durfden afbieden 😅.

't Was een gezellige avond met diner op strand. Vroeg naar bed, want morgen...

Schildpadden!

April 17 on the Philippines

Vandaag zijn we gaan snorkelen! Om 9 u vertrokken we met de typische bootjes om dan op verschillende plaatsen naar de visjes te zien. Veel uitleg was er niet, maar eigenlijk was dat ook niet nodig.

We zagen best wel wat dingen: een zwemmende krab, een fluitvis, een zeeslang waarvan we pas achteraf wisten hoe gevaarlijk die was, slakje... En natuurlijk ook 2 schildpadden die eerst rustig lagen te chillen, maar erna 1 voor 1 naar boven kwamen zodat we allemaal selfies konden maken 🐢. Het zag er alvast veelbelovend uit onder water. Jammer dat al de foto's van onder water wazig zijn...

Op de middag kregen we lekker gegrilde verse vis op een echt paradijslijk eilandje. Zagen we die daarstraks nog rondzwemmen?

's Avonds konden we weer van een zonsondergang schouwspel genieten met cocktails. We hadden gehoord dat er een goede hamburgerkeet was in Port Barton. Dat wilden we toch even checken en... het was geweldig! Af en toe doet Westers eten toch goed...

Palawan - Port Barton day 6

April 25, 2016 on the Philippines

Rano zaclo zajimave, v sedm jsme meli cekat pred ubytovanim na vyzvednuti autem, ktere nas melo odvezt do Port Barton, ale neprijelo. Psali jsme ruskemu dohazovaci a nereagoval. Nasledne kdyz se konecne ozval, tak jsme zjistili, ze auta nemohou zajizdet do mesta a ze mame jet na bus terminal. Tam jsme zjistili, ze auto uz odjelo a dalsi jede az v jednu. Hmm. No co uz. Rusaka zabit, ale vlastne to je nas problem, duveruj jen sobe. Sli jsme to zalit pivem na plaz. Ztratili jsme pul a zbytek pekneho dne v Port Barton. Nakonec jsme sem dorazili az navecer a striktne se domluvili ve ctvrtek na odjezdu do Puerto Princessa, kdy odletame na Cebu. Btw. tam si budu muset dat masaz anakondama, protoze si to Vojta moc preje:-D A tatiii uz jsi byl na te masazi s amakondama? Tak jim rika:-D Ubytovani v chatce na plazi a jedna z nejlepsich veceri tady. Kreveti curry. Mnam. Pak velmi prijemne setkani s hudebnici, ktera si tak pohrava na kytaru na svem dvorku a na svuj hlas prilaka navstevniky. Energicka a velice zajimava zena. Dnes se mozna taky s par pivkama zastavime. No a zitra vylet lodi a potapeni s zelvama.Read more

Palawan - Island hopping day 7

April 26, 2016 on the Philippines

Rano trochu nestihacka, nasnidat, dobehnout zpet a nasednout na lod, abychom si dali vylet po ostrovech, respektive vylet po koralovych utesech a za zelvami. Prijel pro nas chlapik a ze jedeme jen mi dva, coz samozrejme stoji trochu vic, nez jsme ocekavali, no co uz. Cca 6 zastavek ale stalo za to! V poledne obed pripraveny na grilu. Kuratko, zelenina, ryze, banany a meloun....dobre to bylo. Vypichl bych potapeni s zelvami, nadherny zazitek s temito tvory travit chvilku. Musel jsem se za nimi potopit asi do ctyrech az peti metru, coz me taky pekne vycerpalo. Voda tam uz neni tak tepla a tak telo ztraci nejvic energie na tepelne vymene. Na dalsich koralovych utesech to bylo jako v akvarku:-) Vecer pak vecere a opet navsteva hudebnice. Pak sladky spanek.Read more

Palawan - White Beach day 8

April 27, 2016 on the Philippines

Dnes bylo dospavani vcerejska, ktery byl relativne fyzicky narocny. Cely den v mori, na slunci, potapeni... to unavi:-) Snidane az nekdy po desate. Pohoda. Rozhodli jsme se dojit pesky mrknout na White Beach. Hmm, ale pry pockejte az na pul druhou, kdy zacne odliv, ze cesta obcas jde pres mista, ktera mohou byt jeste pod vodou. Necekali jsme a dobre jsme udelali. Zadna voda. Jen vedro jako prase. Ze pry 45 minut. No to joo, ale se zastavkou na koupani. Pravda je, ze cesta byla jungli. To jsem poradne nevedel, co je. Jednoduse naprosto neprostupny teren plny stromu, keru, bananovniku, bambusu.....bez El Machete ani ranu. Ta cesta ale byla cestou, jungle jen okolo. 45 minut byla hovadina, bylo to tak 2km. A frajer, ze nas tam lodi vezme za 500 na hlavu. To bych si ji za ty penize musel nechat urazit:-) Koupacka skvela. Plaz nadherna jako snad vsechny tady. To je ten raj tady. Cestou zpet prisel dest a naaadherne svetlo. Nejhezci tady. Skoda, ze toto trva vzdy jen tu chvili, dnes ale nadhera. Do toho zaclo prset, jeste vetsi parada na foceni. Dramaticka scena, dest, duha. Neslo odolat. Vecer pak vecere a objednani velkeho piva. Bylo velke.... 1litr 7% piva. Samozrejme to prinesl otevrene, takze uz to neslo moc reklamovat. Nu coz i s tim se da neco delat:-D Zase jeden krasny den.Read more

Itaytay Beach