Poland
Klecina

Met de vluchtelingen naar huis

January 9 in Poland ⋅ ☀️ -6 °C

Vandaag stond een lange dag voor de boeg, 10 uur rijden (966km). We vertrokken uitgerust en met een volle buik om 8 uur. Eerst gingen we naar krakow waar we 2 oudere mannen buiten in de sneeuw wachtend aantroffen. Ze spraken helaas geen woord Engels maar met translate hebben we gelukkig wel het een en ander duidelijk kunnen maken.
      Met z’n vijven reden we door naar Wrocław waar we bij een winkelcentrum de andere vluchtelingen ophaalde, een gezin van vier. Ze spraken helaas ook geen woord Engels:(.
      Daarna reden we, met de nodige pauzes, aan een stuk door naar Maagdenburg waar we een gesloten pizzeria aantroffen. We hadden geen zin om te zoeken naar iets anders leuks dus kozen we voor een simpel cafetaria.
      Nadat iedereen zijn eten had gekozen (wat de nodige miscommunicaties veroorzaakte) en we onze buiken hadden gevuld gingen we naar het hotel.
      Ruben, Jona en Tijs doken nog even een sportcafé in om een lekker pilsje te drinken (behalve Jona hij doet aan dry januari). Daarna hebben we topgun gekeken in het hotel en is Ruben vroeg gesneuveld, Tijs volgde en Jona keek de film af.
      Kortom een zware dag die we leuk hebben gemaakt.

Wroclaw, Polen

July 27, 2019 in Poland ⋅ ⛅ 25 °C

470 Kilometer, 6,5 Stunden

Nachdem ich mal wieder deutlich verspätet gepackt habe, sind wir dann immerhin kurz vor Mittag losgekommen. 🥵
      Am wichtigsten war aber nochmal der Besuch bei den Welpen und meinem Liebling Attila. 🐕
      Auf der Fahrt mussten wir, aufgrund einiger vergessener Sachen, einen kleinen Stopp in Mittweida einlegen.
      Am Straßenrand entlang unserer Strecke sahen wir unzählige Autos die eine Panne hatten, aber bei uns ist alles gut ausgegangen. 🚙
      In Polen besuchen wir unseren Kumpel den wir auf der letzten Reise kennengelernt haben. Dort konnten wir den Abend bei gemütlichen Grillen, vielen Reisegesprächen und Gitarrenklängen ausklingen lassen. 🎸

Klecina, Klettendorf