Portugal
Nordeste

• Day 4

São Miguel Island Part 3

June 14, 2023 in Portugal ⋅ ☁️ 21 °C

Despite being a remote destination, the Azores have seen an increase in tourism in recent years, as visitors seek out its unspoiled landscapes and tranquil atmosphere. The islands strike a balance between natural beauty and modern amenities, making them an enticing destination for nature lovers and adventure seekers alike.Read more

• Day 9

Lomba Da Fazenda - túra a parton

September 5, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 22 °C

Szóval, láttuk hogy van itt valami körtúra, 6 km körül, elindultunk. Először rossz felé mentünk, aztán másodjára is :D de legalább láttuk a helyi templomot és temetőt (annyira hangulatosak itt a templomok, mindegyik hasonló stílusú, kicsit nekem mexikói, sőt inkább western film hangulata van mindnek) meg boldogan legelésző teheneket (mindenhol ott vannak).
      Aztán az ösvény elkezdett lefelé kanyarodni. Meredek lépcső, de nem arra visz a jelzés. Kata mondta menjünk kicsit arra. Bevallom eléggé fostam :D baromi meredek, cikk cakk lépcső a meredek szikla fal oldalában, egyik oldalon a szikla, másikon a szakadék, lent a tajtékzó óceán. Végül leértünk az aljába, és hát a látvány mindenért kárpótolt, gyönyörű. De még vissza is kell menni :S
      Felfelé már nem volt olyan félelmetes.
      Ezután az ösvény érintett pár kilátó pontot, egyik jobb mint a másik. Folytattuk az utat magas, nádfalak között legelőkkel körbevéve. Egy kanyar után meredek ösvény lefelé, és elkezd irgalmatlanul fújni a szél, majd jött a permetező eső. Mi legyen? Ha vissza fordulunk, ugyanannyi, mintha végig megyünk. Akkor menjünk tovább, hátha.
      Mellettünk most meg embermagasságú agavék, Katát meg is szúrta egy miközben le akartam fotózni vele, de gyorsan bekötötte az ujját száraz valamilyen levéllel 😂
      Hopp, közel az óceán, mindjárt lent vagyunk, az eső most már esik, esőkabát rajtunk, és megláttuk lent az egyik híres turista látványosságot: egy medence közvetlenül az óceán parton. Máskor nagyon szuper lehet, fürdés a medencében és az óceánban is, most a hatalmas hullámok átcsaptak a szélén és az óceán vize keveredett a medence vizével. Amúgy nagyon érdekes volt így, esőben is, és közben ijesztő meg nyomasztó is kicsit, ahogy a nagy nagy hullámok csapdosták.
      Végül elállt az eső, gyors pár fotó, menjünk tovább.
      Az út egy régi vízi malom és egy Camping mellett ment el. Tök jó helyen van a Camping, patakpart, nagy fák, völgy tövében, szuper hely. És persze van sok grillező hely is, fa oda készítve. Aki sátorozni akar, annak ajánlom ;)
      Végül sok sok felfelé kapaszkodás után beértünk a falu szélére. Aranyos kis régi házak, meg néhány elhagyatott ház, aztán a falu temploma megint, beugrottunk a boltba ebédet venni, találtunk frissen sült csirkét nyami. Máshol már láttuk, most meg is vettük: itt közepén ketté vágják a csirkét, és ketté hajtják, és úgy sütik meg egyben. Remek ötlet.

Around Nordeste

August 14, 2022 in Portugal ⋅ ☀️ 25 °C

Today we just drove around and checked out severall places. A lighthouse with an insane driveway down to the coast. It was s crazy steep and the turns so narrow that we thought the car is not gonna make it.Read more

Praia do Lombo Gordo

September 6, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 20 °C

Igen, közel volt a lejárat, de két kanyar után úgy döntöttem, én itt nem fogok végig menni autóval. Még lefelé hagyján, de felfelé tuti nem. Ide nem volt kiírva hogy vészesen meredek, meg 35 % lejtő, de simán volt annyi. Menjünk inkább gyalog, úgysincs messze a térkép szerint a part. És mentünk. Meg mentünk. Jó meredeken lefelé mentünk. Végül elértük a lenti parkolót, 1-2 autós vállalta csak be.
      És innen még mindig lefelé mentünk, át egy hídon, lépcsőkön lefelé, óriás ketté hasadt szikla között meredek lépcsőkön lefelé. Jesszus, itt vissza is kell majd mászni 😬

Leértünk, körben baromi magasan a sziklák teteje, tényleg fekete a homok, nagyon finom szemű. A legmeglepőbb, hogy itt lent is van WC, zuhanyzó öltöző és egy emberből álló személyzet is, tiszta minden épület és ingyenes a használat.
      Kicsit elüldögéltünk itt is, csodáltuk ahogy a hatalmas hullámok megtörtek pár méterre a parttól, aztán kimondtuk: jajjj, másszunk vissza. Végig meredeken felfelé 30 percen keresztül. Durva volt. Kata lemérte, valami 150 méter szintkülönbség felfelé 1.6 km-en belül. Végre megvan a kocsi, kis pihi mellette, amíg levegőt kapunk.
      Jöhet a többi miradouro a keleti parton...
      Praia do Lombo Gordo
      São Miguel, Portugal

• Day 8

Vacsora - Restaurante Tronqueira

September 4, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 20 °C

Mivel tegnap is csak valami helyi street foodot vacsiztunk és ma meg csak száraz piknik volt a tónál, úgy döntöttünk, hogy kipróbáljuk azt a helyet, amit a házigazda ajánlott.
      Google mapsben nem kapott túl sok pontot, és többen panaszkodtak, de igazából nem sok egyéb lehetőség van a környéken, meg amugyis, ha lenne, tök korán zár minden. Szóval próba szerencse.
      Elég jó helyen van, a kerthelyiség az kb mint egy kis park, de baromi nagy szél van, szóval bent ülünk le. Kevés vendég, aranyos pincérlány, menü, ital. Ideje hogy megkóstoljuk a bife regianalet, ami helyi marha helyi módon (a boldog helyi tehenek ugye 😁). Plusz kértünk egy grilled fish of the dayt is. Egész, gyorsan elkészült, mindkettő nagyon finom volt. Fogalmam sincs milyen halat ettünk, de isteni, a helyi marha pedig valami szószban volt, fokhagymával és rásütve egy tükörtojás, nyammm, fincsi volt :) desszertnek persze ananász 🤣

Utolsó vacsora Nordeste-ben

September 6, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 19 °C

Egy utolsó vacsi ugyanott, amit a házigazda ajánlott. Legutóbb láttuk hogy a szomszéd asztalnál maguknak sütik a húst, kértünk mi is ilyet, egy adagot (meat on the stone) de a biztonság kedvéért kértünk hozzá előételt is, remek azori specialitás, véres hurka ananásszal :D de meglepően finom, bármennyire is bizarr ötlet. Ja, meg garlic bread természetesen és desszert is, de az már nem is tudom mi volt.

Ez volt az utolsó esténk a nagy házban, és megint egyedül voltunk, tehát végül kimondhatjuk, hogy egy baromi nagy régi kúria szerű ház, konyhával, mosógéppel, kávégéppel, minden. Az óriás kenyeret nem tudtuk megenni, bármennyire is próbálkoztunk :D
      Nordeste környéke nagyon hangulatos, kicsit nagyon szeles (vagy csak nekünk nem volt szerencsénk) és nagyon monumentális a hatalmas szakadékokkal a parton, az óriás hullámokkal, a környezettel. Ez nem a strandolóknak való környék, bár vannak pártok ahol lehet fürödni, ez inkább túrázni jó, meg nagyra nyitott szemekkel csodálkozni hogy micsoda ereje van a természetnek.
      Viszlát Nordeste. Jövünk, Furnas.

May 16, 2023 in Portugal ⋅ ⛅ 20 °C

Nordeste liegt - welch Überraschung - am nordöstlichen Teil Sāo Miguels. Die Fahrt dorthin war sehr schön an der Steilküste entlang. Es gab vor und hinter der Stadt tolle und sehr gepflegte Aussichtspunkte, die Stadt selbst hat einen wunderschönen Kern mit diversen Gebäuden aus dem 18. Jahrhundert.

Der Rückweg von dort über die Nordseite dauerte gerade mal 45 Minuten bis zum Hotel, so dass wir morgen noch ein paar Punkte anfahren werden, wofür heute die Zeit fehlte…

Jardim do Miradouro da Ponta do Sossego

September 6, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 20 °C

Ez egy ilyen miradouros nap, tényleg minden kanyarban van egy, de közülük is kettő kiemelkedik. Az egyik a Ponta de Sossego. Ez egy gyönyörű kert, nem is kicsi, több ponton lélegzetelállító kilátással, élénk zöld színű növényekkel, sétánnyal, grillező helyekkel, sok sok cicával. Nem nagyon lehet mit mondani róla, a látvány szuper. Tökéletesen karbantartva, minden rendezett és, tiszta, még a WC épülete is olyan kilátással bír, hogy elfelejtesz bemenni pisilni 😂

São Miguel, Portugal

Cute kitties

December 22, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 17 °C

Cats appear to be the most popular animal here second only to cows

The cutest one is still that tiny grey one that lurks in our villa grounds and darts into your house faster than anyone as soon as you open the door and has to be picked up and forcibly removed or lured outside with food (see exhibit 5).Read more

• Day 11

Chá Gorreana, Wasserfälle und Co

September 13, 2023 in Portugal ⋅ ☁️ 24 °C

Heutiges Motto: Ab ins Auto und eine weitere Rundfahrt um São Miguel starten 🚙🚙.

Erstes Ziel: Chá Gorreana. Die Gorreana-Teefabrik ist seit 1883 in Betrieb und damit die älteste in Europa. Mit einer weiteren Teeplantage zusammen scheinbar auch die einzige in Europa. Hier sind wir durch das Teeplantagen-Labyrinth geschlendert und durften kostenlos den grünen und schwarzen Tee probieren 🍵☕️.

Zweites Ziel: Ribeira dos Caldeirões Park. Ein Park in der Gemeinde Achada mit einem großen Wasserfall, der früher die alten Wassermühlen im Park antrieb und weiter aufwärts und abwärts noch verschiedene kleinere Wasserfälle und Gewässer, in denen man auch hätte baden können. 🌴🌊 Der Weg zum großen Wasserfall ist nicht ganz ungefährlich und sehr rutschig. Zum Glück bin ich nach links abgerutscht, rechts wäre nämlich der Abhang gewesen 🙈🙆‍♀️🤦‍♀️.

Drittes Ziel: Die bekannten Aussichtspunkte Ponta do Sossego: Aussichtspunkt der Stille und der Ponta da Madrugada. Normalerweise kann man sich hier über die Küstenlinie der Insel lehnen und in die stillen und mystischen Parklandschaften eintauchen..Bilder gibt es hier leider keine 🤣. Wir waren genervt, weil alles voller Touristen war und alles andere als still 🤭. Genau zur Mittags-/ Nachmittagszeit ist es immer sehr voll. Zumindest auf Sào Miguel. Wobei es im September noch am angenehmsten sein soll, hat uns ein lieber portugiesischer Hundebesitzer erklärt, von dem ich unbedingt seinen Border Collie knuddeln musste 😌🐕🐶.

Viertes Ziel: Der Leuchtturm von Arnel 😇. Den Ausblick konnten und haben wir für uns alleine genießen können. Wirklich schön und auf vielen Postkarten hier zu finden. Der Farol da Ponta do Arnel ist der älteste Leuchtturm auf den Azoren. Gefunden haben wir ihn im Osten in der Gemeinde Nordeste. Der beste Aussichtspunkt ist hier der Miradouro da Vista dos Barcos :) 😇.