Philippines
Kiwit River

Willkommen im Paradis

February 17, 2023 on the Philippines

Nach einer etwas zu kurz gerateneren Nacht wachten die Hühner 🐓 in ihren zwei Doppel- Bettchen 🛌 🛌auf, begleitet von den Geräuschen 🔈 der Stadt. Vom Baulärm bis zum mehrfachen Hahnenschrei. Während Birgit und Steffi das Haus 🏠 hüteten machten sich Constanze und Claudi auf den Weg zum Frühstücksdealer. Man muss schon sagen, das Leben ist hier echt günstig. Nach Pancake, gebackener Banane 🍌 und Kaffee ☕️ und für 2 Euro waren wir erstmal satt. Zur Verdauung gabs noch eine premie des air-Oman Pyjama auf dem "bear"-walk von Claudia und Constance. Nach dem Fotoshooting ging es mit dem Grabcar wieder zurück zum Flughafen. Zeitgleich kamen wir mit Stefan an, der nur das Terminal wechseln musste. Nach einem großen Hallo ging's mit weichen Knien zur Gepäckaufgabe. Da wir bis auf Steffi jeder nur zwanzig Kilo Aufgabegepäck hatten, legten wir nervös unsere Boardtaschen auf die Waage. Für Alle ging es gut, bis auf Stefan - er musste nochmal nachlösen 🤑.
      Nach einem Drink 🍺🍺🍺draußen vorm Flughafen mit Begutachtung der anrüchig aussehenden Teigwaren liefen wir durch die Sicherheitskontrolle. Claudi nutzte die Wartezeit um sich für einen schmalen Taler massieren zu lassen 😊und schon ging's los zum letzten Hopser nach Coron.
      Der Landeanflug auf die schöne grüne, hügelige Insel 🌴war schon vielversprechend. Nachdem wir das Gepäck 🧳 Stefan und Steffi auf der Ladefläche des Pickups 🛺verstaut hatten, ging es durch die schöne Landschaft zu unserer Unterkunft für die nächsten beiden Tage.
      Unsere Äuglein 👁️ staunten nicht schlecht als wir parkten und von vier zauberhaften kleinen Philippinerinnen empfangen und zu den Holzhäusern auf Stelzen und dem Hobbithaus gebracht.

Die Ankunft wurde dann erst mit einem Eistee begossen und danach wurde es etwas spiritueller mit Rum 🥃🍺something...

Es kam ein Hüngerchen auf... aber dank Jetlag dachten die einen an Mittagessen und für die anderen war es der Ausblick auf das Abendessen... angesichts der Uhrzeit wurde es ein leckeres Abendessen beginnend mit einem Mango-Käse Salat - ok, die Kombi war Special aber trotzdem gut... danach wurden die Hütten belegt... Fotos gemacht, neiderregende natürlich, und das Abendessen ging weiter, leicht und sehr leckeres Curry. Langsam kommt Müdigkeit auf.... und Duschen soll es hier auch geben... das könnte noch ein Event werden...

Und was steht für morgen an? Wahrscheinlich SUP oder alternativ Paddeln mit dem SUP .... Schaun mer mal...

De waanzinnige boomhut van 13 verd.

September 20, 2023 on the Philippines ⋅ ☁️ 29 °C

Vandaag gaan we de Outpost weer verlaten en dat is best even wennen. Voor het eerst moeten we de tassen inpakken terwijl de rest van de slaapzaal nog slaapt! Gelukkig worden we pro's en is het zo gebeurd. Het is ook anders dat we nu ineens afscheid moeten nemen van best wat mensen die we ontmoet hebben, normaal verlaten we stilletjes het hotel maar dat is nu echt anders. Er worden nog snel wat nummers uitgewisseld en als we klaar zijn checkt Annika nog even onder het bed en wat denk je... Lynn haar 'geluksring' ligt weer onder het bed! Er rust denk ik een vloek op... Dan nog even pinnen want alles moet cash worden betaald maar de pinautomaat is leeg, dus weer even onderhandelen met een tricycle, heen en weer naar de pinautomaat en dan uitvogelen waar het busje vertrekt. Er is een busstation waar 'mini vans' staan te wachten en deze vertrekken als ze vol zitten. We passen er precies nog bij in eentje en onze tassen worden op het dak geslingerd. We zitten tussen de zakken rijst van 50kg en op het dak liggen er nog een paar en dat is te merken aan de wegligging van het busje. We stuiteren letterlijk over de weg en zijn blij dat het maar 3 kwartier rijden is. 🤢 De aankomst bij de Treehouse is erg leuk, we krijgen meteen een welkomstdrankje en het is geen enkel probleem dat we een paar uur te vroeg zijn. We plonzen snel in het zwembad en genieten van het geweldige uitzicht. Er komt een kleine maar heftige bui voorbij maar daarna klaart het snel weer op en hebben we werkelijk een betoverend uitzicht met zonsondergang. Deze foto's zijn wat ons betreft de mooiste tot nu toe met alle kleuren en een enorm vergezicht. 's Avonds heeft de eigenaar een bbq georganiseerd en 3 andere stellen (Frans, Spaans en Canadees) die hier logeren eten ook mee. Het blijft erg leuk om telkens weer de verschillende verhalen te horen en ook hier wisselen we weer nummers uit met de Spanjaarden, ze gaan binnenkort emigreren naar Nieuw Zeeland en we spreken af elkaar daar misschien op te zoeken.Read more

Relaxen midden in de natuur

September 22, 2023 on the Philippines ⋅ 🌧 28 °C

We hadden nog wel wat wensen om hier te bezoeken maar het uitzicht vanuit ons terras zorgt er eigenlijk voor dat we lekker hier blijven. Het internet is hier dankzij een StarLink sataliet (van Elon Musk) erg goed dus we hebben mooi de tijd om ons eens in Vietnam te verdiepen. We zwemmen en lezen wat en besluiten om wat heerlijke gerechten te bestellen die ze hier maken. Het is wat duurder als wanneer we het stadje inlopen maar er is keuze zat en het is ook wel lekker makkelijk. Hierdoor hoeven we ons helemaal nergens druk om te maken en hebben we wat rust om na te denken. En wat vind ik het toch enorm gaaf dat we deze reis maken. Ik kan het niet vaak genoeg herhalen maar het is al zolang onze droom en het bevalt zo enorm goed tot nu toe. De mooiste plekken ter wereld bezoeken, alle tijd hebben, geen zorgen om geld of verplichtingen (ook al zijn we elke dag wel heel bewust bezig met het budget) en zo vrij als een vogel om te doen wat we willen. Daarnaast ontmoeten we ook nog eens enorm leuke mensen en hebben geregeld de grootste lol over de maffe dingen die we hier qua mensen en cultuur tegenkomen.
      Verder kletsen we een avondje met onze nieuwe Franse vrienden en delen mooie foto's en ervaringen. Zij hebben een drone bij en kunnen hele mooie beelden maken van de boomhut en de omgeving. De volgende dag mag ik er ook even mee vliegen en we twijfelen toch wel erg om er ook eentje te kopen...

Ook hebben we mooi de tijd om eens met elkaar te discussiëren over de top 5 accommodaties waar we hebben gezeten. Dat gaat gelukkig vrij vlotjes.

Top 5:
      Outpost hostel Coron (€ 38)
      Veraneante resort Panglao (€ 33)
      Isla de la Paz Siquijor (€ 37)
      Microtel Boracay (€ 55)
      Mushroom Semporna (€ 51)

Het weer is helaas deze dagen een stuk slechter en we maken onze laatste dagen op de Filipijnen toch nog kennis met het begrip 'regenseizoen'. Gelukkig zitten we letterlijk hoog en droog en is de temperatuur heerlijk. En zelfs met regen is het uitzicht genieten!

Treehouses...im Urwald

December 14, 2017 on the Philippines ⋅ ⛅ 24 °C

Nach hin und her überlegen entschieden wir uns auf Busuanga weiter Richtung Norden zu fahren und uns erstmal in den Treehouses in einem Teepee mitten im Urwald einzuquartieren. Von hier aus hatte man einen schönen Blick auf die Bucht und konnte den nahegelegenen Wasserfall erkunden.Read more

• Day 14–16

Sanctuaria Tree Houses