Philippines
Pangauanen

Here you’ll find travel reports about Pangauanen. Discover travel destinations on the Philippines of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Dive Time and Pizza

January 28 on the Philippines ⋅ 🌙 26 °C

Heute gehts zu 3 weiteren Dives, unsere ersten auf den Phillis.
    Das Tabanka Dive Center gehört Oliver, er ist vor 7 Jahren hier her gezogen und hat eine Philippinische Frau mit 6 Wochen altem Kind.
    Das Boot ist etwas klein, Oli musste eins ausleihen, da das eigentliche Boot gestrandet ist 😅

Wie immer macht es unfassbaren Spaß und ich will mehr mehr mehr Dive und am liebsten mein komplett eigenes Equipment 😂🤔 Inga ist immer noch besser als ich in Sachen Luftverbrauch, aber es wird - gefühlt steigere ich mich mit jedem Tauchtag!

Natürlich brauchen wir auch ein neues Tanktop 😁🤙

Abends geht es mit Kirill und Jess zu Altrove - eeeextrem gute Pizza 😁🤩 zum Nachtisch gibts Crêpe
    Nach so einem langen Tag können wir das auf jeden Fall gebrauchen!

El Nido

January 26 on the Philippines ⋅ ⛅ 29 °C

Endlich angekommen und direkt ins Panorama zum Sunset 🌅

Wir sind schon in Love mit den Phillis! Im Panorama gibts tolle Cocktails und einen kleinen Card Game Evening für uns beide 😋😎

Dive at Paglugaban

March 4, 2017 on the Philippines ⋅ ⛅ 22 °C

Wow wow wow, all I can say is wow. This site is the highlight of the day. Its not so dramatic as Richelieu rock in Thailand but almost as colorful.

We are incredibly blessed to be able to enjoy nature like this.

{Roedolf}

Expeditie Robinson

May 1, 2016 on the Philippines ⋅ ☀️ 26 °C

De vorige avond hebben we na wat onderhandelen nog snel een overnight camping expeditie kunnen regelen. Iedereen doet dezelfde toeristische tourtjes door het Bacuit archipel (4 opties: tour A tm D), een alternatief lijkt er niet te zijn. Dan kunnen we ons tourtje maar beter onvergetelijk maken door er een nachtje op een onbewoond eilandje aan vast te knopen, nietwaar?

Met twintig anderen, allemaal backpackers uit alle windstreken die Europa rijk is, varen we de haven van El Nido uit. De sfeer is meteen goed, gezellig! We brengen de dag door met snorkelen, zwemmen, kajakken, zonnen en luieren op het dek. Af en toe leggen we ergens aan: een mooie snorkel spot, een grot, een lagune of een prachtig strandje. Het is allemaal prachtig, al leren we al snel dat plekken als 'hidden beach' en 'secret lagoon' allesbehalve verborgen of geheim zijn.. Imagine honderd drijvende Aziaten in zwemvestjes die zich door één en hetzelfde smalle gangetje proberen te wurmen en daar de boel blokkeren omdat ze allemaal vijf selfies willen maken 😉. Nee, dan is onze tijd op het water veel fijner. Al luierend op het dek genieten van het onwerkelijke landschap waarin we zijn beland.

Onze laatste stop is seven commando beach. Na een potje basketbal met de crew waarbij Thomas keer op keer verliest ondanks dat hij een meter langer is dan dan rest, gaan we weer aan boord. Nu wordt het pas echt mooi. We liggen met z'n tweetjes languit op het dek en zien de zon ondergaan. Schitterend, echt een geluksmomentje! In het schemerdonker meren we aan bij het eilandje waar we gaan overnachten. Ik weet niet wat ik precies had verwacht maar het is inderdaad een helemaal leeg, onbewoond eilandje.. Dat betekent zelf onze tent op zetten en zelf hout verzamelen voor het kampvuur. De mannen gaan direct op pad en komen met hele bomen over hun schouders uit het bos gelopen. Erg grappig, haha! Luxe is het verder niet hoor, we krijgen een soort mini speelgoedtentje en een laken. That's all. Ook een wc is er niet, we kunnen kiezen tussen de bosjes of de zee. Tja, we wilden toch een robinson ervaring? 😜

Gelukkig wordt het eten wel voor ons geregeld, en dus zitten we even later met z'n allen rondom het kampvuur te genieten van een barbecue. Er is zelfs een stereo geregeld, niet normaal. Nog een verrassing: er is onbeperkt bier en rum-cola. We zetten het dus maar op een zuipen. Iedereen is vrolijk, uitgelaten en een beetje dronken. We beseffen allemaal hoe uniek het is dat we hier nu op dit eilandje zijn, ver weg van de bewoonde wereld. Iedereen danst rondom het kampvuur en we hebben fijne gesprekken met mensen van over de hele wereld. Echt een geweldige avond! Een beetje teut kruipen we die nacht in ons tentje van 1x1,5 meter. Als we diagonaal liggen past het best 😉.

De volgende ochtend ben ik vroeg wakker. Ik trek meteen mijn bikini aan. Geen betere manier om de dag te beginnen dan met een frisse duik in de zee. Met een kater van de vorige avond zie ik iedereen wakker langzaam worden. Het was me het feestje wel.. Kennelijk gaat het allemaal iets te langzaam, want als we eindelijk klaar zijn weer aan boord te gaan zijn de golven zo hoog dat we met de grootste moeite onze bagage droog op de boot krijgen. Het gaat maar nét goed.

En dan volgt er weer een dag vol zwemmen, snorkelen, verse vis van de grill, relaxen en zonnen. Zout in onze haren en zon op onze huid. Alsof de tijd stil staat. Wat is dit heeeeerlijk!

Pangauanen