Portugal
Fajã Grande

Here you’ll find travel reports about Fajã Grande. Discover travel destinations in Portugal of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

• Day15

Faja Grande és a vízesések völgye túra

September 11 in Portugal ⋅ ⛅ 24 °C

Elvileg Faja Grandetól indul és Lajedóig tart egy 13 km-es túra, mi ennek a felét terveztük. El a vízeséses völgyig, és onnan vissza, ez is lesz vagy 10-12 igy.
    A faluból nagyon hangulatos ösvény megy ki, először régi házak között, nagyon sok az elhagyatott (nem csak itt, máshol is az Azori szigeteken), majd a régi kő kerítésekkel körbe vett legelők között megy. Bal kézről zöld sziklafalak, jobb kézről először óceán, aztán legelők mindenhol. Meg hegyek. Gyönyörű, de nagyon meleg van, és folyamatosan emelkedik megállás nélkül. Szerencse, hogy a legelők miatt szinte 20 méterenként van egy csap a tehenek itatásához, inni nem merünk belőle, de legalább meg tudjuk mosni magunkat és kicsit felfrissülni.
    Nagyon furcsa itt, hogy este 21 fok van, néha fázunk, pulcsi kell, nappal meg kemény 23-24 fok, és félmeztelenül megsülünk.
    Szóval nagyon kellemes helyen megy az ösvény, látványos, alig jön szembe ember, nagyon jó kis nyugis csendes sziget kevés turistával. Egy idő után rátérünk egy kő útra, majd megláttuk a táblát, már csak 600 méter. De milyen 😂

Poco do Bacalhau

September 11 in Portugal ⋅ ⛅ 23 °C

Faja Grandeba visszaérve kimentünk még a település túlsó végére, ahol van egy hosszú kavicsos part, mögötte magas szikla falak és még mi? Hát vízesések. Amikről nem is tudtunk.
    Flores azt jelenti hogy virág, tehát ez a sziget elvileg a virágok szigete, gyakorlatilag vízesés sziget jobb név lenne. Mindenhonnan ömlik a víz. Itt a partról nézve kapásból négyet láttunk egyszerre, amint a több száz méter magas hegyről szinte függőlegesen zúdul le. Nem is lehet leírni.
    Ezek közül az egyikhez vezet is ösvény, régi elhagyatott vízi malmok mellett. Fürödni is lehet a tövében. Ez a Poco do Bacalhau.

• Day15

Még egy kis koválygás a környéken

September 11 in Portugal ⋅ ⛅ 22 °C

Elmentünk még az utolsó faluig a völgyben, szuper hangulatos régi házak, kis templom, egy autó széles út, kilátás a partszakaszra. Szerettünk volna vacsorázni, a Google ajánlott pár éttermet. Az első Faja Grandeban a parton, jónak tűnik, igényes, emberek is vannak bent. Sajnos nincs hely, talán fél óra múlva. Oké, van egy másik, egy kisebb innen 50 méterre, közvetlenül a bazalt, sziklás hullámos parton. Nagyon ilyen loungeos hely, szól a halk zene, kilátás király, kicsit hippi hely, a tulaj is úgy néz ki. Sajnos itt sincs most hely, talán később, pedig shrimp risotto az esti menü.
    Oké, Fajazinhaban láttunk egy kiírást hogy étterem lent a part irányában, csak pár kilométer, kocsival gyors lesz. Találkoztunk egy már nagyon haza menni akaró kecskével, csak úgy mekegett hogy vigyük el 🤣 Az étteremről jókat írtak, de persze ma zárva. Akkor vissza Faja Grandeba, hátha van már hely. Gyönyörű ez a völgy, jó itt kocsikázni, de most már ehetnénk 🤣 Végük az első helyre mentünk, most már volt hely is. Kicsit elég volt mostanra a helyi kajákból, inkább valami egyszerűbbet választottunk. Sima grillezett sertés meg rákos gombás tészta, kimondottan jó volt mindegyik, és a hely sem volt drága. Egy presszó meg egy csokis mousse a végén, és irány vissza a szállásra a korom sötét fennsíkon keresztül.

• Day16

Faja Grande ebéd

September 12 in Portugal ⋅ ⛅ 21 °C

Nem kockáztattunk, amúgy is közel voltunk
    Bár a sziget túloldalára indultunk, de csak plusz 10-15 perc volt Faja Grande. Ahol tegnap este ettünk, és jó volt. Most nem volt olyan nagy szám, de rossz sem. Megfogadtuk hogy most már nem erőltetjük a halat, dehát tőkehal volt helyi speckó módon hagymával, paprikával megsütve. Sajnos kicsit too much volt, meg szálkás is, nem lett volna vele semmi baj, ha nem ettünk volna már egy csomó ennél jobb halat is itt. Kata pedig valami steaket kért, az, sem volt rossz, de ennél is volt már jobb a szigeteken. Viszont a helyszín és a környezet csodálatos továbbra is 😉Read more