Poland
Piątnica

Helsinki - Warschau : Reisdag

October 31, 2022 in Poland ⋅ ☀️ 10 °C

Een lange reisdag voor de boeg, maar we hadden niet verwacht zo lang.

Ik merk dat ik het bijhouden van de reisblog lastig vind vooral omdat te veel op mn telefoon zitten in de bus mij wagen ziek maakt. Showdagen ik het veel te druk heb en vrije dagen veeel te druk bezig ben met genieten van waar ik ben.

Maar goed.. dus lange reisdag, dit bekend we zijn in de nacht na de show vertrokken in de bus. we hebben twee bussen want de crew is enorm. ik zit samen met alle warriors, lili refrain onze Italiaanse support act (super toffe meid).

de rit zou in totaal iets van 16 uur duren, dit met zonder breaks, wat natuurlijk niet te doen is als je bedenkt dat je in de bus maar heel weinig ruimte hebt, een wc om alleen maar te kunnen plassen en weinig manieren om je te kunnen verzorgen of eten te bereiden. we hebben wel een water koker, koelkast en magnetron maar dat met 12 man per bus is niet genoeg.

deze dag heb ik mij prima vermaakt, het voelt alsof ik met al mn broers (ik zit met 8 mannen in de bus) op vakantie ben in een caravan. de een zit te gamen op de xbox, de andere verteld vieze moppen en de andere is een boek aan het lezen of dompelt een beetje weg. ik vermaak me daarom ook echt meer dan prima! dit zijn ook de dagen dat je elkaar goed leert kennen en het zijn allemaal stuk voor stuk schatten!
      zeker als je ineens een paar uur wakker word en je merkt dat je bent ingestopt met een dekentje. ik heb alleen maar liefde voor deze heren en ben blij dat ik de weinige vierkante meters met hun deel.

zoals eerder gezegd kan je alleen maar plassen in de bus, dus dit houd in dat je gelimiteerd ben aan de was van de tankstations waar we stoppen. helaas was dit door de management niet goed ingecalculeerd waardoor we een accident hebben gehad. Edward kon het niet meer ophouden. dit resulteerde in een defecte wc en veel schaamte vanuit hem.

ondanks de fijne dag die ik heb beleefd met al mn warrior broers, is iedereen van de crew en de band er van overtuigd dat 20 uur in een bus zitten met maar kleine stops niet humaan is! gelukkig hebben we een hotel overnachting en een vrije dag in Warschau voordat we weer door vaan naar Krakau voor de volgende show

Endlich - ein Tag ohne Schotter

August 27, 2018 in Poland ⋅ ⛅ 17 °C

Der Tag fing endlich mal wieder mit Sonnenschein an (nachdem sich der Nebel verzogen hatte und uns ein inzwischen gewohnt nasses Zelt hinterließ). Außerdem gab es Geschenke: einen sehr schönen Ohrstecker und besonderen Tee für LeaH, super Radwege, super Wetter, schöne Landschaft, ein leckeres Riesenfrühstück in der Sonne... Kurz vor Ende der Etappe mussten wir dann leider noch einen Zwischenstopp einlegen um LeaH's Bremse zu reparieren. Inzwischen sind wir der Meinung, dass Scheibenbremsen für unsere Tour weniger geeignet sind. Diese zeitliche Verzögerung machten wir dann Dank einiger Hunde wieder wett, die hier auf den Dörfern gerne mal ihr Revier verteidigen und anscheinend etwas gegen Radfahrende haben - mit kläffenden und knurrenden Hunden im Nacken (bzw. hinter den Waden) und einer daraus resultierenden Portion Adrenalin fährt es sich gleich viel schneller.
      (Am nächsten Tag haben wir allerdings eine andere Taktik ausprobiert: langsamer fahren und die Hunde soweit es geht ignorieren macht sie anscheinend weniger aggressiv, kostet allerdings auch einiges an Überwindung. Wir überlegen, ob wir Hundeleckerli kaufen sollten, die wir ihnen das nächste Mal zur Ablenkung hinwerfen können)

Piątnica, Piatnica, Piontnica