Portugal
Moncarapacho

Moncarapacho, Portugal

May 9, 2023 in Portugal ⋅ ☁️ 30 °C

Sind nach Portugal gefahren und waren auf einem Campingplatz, der zwar ganz schön war, auf dem jedoch der Boden aus Stachel Dinger entstand und der Hahn um 6-7 Uhr gekrächtzt hat. Ansonst sehr schön, sind aber jetzt doch wieder nach Villa Blanca gefahren für eine paar Tage.
      Liebe Grüße und vermisse euch

Markt in Moncarapacho

November 6, 2022 in Portugal ⋅ ☀️ 20 °C

Heute war Markt in Moncarapacho. Und heute haben wir auch tatsächlich etwas gekauft: Orangenhonig.... immerhin etwas.

Die Schlange auf den Fotos stand an fürs Mittagessen. Eigentlich müssten alle schon satt sein, bis dass sie dran kommen. Am schlimmsten hat es aber den Koch getroffen. Auf dem Grill lag ein halber Hühnerstall. Mit Sicherheit mehrfach heute. Hoffentlich ist der Koch wenigstens Nichtraucher!

Der Mond ist fast voll...

Vera en Pierre en bedwerk

January 5 in Portugal ⋅ 🌙 11 °C

Gisteravond kreeg ik een berichtje van Vera en Pierre, kennissen van Texel, dat ze op camping Route66 stonden met hun camper. En ik was in Faro vanwege de checkup. Maar ze bleven op de camping tot ik terug was. Wat was dat leuk, koffie gedronken bij hun camper. De vorige keer dat we elkaar in het buitenland hebben ontmoet was toen ik met een interrailticket reisde en we allemaal in Noorwegen waren. Zij met hun camper en ik met de trein in Narvik, was ook zo leuk!
      Pierre heeft nog even gekeken bij mijn bed en gaf heel goed advies hoe ik het bed er uit zou kunnen halen, ik had er opeens vertrouwen in om het zelf te doen. Want Chantal vertelde dat de man die ze zou vragen om mij te helpen in het ziekenhuis lag, dus dat ging niet door en ik had al wel de lattenbodem in mijn bus liggen.
      Margot gebeld want die heeft een accuboormachine en ze had tijd, dus ze kwam naar de camping. We dachten dat we het klusje snel zouden klaren, maar er waren toch wat schroeven die we er niet uitkregen en dus kwam het frame niet los.
      Onze eer te na maar we hebben gezocht naar een man om ons te helpen, want we kwamen toch echt kracht tekort. En later bleek dat we ook goed gereedschap tekort kwamen want met de boormachine van de Franse buurman ging het toch echt makkelijker. En hij had een goede tang en een ijzerzaag waardoor de schroeven er allemaal uitkwamen.
      Maar het werd al best wel laat in de middag en om half 6 is het echt wel donker. Alle spullen stonden nog buiten en we kregen het niet voor donker klaar. Alle spullen weer naar binnen en ik slaap vanavond gezellig in de camper van Margot. Morgen weer verder 💪💪💪

Fuseta....Estoi....Loulé❤️

June 2, 2023 in Portugal ⋅ ⛅ 22 °C

Wir fahren weiter an der Algarve Richtung Tavira 💖
      Die Touristen Hotspots Albufeira und Faro lassen wir bewusst an uns vorbeiziehen und landen in dem hübschen Küstenort Fuseta .

Wir radeln durch die Salzlagunen der Rio Formosa .... wunderschön, aber leider ist der Campingplatz auf dem wir landen ein einziger Alptraum 🙈
      Vollgepressten mit Dauercampern.... Aussteigern.....100ten von Zelten....Kreuz und quer und so laut, dass wir morgen flüchten !

Wir haben heute das Beste draus gemacht und fahren ins Hinterland nach Estoi und Loulé ,zwei typischen portugiesischen Städtchen die unbedingt sehenswert sind !

Das Lustschloss des Grafen Visconde....ein Rokokopalast aus dem 18. Jahrhundert.... unglaublich !

Die Markthalle von Loulé ....eine der schönsten in Portugal die bekannten Kirchen und die Altstadt.... wunderschön !
      An jeder Ecke gibt es Sehenswertes zu entdecken 💖

Nach 80 km sind wir platt und würden eigentlich gerne schlafen,aber weit gefehlt....am Strand, oder wo auch immer ist Party 😁🥹
      Ich glaub wir werden alt 😜

Terug in Moncarapacho

November 28, 2023 in Portugal ⋅ ⛅ 15 °C

Waar ik op de heenweg 3 dagen nodig had om op Texel te komen had ik vandaag slechts deze dag nodig om weer terug te zijn in Moncarapacho, wat een verschil!
      De vlucht naar Faro zou om 16.45 u van Amsterdam vertrekken. Ik had na de perikelen op de heenweg niet meer zo'n vertrouwen in de ns en voor alle zekerheid heb ik de boot van 10 uur genomen en je raadt het al natuurlijk geen files of uitvallen van treinen waardoor ik heel vroeg op Amsterdam cs aankwam. Dan maar even een pizzaslice eten en daarna door met de sprinter naar Schiphol.
      Heerlijk op mijn gemakkie zoeken waar ik moest zijn. Nog 2 uur wachten voordat we konden boarden. Maar er is altijd iets te zien waardoor je je niet hoeft te vervelen. In gesprek geraakt met een vrouw en een man die naast mij zaten. Zij kwamen heel vaak naar Portugal en gaven mij een paar adresjes van leuke Portugese restaurantjes rond Olhao en Moncarapacho.
      Daarna boarden, ik had stoel 3E bijna voorin het toestel en kon gelukkig nog net mijn rugzak in de bagagebak kwijt. Toen kwam er een vrouw die de stoel naast mij had. Zij wilde haar rolkoffer kwijt en zei tegen mij dat de bagagebakken alleen voor rolkoffers waren en dat ik mijn rugzak onder de stoel kwijt moest. Waarop ik zei dat dat niet kon omdat daar mijn tas al stond. Ze begon weer te zeggen dat ze het niet okay vond en dat ze net omgeroepen hadden dat alleen rolkoffers in de bagagebakken mochten. Nou ik had toch duidelijk gehoord dat er omgeroepen werd dat rolkoffers en grote rugzakken in de bagagebakken geplaatst moesten worden en zei haar dat. Ze vroeg aan mij waar zij dan haar rolkoffer kwijt moest. Een eindje verderop was nog plaats en ik wees haar daar op. Toen ze terugkwam begon ze er weer over dat mijn rugzak daar niet hoorde en ik deed of ik niets hoorde. Voor de vierde keer probeerde ze er over te beginnen en toen was ik het zat. Ik zei tegen haar "Kunt u het nog eens vertellen? Ik heb het nog niet gehoord" waarna ze er gelukkig het zwijgen toe deed.
      Ik raakte in gesprek met de buurvrouw aan de andere kant die opgehaald werd door een vriend in Faro en dan met de camper naar Marokko ging. Ik vertelde dat ik dat in januari en februari ging doen met mijn campertje. Een heel leuk gesprek en opeens zei de boze buurvrouw naast mij dat ze nu begreep waarom ik een rugzak mee had. Eerst deed ik of ik het niet hoorde want ik dacht dat ze opnieuw begon, maar dat was niet zo. Ze begon aan het gesprek deel te nemen en bood haar excuses aan voor wat er voorgevallen was.
      Ik eindigde met de telefoonnummers van allebei de buurvrouwen en ga misschien binnenkort wat met ze afspreken 😃
      Margot en Joao (haar vriend) kwamen me ophalen van het vliegveld en omdat we geen van allen nog gegeten hadden reden we naar een echt Portugees restaurantje/bar. Dat had ik echt wel gemist zo'n sfeerloze inrichting met een terras met plastic reclamestoelen, je raakt er aan gewend/gehecht.
      Heerlijke echte grote hamburgers met frietjes, 6 biertjes, twee koffie + een thee (totaal €31,50) later gingen we op weg om Octobus op te halen.
      En vanavond sta ik op de camping bij Margot, nagenietend van het bezoek waarin ik de familie weer gezien heb en bedenk ik hoe goed ik het heb 😃
      Best of both worlds 🎼🎵🎶

Camping Lagoao, Moncarapacho

November 13, 2023 in Portugal ⋅ ⛅ 18 °C

Vanmorgen nog even een rondje door Fuseta en dan koffie op mijn terrasje 😃 Octobus weer rijklaar maken om twintig minuutjes te rijden naar de camping in Moncarapacho. Heerlijk om weer eens op een camping te staan. Het tafeltje met de bloemen als eerste neergezet 💐
      Wat leuk om Margot weer te zien en wat is haar chalet leuk ingericht met een heuse waranda waar je heerlijk buiten kunt leven. Geen tijd om foto's te maken want we gaan meteen naar Olhoa om lekker te lunchen bij de Indian Hut.
      Daarna nog rondstruinen door de winkelstraten van Olhao en voordat we het wisten was het al donker.
      Terug op de camping nog even gebruik gemaakt van de vernieuwde bar waar een biertje of een wijntje maar 1 euro kost.
      Morgenochtend naar het landje van Margot, daar kijk ik echt naar uit, dat is toch een soort thuiskomen. Al is het dit keer omdat er een belangstellende komt kijken.

Camping life Moncarapacho

November 14, 2023 in Portugal ⋅ 🌙 17 °C

Vanmorgen de luifel geïnstalleerd, Octobus wordt nu echt een woonwagen ipv een vervoermiddel. Wat is het op een camping toch zoveel leuker dan op de meeste camperplaatsen. Lekker het beddengoed in de wasmachine zodat het 's middags weer op het bed kan.
      Met Margot mee naar haar landje waar mensen kwamen kijken die geïnteresseerd waren.
      Wat is het toch een prachtig stuk grond. Al voelde het al wel alsof de ziel er uit was nu Margot er niet meer woont.
      Na de bezichtiging lekker door Moncarapacho lopen waar ik langs Divine Home kwam, bedrijf van mijn nichtje en haar man. Even binnen gevraagd of Chantal of Guido aanwezig waren, maar dat was jammer genoeg niet zo.
      Toen lekker op het rustige plein bij de kerk koffie gedronken.
      Het kleine kerkje en het naastgelegen museumpje bezocht.
      Weer terug naar de camping om te lunchen en smiddags pompoensoep maken voor 's avonds waar Conny en Bies, Nederlandse vrienden van Margot die op de camping wonen, ook voor uitgenodigd werden.
      Heerlijk buiten op de waranda koken, het echte buitenleven.
      's Avonds gezellig borrelen en daarna eten. Kletsen tot het ineens toch af begon te koelen en iedereen naar binnen ging.
      Een heerlijke rustige dag!

Niet van de camping afgeweest

November 15, 2023 in Portugal ⋅ 🌙 18 °C

Vandaag geen sightseeing, heerlijk laat opgestaan en koffie gezet in mijn kleine koffiezetapparaatje. Lekker samen geluncht met Margot en 's middags alles uit de camper en na het schoonmaken alles er weer in. Ik ben weer klaar voor een nieuw avontuur.
      De plastic bloemen opnieuw gearrangeerd. Van een plastic fles een vaas gemaakt, gevuld met kattengrind. Maar dat was niet zwaar genoeg, hij waaide buiten steeds om. Nu eerst stenen onderin en dan kattengrind, dat is veel steviger.
      Tijdens het rijden op de bijrijdersstoel, goeie tip Franka, en op de camping op het buitentafeltje.
      Heerlijk buiten leven onder de luifel! Ik denk dat dit een plek is waar ik, als ik oud ben 😂, best zou willen overwinteren
      Morgen weer naar Olhao met een schone Octobus om overmorgen weer naar Culatra, naar Souwie, te vertrekken

Überraschung & Reunion 👯‍♀️🧡

December 6, 2023 in Portugal ⋅ ☁️ 17 °C

juchhuu Überraschung geglückt!✨

Dienstagabend stehen wir plötzlich vor der Tür & die Freude sich endlich wiederzusehen ist groß! Wir feiern gemütlich in Sherin‘s Geburtstag rein und quatschen gaaaanz ausgiebig, denn es gibt viel zu erzählen.

Die nächsten Tage verbringen wir mit im gemütlichen AirBnB der beiden und genießen etwas Luxus. Warme Duschen, Wäsche waschen und Abende vor dem Kamin 🔥🧖‍♀️🧡

Mittwoch machten wir einen großen Geburtstagsbrunch, kniffeltenund machten Quatsch am Strand. Abends waren wir super lecker essen, das Restaurant ist auf jeden Fall in meiner Top 3!!😍 Donnerstag ging‘s auf den Markt und wir machten ein bisschen Mädels-Time, schlenderten durch ein paar Örtchen und genossen Zeit und Gespräche zu zweit 👯‍♀️🧡

Auf zur "Höhle von Benagil"

December 22, 2023 in Portugal ⋅ 🌙 12 °C

Da Alex irgendwie gar keinen Bock auf Kajak fahren hatte 🤷‍♂️ ,
      "mussten" wir heute mit dem Speedboot zu der berühmten "Höhle von Benagil" fahren ! 😁
      Hat mega Bock gemacht und hat sich richtig gelohnt ! 🤩
      Für heute haben wir einen kleinen gemütlichen CP mit supernettem Besitzer in der Nähe von Faro gefunden , in Albufeira und Co. ist in Wassernähe alles voll mit fetten "Liner'n" ! 💶

Moncarapacho, PTMCP, Q35732069