Portugal
Aljezur

Here you’ll find travel reports about Aljezur. Discover travel destinations in Portugal of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Was für eine Aussicht

December 28, 2017 in Portugal

Ich hatte noch nie eine Unterkunft mit so einer fantastischen Aussicht! Morgens aufwachen und direkt aufs Meer schauen 💕 Im Dezember war es so wunderschön ruhig und wir waren in 5 Minuten zum Surfen am Strand!

AEZA Tierheim - MUST DO

September 5, 2017 in Portugal

Zwei Monate war ich in Aljezur. Jede Woche bin ich einmal ins Tierheim gefahren und bin mit meinen zwei Lieblingen spazieren gegangen. Die Natur hier im Tal ist wunderbar und es fühlt sich so gut an etwas Gutes zu tun! Auch im Urlaub! Gassigeh-Zeiten sind immer Dienstag und Freitag 10:30 und Sonntag 14:30.

Jour 54.2 - Chez les Kanaky's!

August 21, 2016 in Portugal

En fin de journée nous arrivons chez Michelle, Eric, Marilou et Miki! Nous les avons trouvé grace à une application d'entre aide entre cyclo-touristes.
    Leur maison est en construction donc nous avons dormi dans notre tente mais nous avons pu échanger nos histoires, experiences, un repas... Il y avait aussi Sam qui avait fait le tour du Japon en vélo!
    Les Kanaky's ont fait le tour de France et ont débuté un tout d'Europe avec leur fille Marilou... Ils sont tombé amoureux d'un coin du Portugal et ont décidé de s'installer ici, construire leur Eco-maison, cultiver leurs légumes, tirer leur eau...
    Voici leur page Facebook pour leur histoire plus en détails:
    C'était génial de partager ces moments avec eux!

Jour 55 - Chez les Kanaky's.2

August 22, 2016 in Portugal

Au réveil nous avons rangé la tente puis rejoint tout le monde pour le petit déjeuner... Confiture maison, café, kefir... 😛
    Une fois le ventre plein Marilou nous a fait une démonstration de trapeze et nous a lancé des petits défis, ensuite Xavier nous a fait une demonstration de oola-oop 😂
    Puis nous avons aidé un peu sur la construction de l'éco-maison avant de reprendre la route.
    Xavier a éssoré la paille qui a reposé dans la boue toute la nuit et Géraldine a tassé la paille pour faire une brique de la maison... Comme ça nous avons posé notre pierre à l'édifice! Si vous voulez les aider, n'hésitez pas à les contacter pour rester un moment avec eux et vous aussi participer à l'accomplissement d'une vie en complète autonomie!
    Nous sommes repartis avec un sourire jusqu'aux oreilles, plein d'énergie et sur-motivés!
    Merci aux Kanaky's... 🙏🏼✌🏼️

Einsamer Strand

August 11, 2017 in Portugal

Wo hat man das noch? Einen Strand nur für sich allein? Kein anderer Mensch. Ich habe in Portugal genau so einen Strand gefunden. Erreichen kann man ihn nur bei Ebbe. Und es gibt sogar einen kleinen Wasserfall!
    Mehr Reisetipps: www.lilies-diary.com

Ein kleiner Geheimtipp ist ein Stopp bei der Estrela Basilica. Hier könnt ihr für 3 Euro auf das Dach und die Aussicht genießen. Vorher kommt ihr durch einen wunderschönen, kleinen Innenhof mit grünen Pflanzen. Ein toller Fotostopp!

Gegenüber ist der Jardim da Estrela, ein wunderschönen Garten mit viel Schatten und Palmen.

Welkom op ThePerfectStrugglers.com!

December 6, 2017 in Portugal

Lieve lezers, vrienden!

wat super dat jullie ons al die tijd gevolgd hebben! En nog steeds volgen. Want de meeste van jullie zullen wel weten waarom het de afgelopen maanden zo stil is op onze Find Penguins blog. In februari van dit jaar werden The Perfect Strugglers geboren in een cafe in San Christobal de las Casas in het zuiden van Mexico. Middenin een tijdelijke positiviteitsdip en een moeilijk gesprek. In juli ging onze lifestyle & travel blog www.theperfectstrugglers.com de lucht in.

Excuses dat dit bericht zo lang op zich heeft laten wachten. We zouden het tof vinden als je onze verhalen blijft volgen via www.theperfectstrugglers.com. Dat kan trouwens ook via Instagram (theperfectstrugglers) en onze facebook pagina met dezelfde naam. Dit is ons laatste bericht (# 91 alweer) op FindPenguins.

Bij bezoek van onze website kun je je inschrijven voor de maandelijkse nieuwsbrief. Dan krijg je meteen onze Cheat Sheet die je helpt om op je volgende vakantie op een makkelijke manier minimaal 300 US dollar te besparen. En dus nog meer op vakantie te kunnen :)

Het einde van het jaar is bijna daar. We worden binnenkort bedolven onder de jaaroverzichten 2017. Een mooi moment om wat feiten van onze tocht op een rij te zetten. Al is het alleen maar voor mijn eigen plezier ;)

Het is 843 (!!!) dagen geleden dat wij aan onze wereldreis begonnen en dat wij op Utrecht Centraal in de trein naar Berlijn sprongen.

Deze landen hebben wij sindsdien aangedaan in chronologische volgorde: Duitsland dus. Rusland, Mongolië, China, Hong Kong, China, Vietnam, Thailand, Myanmar, Thailand, Maleisië, Bali Indonesië, Melbourne Australië, Nieuw Zeeland, Sydney Australië, Maleisië, Maleisisch Borneo, Jakarta Indonesië, Bali Indonesië, Singapore, Maleisie, India, Nepal, Mumbai India, Chicago USA, Mexico, Guatemala, Mexico, Cuba, Miami USA.

Onze terugkomst in Nederland vanuit Miami is het moment dat we zijn begonnen met house & pet sitten. Deze “Perfect House Sitters” (http://www.theperfectstrugglers.com/the-perfect-house-sitters/) hebben het flink te pakken van de nieuwe job. We hebben vier maanden in Nederland op verschillende plekken opgepast, 5 weken in Hamburg en nu 2 maanden op een landgoed in de Algarve in Portugal. We weten al dat we in het nieuwe jaar een kleine maand aan de Costa Del Sol in Spanje wonen. Met uitzicht op de rots van Gibraltar. Binnenkort verschijnen we in een artikel over house sitting in Juist Magazine, het weekblad van Elsevier!

Wie heeft er meegeteld?
    22 landen! Bali en Jakarta tellen als 1 he.

We willen je graag vertellen hoe het allemaal begon. Of beter gezegd, hoe onze mooie wereldreis als bijna vanzelfsprekend overging in een nieuwe fase van online ondernemen & overal ter wereld wonen.

ONS VERHAAL - hoe wij The Perfect Strugglers werden

Wij zijn The Perfect Strugglers!

The Perfect Strugglers gaan uit hun comfort zone en experimenteren met het onbekende om dromen realiteit te maken. Daarbij struikelen we wel eens, want dat hoort erbij als je je vertrouwde routine verlaat. Zonder struikelen geen leren, struggelen betekent vooruit komen. Strugglen is slechts het begin van iets heel moois, geloven wij.

STRUGGLEN, OPSTAAN EN DROMEN WAARMAKEN
    Wij hebben onze lifestyle radicaal veranderd. Wij willen dat het leven een groot avontuur is. We zoeken onafhankelijkheid, vrijheid, inspiratie en betekenis. We willen de wereld verkennen en ondernemen. We wonen & werken op verschillende plekken op de wereld, steeds voor een paar weken of maanden, en dan naar een ander plekje. Dat kan Europa, Japan of Mexico zijn, om maar wat voorbeelden te noemen.

Wij willen geen kantoorbaan meer, het hele jaar door in Nederland wonen, en reikhalzend uitkijken naar de jaarlijkse vakantie van 3 weken. Niet omdat dat geen goed leven is, maar omdat wij ervaren dat er voor ons een meer bevredigend leven is.

Wij zijn niet bang om onze struggles te tonen in onze reis naar een duurzame vrije levensstijl. Misschien zijn we wel een beetje bang, maar we doen het gewoon. Iedereen strugglet op zijn manier. Wij willen jou inspireren met onze struggles, en je laten leren van onze struggles. Iedereen strugglet wel eens, maar bijna niemand toont het.

HOE HET ALLEMAAL BEGON
    Wij waren eens twee verandermanagement organisatie consultants. Dat wij dezelfde type baan hadden, zou je toeval kunnen noemen, maar misschien ook niet. Wij kennen elkaar niet via het werk, maar hadden wel met elkaar gemeen dat we graag bezig zijn met gedrag van mensen, en de complexe mystiek van mensen en organisaties veranderen. Elkaar voor het eerst in de ogen gekeken in Utrecht, en in zowel Amersfoort als Amsterdam samen gewoond.

In de bus op Java in Indonesië - tijdens een mooie maar gehaaste en vermoeiende zomervakantie - besloten wij dat het leven te kort is en de wereld te groot om maar drie weken per jaar op reis te gaan. “Laten we een wereldreis maken” zeiden wij tegen elkaar. En zo geschiedde iets meer dan een jaar later.

REIZEN HOORT ERBIJ
    Ondertussen zijn we ruim twee jaar op pad en leven we een andere lifestyle. Reizen en overal ter wereld wonen brengt ons heel veel. We maken meer bewust keuzes en hebben tijd en ruimte om stil te staan bij afwegingen en wie we (willen) zijn. Wij vinden het heerlijk om veel buiten te zijn en te bewegen, ondanks dat we nog steeds veel uur per dag in een scherm te staren. We zijn minder gejaagd en worden niet geleefd door onze agenda’s.

We hebben het gevoel dat we de werking van de wereld beter begrijpen. Van migratiestromen, tot wereldpolitiek, ontstaan van natuurverschijnselen, en de diverse culturen en perspectieven die naast elkaar bestaan. Er is ruimte voor inspiratie en we zijn aan de slag gegaan met onze eigen business. We ontmoeten inspirerende en open mensen uit andere landen en sluiten vriendschappen. En niet te vergeten, we weten nu waar de mooiste stranden te vinden zijn.

Reizen verrijkt ons leven. Reizen is een onmisbare factor in ons leven geworden. Dus dat houden we graag zo.

WAAR KUNNEN WE ONZE TANDEN IN ZETTEN?
    Dit is een kant van het verhaal hoe The Perfect Strugglers ontstaan zijn en waarom we onze levensstijl omgegooid hebben. Al snel merkten we dat alleen reizen voor de lange termijn niet bevredigend is voor ons (naast dat er natuurlijk ook ergens geld vandaan moet komen).

En dat brengt ons tot de tweede kant van het verhaal. Reizen betekent vaak dat een dag - erg luxe - een opeenstapeling is van consumptiemomenten. Een ontbijt en lokaal marktje consumeren in de ochtend, een lunch en tempel consumeren in de avond, en diner en een dansshow consumeren in de avond. Na een klein jaar reizen hadden we zin om ons ergens in vast te bijten. Om iets te creëren in plaats van alleen maar te ervaren.

EEN NIEUWE WERELD OPENT ZICH
    Voor reizen is geld nodig + we willen ons op een project storten = zoekopdracht op google: “hoe kan ik geld verdienen aan mijn website”? Een ware wonderwereld ging voor ons open waarin we flarden opvingen over dat er online geld verdiend kan worden met affiliate marketing. En dat dat allemaal ook nog eens reuze makkelijk was. En dat er geen reden was om je niet te scharen bij de groep succesvolle affiliate marketeers. Vol enthousiasme en opportunisme gingen we aan de slag.

StrakkeBenen.nl IS ONZE EERSTE CREATIE
    Onze eerste zet om liggend in onze hangmat rijk te worden, was het bouwen van de website www.strakkebenen.nl. Een virtuele winkel gevuld met mooie leggings en broeken. Voor elke verkoop ontvangen we een kleine commissie. Dit project heeft ons het eerste half jaar van ons werkend bestaan tijdens onze wereldreis (Maleisië, Bali, Singapore, India en Nepal) zoet gehouden. En vooralsnog legt het ons windeieren. Na 7 maanden spelen we quitte met de maandelijkse vaste kosten van 14 euro. StrakkeBenen.nl is een eerste project gericht op het financieren van onze nomadische lifestyle. Velen zullen nog volgen.

Deze projecten zijn een middel waarin we veel leren en in de toekomst hopelijk succesvol zijn in onze leefstijl duurzaam maken. Maar ons hogere doel is dat we een vrije stijl van leven willen hebben en vasthouden, nieuwe vaardigheden willen leren die daarvoor nodig zijn, en ook anderen willen inspireren om de lifestyle zelfbewust naar eigen hand te zetten. Te kiezen voor hetgeen dat bij je past. En vrij te zijn.

Binnen een paar maanden lanceren wij een nieuw Nederlands project. Daar werken we in de Algarve erg hard aan. We houden je op de hoogte.

THE PERFECT STRUGGLERS VOLGEN
    Op www.theperfectstrugglers.com delen wij de lessen die we geleerd hebben door te strugglen en door gewoon te doen. “You benefit from our struggles”. Op het gebied van reizen, out of the box lifestyle en persoonlijke ontwikkeling. We delen verhalen, anekdotes en waardevolle informatie.

Zie je daar :)

Een aantal snelle links, voor als je:
    - wil weten hoe het is om een house sitter te zijn: http://www.theperfectstrugglers.com/life-of-a-house-sitter/
    - benieuwd bent waarom wij liften zo leuk vinden: http://www.theperfectstrugglers.com/hitchhiking/
    - wilt lezen over de struggle die Marleen ervaart tijdens werken en (hopelijk) productief zijn: http://www.theperfectstrugglers.com/11-powerful-tips-increase-productivity/
    - binnenkort op reis gaat en wel wat hulp & structuur & SUPER tips bij de voorbereidingen kan gebruiken: http://www.theperfectstrugglers.com/trip-preparation/

Einde van een mini tijdperk, dag Find Penguins, tot op The Perfect Strugglers!

Liefs Marleen & Jandaan
    The Perfect Strugglers

Happy Pizza Friday

August 26, 2017 in Portugal

Irgendwo im nirgendwo gibt es im Hinterland von Aljezur eine Pizza Party. Jeden Freitag gibt es für 10 Euro Pizza en mass, 2 Getränke und live Musik. Wie ein kleines Fusion Festival in Portugal. Die Pizza kommt direkt aus dem Steinofen und ist echt mega gut!

Strandspaziergang und dann Frühstück

August 26, 2017 in Portugal

In Monte Clerigo gibt es dass Restaurant o Rede. Erst eine Runde am Meer spazieren gehen und dann dort frühstücken. Beispielsweise Acai Bowls und frisch gepresste Säfte.

Beste After Surf Bar

February 11 in Portugal

Gesunde Säfte, organic food und surf vibes. Das Sea you in Africans ist perfect für den Kaffee vor dem Surfen oder einen Burger oder Burrito nach dem Essen!

Aljezur