Portugal
Cooperativa Vitivinicola Da Ilha Do Pico

• Day 3

Pico

June 27, 2022 in Portugal ⋅ ⛅ 19 °C

Kar letijo ti naši dnevi, ampak še je pred nami. Včeraj vsi zaspali, saj je prvi potovalni dan in drugi na Pico pustil malo popotniške utrujenosti. Danes se zbudimo spočiti, gostitelj Miguel pa nas že navsezgodah razveseli s sporočilom, da nas avto že čaka pred apartmajem. Človek nam je uredil avto, njegov, za 30 Eur na dan. Cene rent-a- car so trenutni tudi preko 100 Eur na dan, tak, da to je vrhunsko dobra opcija. Prevzamemo ključe in se že odpravimo na naše prvo raziskovanje otoka Pico. Vulkan, najvišji vrh Portugalske se še vedno sramežljivo skriva, že drugi dan vemo kje je, ampak cel čas je skrit v oblakih. Upam, da ga bomo lahko vsaj enkrat slikali, ni, pa to baje redek pojav, več je skrit, kot viden in mi nismo nobena izjema.

Ob začetku našega izleta začne deževati, ampak to je v bistvu pršenje, ki traja do 30 minut, se ustavi in posije sonce. In cel dan takole, več ali manj pestro vremensko doganjanje, večjega naliva še nismo doživeli.

Prva postojanka danes je Paisagem da Vinha de Criação Velha. UNESCO dediščina in preko 800 hektarjev vinogradov, obdanih z vulkanskim kamenjem. Ob cesti parkiramo avto in se peš odpravimo na sprehod po vulkanskem pesku skozi vinograde. Ikoničen mlin na veter med nasadi trte, ki jih ločujejo črni vulkanski kamni. Idilična podoba, ki je ne pozabiš, saj je dejansko nekaj edinstvenega. Pridemo do obale, ki je črna, še vedno vidni sledovi kako je lava ustvarila obalo, s pogledom na otok Faial, vmes pa Atlantski ocean, ki se zabija v vulkansko obalo. Azori so res posebni. Sem že verjetno omenil, da ni nikjer nobene gneče, vse je mirno, umirjeno, na “easy”.

Naprej nas pot vodi do Gruta das Torres. Največji tunel lave v Evropi, preko 5 km dolg. Ogled je dolg cca 1 uro, peljejo te v popolni temi po cca 450 m dolgi poti skozi podzemni tunel, ki ga je naredila lava. Žal, nam povedo, da bi se morali naročiti kaki mesec prej za ogled, saj je gredo trajnostni turizem in dopuščajo samo določeno število obiskovalcev na dan. Nič ne de, gremo dalje. Alternativa je Furna do frei Matias, cca 11 km oddaljena prosto dostopna jama, prav tako posledica lave. Avto parkiraš ob cesti, prečkaš pašnik in na sredi le tega, je ozka potka v jamo in krajši tunel, ki je posledica lave. Vse prosto dostopno, zastonj in absolutno za videt.

Naprej nas dan vodi pod “sramežljivim” Picom do Lagoa do Capitao, jezerce sredi zelenih pašnikov. Zanimivo, ker je od lepega prizora jezera z zelenimi pašniki, do tega, da ne vidiš niti 2 metra pred seboj, ker se tako spreminja vreme in oblaki, mine 10 sekund in je vse v megli. Tako hitro se menja vreme tukaj.

Nadaljujemo proti malem, obmorskem mestecu Lajes do Pico. Malo, simpatično mestece, kjer se začnejo vse ture za ogled kitov na otoku Pico. Tudi mi gremo jutri od tukaj, za 108 Eur za vse tri. Sprehodimo se skozi uličice, si ogledami, kdaj in kje moramo biti jutri prisotni za ogled kitov, si pogledami mestno “kopališče” in gremo na kosilo. Nadaljujemo po spodnjem delu otoka, kjer se ustavimo ob opazovalnicah kitov, eden izmed domačinov nam posodi celo daljnogled in tako minevajo zanimivi trenutki. Drugače je, čas teče drugače tukaj.

Nadaljujemo do Farol da ponta da Iha, ki je največji svetilnik na skrajno zahodnem delu otoka. Spet vulkanska črna obala in pogled na neskončno modrino Atlantika.

Vračamo se po severni strani otoka proti mestece Madalena, opazujemo neverjetno vegetacijo in vse odtenke zelene barve na tem otoku. Preden se vrnemo v naš apartma, se ustavimo še v baje enem najlepših barčkov na svetu, Cella bar. Z lesom oblikovan barček, s teraso, kjer lahko uživaš v sončnem zahodu s pogledom na otok Faial in odlično založeno vinoteko in izbiro ginov. Najdražja steklenica je vino letnik 2011, “samo” 800 Eur.

Sangria za 16 Eur se je zdela boljša izbira in dan smo zaključili s kartami in mirnim večerom na “domači” terasi. Jutri se dan začne ob 7 zjutraj in bo spet impresiven….jutri gremo gledat velikane morja….kite.

• Day 4

Pico, delfini in kiti

June 28, 2022 in Portugal ⋅ ⛅ 21 °C

Danes se zbudimo zgodaj, saj nas čaka izlet in opazovanje delfinov in kitov. Z našo staro izposojeno Ford Fiesto, ob 7.20 štartamo proti 36 km oddaljenem Lajes do Pico. Tam se nam namreč začne izlet. Na poti se nam končno, po dveh dnevih skrivanja, v vsej svoji mogočnosti pokaže gora (vulkan) Pico. Lep je. Mogočen.

Prispemo do Lajes do Pico, jutranja kava, viski, saj se gre na morje, in malo pred deveto uro že imamo informacijski sestanek in predstavitev, katere vrste kitov in delfinov vse živijo v okolici Azorov. Izvemo dosti informacij in že gremo na veliki Zodiac čoln z 500 konjev motorjev. Izplujemo iz majhnega pristanišča in zelo hitro nas pozdravi ogroma jata delfinov. Razigrani skačejo iz vode, vidimo majhne delfinčke, nakar skipper reče, da moramo iti in že je pred nami veliki kit glavač. Opazujemo ga iz razdalje cca 20 - 30 metrov, nakar se počasi potopi in nas prvič pozdravi s svojo veliko plavutjo. Pa radiu sporočijo drugo lokacijo in že drvimo naprej, kjer nas pričaka še en ogromen kit glavač, pa kasneje še tretji in še četrti. Vmes še enkrat srečamo delfine in potem se peljemo še drugam, kjer srečamo želvo, ki je verjetno priplavala iz Bahamov, potem pa še drugo vrsto delfinov, ki so večji. Vidimo vmes tudi belega delfina, preden se vrnemo nazaj v pristanišče. Tri ure traja ta izlet in res smo videli veliko. Se je splačalo.

Po opazovanju si privoščimo še kosilo in se po južni strani vrnemo nazaj v Madaleno. Obiščemo še trgovino, kjer so cene smešne. Govedina za steake, kilogram je 12 Eur, škampi, kilogram je 10 Eur. Nakupimo hrano za danes in jutri, saj bomo sami v tem finem apartmaju kuhali nalsednja dva dni in dejansko prihranili kakšen Eur za hrano. Pojedina bo :)

Jutri imamo še en dan na otoku in prihranili smo si še ogled dveh jezer, danes pa še počitek in kulinarični večer “doma”.

• Day 5

Pico - Lagoas do Pico

June 29, 2022 in Portugal ⋅ ⛅ 21 °C

Pa še en dan na otoku Pico, nam zadnji, saj jutri že gremo naprej. Danes po relativno poznem zajtrku, gremo na pot in si želimo ogledati še vulkanska jezera. Hitro nas pričaka na cesti gosta megla, dež, vlaga. Nadaljujemo in upamo, da se vse razčisti, saj tukaj se vreme resnično hitro spremeni. Od dežja do sonca je lahko samo kaka minuta, dve in je že spet lepo.

Po dolgi ravni cesti, ki prečka otok po sredini, pridemo do točke t.i. trail področja, kjer je raj za pohodništvo, razteza se na preko 22 km dolžine in imaš kaj delati, če je vreme seveda. K sreči je tudi cesta, tako da še zadnjič izkoristimo ta avto, saj se zaradi vremena odločimo, da se bomo peljali od jezera, do jezera. Pri prvem parkiramo, kljub dežju in megli, ga še uspemo slikati, nakar smo v roku 3 minut v objemu oblaka in vidljivost je morda 5 m. Vozimo počasi, krave, ki hodijo kar po cesti je treba paziti, sploh če jih ne vidiš. Pridemo do Lagoa do Rosada, ki naj bi bilo krasno, ampak vse kar vidimo je bela megla in vlaga. Pa kamen, kjer piše, da to jezero je tam.

Zavedajoč, da se to lahko zgodi ob takem vremenu smo pač poskusili srečo, na nek način odkljukali, da smo bili tam, potem pa šli nazaj v apartma, kjer bomo še malo nabrali moči in energije za prihodnje dneve. Realno smo na Picu odkljukali vse.

Vreme se bo uredilo proti večeru, nas pa čaka še morda kakšen sprehod danes, pakiranje in jutri trajekt na otok Faial.

• Day 10

10. Tag - 1. Versuch Whale Watching

September 16, 2023 in Portugal ⋅ ☁️ 19 °C

Heute stehen erstmal organisatorische Dinge an, um die nächsten Tage vorzubereiten. Also geht's nach Madalena. Hier buchen wir eine Whale Watching Tour für heute Nachmittag und schonmal Fähretickets für morgen nach Sao Jorge. Eigentlich wollten wir nach Faial, aber Victor hat von einer Wanderung auf Sao Jorge geschwärmt und wir lassen und überzeugen -Die Locals werden schon wissen was gut ist :D.

Nachmittags starten wir die Whale Watching Tour von CW, nach einem kurzen Kameraverlust. Die Einführung ist sehr informativ und wir bekommen mit, dass man die großen Bartenwale, wie Blauwale wohl eher im Frühling sieht. Wir haben bessere Chancen, auf Pottwale und einige Delfine. Auch in Ordnung ;). Nach der Einweisung warten wir auf das Go der Guides, dass es eine Sichtung gibt.... nichts zu sehen. Die Tour muss leider verschoben werden. Satz mit X, Wal wohl nix ^^ (Zitat Alex). Zum Glück bekommen wir aber Montag früh noch ein Plätzchen.
      Also Planänderung. Direkt im Anschluss fahren wir deswegen in das madalenische Weinmuseum. Weinverkostung gibt es leider nicht, aber von den Anbaufeldern bis zu der Herstellung war alles dabei. Anschließend ging es noch in den Park Quinta das Rosas. Ein schöner Ort zum verweilen. Zur Abkühlung ging es noch baden - zumindest die Füße- an einem Naturpool in der Nähe der Cella Bar.

Ein schöner Tag, wenn auch nicht wie geplant. :)