Philippines
San Jose

Here you’ll find travel reports about San Jose. Discover travel destinations on the Philippines of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Taytay - die Spanischen Wurzeln

December 3, 2017 on the Philippines ⋅ ☀️ 20 °C

Auf dem Weg Richtung Norden legten wir noch einen Zwischenstopp in Taytay ein. Ein kleines Städtchen sogar mit Supermarkt und einem schönen alten Fort und nur einer Handvoll Touristen. Das Fort wurde im 18. Jh gebaut und es dauerte 70 Jahre, da als Baustoff nur Korallen, Steine und Eiweiss zur Verfügung standen.

Leider gab es auch nur drei Schiffchen mit Lizenzen für Touriausflüge, die alle schon voll waren. Als es am nächsten Morgen jedoch wie aus Kübeln regnete, waren wir ganz froh und beschlossen weiter nach Norden zu ziehen. Ob Nacpan oder Sibaltan wissen wir noch nicht genau. Das lassen wir dann den Preis des Tricycles in El Nido entscheiden.

Taytay by night

April 21, 2018 on the Philippines ⋅ ⛅ 31 °C

Na de zonsondergang te zien met een pintje hebben we TripAdvisor eens gevolgd en dat was een succes! Superlekker eten met ongelooflijke shakes bij Lynn's Kitchen... voor nog geen 6 euro...

Die avond was er blijkbaar vanalles te doen in het dorp: een basketbaltoernooi, een foor, een festival. Terwijl het overdag meer trok op een spookstad, waren er nu plots keiveel mensen op straat.

De foor bestond eigenlijk uit allemaal goktenten, een bingokraam, 2 computers met spelletjes en een rad. Kinderen leren hier dus al gokken van jongs af aan 🎰.

In het rad zal je ons nooit vinden... Dat werd wel heel snel rondgevlogen met een soort van tractor...

Taytay, Palawan

April 21, 2018 on the Philippines ⋅ ⛅ 31 °C

Het einde op Palawan is in zicht en hebben besloten om terug richting Puerto te gaan, maar met als tussenstop Taytay.

Onderweg wilden we een watervalletje meepikken, maar dat leek eerder een tourist trap. Al een geluk dat de vrouw ons waarschuwde voor de 'lelijkheid' van de watervallen, zodat we de 35 minuten durende trip niet hoefden aan te vangen.

Taytay is niet zo heel toeristisch. Er is daar enkel een fort, waar we dan een uitgebreide fotoshoot hebben gehouden 😉 en wat rondgewandeld.

Na de wandeling in het vissersdorpje (zie andere pagina), zijn we nog wat aan het shoppen geslagen, maar er waren geen paskamers, dus stonden we gewoon met ons onderbroek in de gang 😬. Toch ook weer wat anders dan bij ons...

Op het einde nog de zonsondergang gezien met een pintje. Onverwacht, maar ongelooflijk mooie dag...

House of the rising sun

April 22, 2018 on the Philippines ⋅ ☀️ 26 °C

Veel te vroeg, maar kippenvel wanneer de zon erdoorkomt en Hallelujah speelt in een kerk nabij voor de zondagochtend mis. Dat geeft voldoende energie voor de lange rit vandaag terug naar Puerto.

Veel dingen leer je op zo'n rit:
    - rijst wordt buiten op matten gedroogd vlak naast de weg waar de enorm vervuilende brommertjes rijden.
    - koeien zijn trekpaarden
    - er zijn 3 Filipino fietsers (of zotten?)
    - kerkhoven lijken eerder een plek van propaganda
    - je kan naft krijgen uit colaflesjes
    - 'dogs are unaware of the risk they pose'

Armoede in alle pracht...

April 21, 2018 on the Philippines ⋅ ☀️ 18 °C

We besloten om wat verder te kuieren. Zo botsten we wat verder op wel heel mooie paalwoningen met echt het Filipino vissersleven aan een prachtige kustlijn... Ongelooflijk wat ze met wat hout en goed humeur kunnen verwezenlijken.

Wel voelt het wat dubbel aan dat zulke armoede toch zo mooi kan zijn. Je merkte dat ze het echt zo gezellig mogelijk probeerden te maken met bv. kokosnoten als hangbloempotjes te gebruiken. Anderzijds was het wel heel zielig dat we er een aapje aan een enorm kort touwtje aantroffen... En wat zou de lotto prijzenpot zijn?Read more

San Jose