Philippines
Lo-oc

Momo Beach, Panglao puis hotel

March 7, 2023 on the Philippines ⋅ ☁️ 28 °C

Petite baignade et coucher du soleil à momo Beach. Pour bien terminer la journée, baignade dans la piscine de l'hôtel, grosse éclate pour Auguste qui nous arose de tout son cœur et avec toute l'énergie qui lui reste.
      Petit resto avec tout maison au "bohol bee farm" la vue sur la mer doit etre prenante mais dommage il fait nuit ! auguste mange avec appétit sa conserve de petit pois qu'il préfère à une assiette au resto. Par contre, pour ce qui est de la glace maison au chocolat, monsieur est toujours là !

Dagje zwembad

August 30, 2023 on the Philippines ⋅ 🌬 31 °C

Omdat het reizen ook vermoeiend is besluiten we de derde dag bij het resort te blijven. Lekker een dagje alleen maar zwemmen en boekjes lezen. En uitzoeken hoe we naar onze volgende bestemming gaan. Want er wordt ons weer alleen een taxi aangeboden van 70 euro en we kunnen ons niet voorstellen dat het vervoer echt zo duur is. We vinden iets over een bus maar het blijft vaag. Een goede website en een schema met vertrektijden kennen ze hier niet zo goed. Als we willen gaan avondeten moeten we ook weer geld pinnen. Helaas zijn alle automaten leeg. Erik laat Lynn en mij achter bij het meeste local eettentje wat er is en stapt zelf in bij een tricycle die hem naar een geldautomaat een stuk verder op brengt. Met local restaurant bedoel ik een heel klein open hokje met 3 tafels met daarachter wat plastic stoelen. Een paar grote pannen waar iedereen de deksels van optilt om te kijken wat er die dag is gemaakt en 't daarna in zakjes meeneemt naar huis. Dat wij daar gaan zitten geeft een paar hele vreemde blikken en al helemaal als we vragen of we iets mogen eten. Maar gelukkig hebben ze rijst en iets van saus met varkensvlees en krijgen we een prima bordje eten. Na een tijdje komt Erik, gelukkig met geld, ook weer aan en krijgt ook hij een bord eten. We rekenen 3 borden eten af, 5 drankjes en 2 ijsjes en moeten 4,50 euro betalen. Hoe is het toch mogelijk. We informeren nog naar de bus. Ze laten zien waar deze vertrekt en dat we morgen eerst de bus naar Tagbilaran moet nemen en daar over moeten stappen op de bus naar Danao.Read more

Lo-oc, Looc