Portugal
Mount Pico

Pico mászás 2 - a "csúcs"

September 14, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 16 °C

4 óra mászás után végre elértük a kráter peremét azaz a Pico tetejét. Mármint egy nagy lapos területet, mert a teljes csúcs az a Picuinho, ami a kráteren belül egy kis vulkáni kúp. Kis, 70 méter magas, majdnem függőleges falakkal a tetején, ösvény nélkül, kézzel kéne felkapaszkodni.
      A tető alatti utolsó szakasz már egész normális volt, semmi kapaszkodás, csak séta. De mikor megláttuk a teljes csúcsot, egyszerre mondtuk ki: no way. Elfáradtunk, a felfelé út is hosszabb volt, le kéne jutni elérni a 6 órás kompot, és ha felfelé nekünk 4 óra volt, akkor a leírások szerint lefelé minkmum 5-6 óra, mivel azt mondják hosszabbnak a nehéz terep miatt.
      Úgyhogy megettük a csúcs csokit, nézelődtünk, élveztük a magaslati levegőt. Nagyon szép és monumentális látvány volt. Körben a felhők úsztak alattunk, előttünk egy nagy teljesen szabályos kör alakú kráter és a közepén a kis cukinak látszó kúp, a kicsi Pico.
      Indulás lefelé, most jön a neheze, eléggé féltünk tőle így tudván miken jöttünk fel...

Pico mászás 3 - lefelé

September 14, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 16 °C

Indulás lefelé, kapjuk el azt a 6 órás kompot.
      Meglepetés, a terep mégse nehéz annyira. Kimondottan jól haladunk, bár több nyugdíjas csoport is beelőzött minket. Mondjuk ők mind vezetővel voltak, valamint többször el is estek a csúszós talaj miatt.
      Találkozunk egy német fiatal párral is, gonosz ilyet mondani, de jó volt látni, hogy a lány is fél és el el akad a majdnem függőleges részeken, és tanácstalanul néz a barátjára. Hajrá, jó ötletnek tűnt a Pico mászás ugye? - elegyedtünk szoba velük, kaptunk kenyszeredett mosolyt cserébe 😂 De értették miről beszélünk, látták rajtunk is, hogy nem felhőtlen az öröm.
      Viszont így lefelé sokkal látványosabb az út. Egyrészt látjuk mi van előttünk, és nem olyan ijesztő már, másrészt van lehetőség fentről látni a láva folyamokat, ahogy folytak lefelé, ahogy furcsán szilárdultak meg, redősen, kör alakban, mindenféle amorf formában kis alagutakat és dombokat kialakítva.
      Lassan elértük a felhő határt, itt hirtelen hűvösebb is lett, jól esett. Egy idő után már alig láttuk a következő jelző oszlopokat, de haladunk rendületlenül. És nem fogy a távolság, és a szint sem csökken. Az utolsó 500 méter teljes kínlódás, azt hittük már lent vagyunk de mégse, még menni kell.
      Végre lent, látjuk másokon is hogy lenyugodva üldögélnek a turista házban, mosolyognak, köszöngetnek el egymástól. Nekünk még kéne valami fuvar a kikötőig. Megláttam egy lányt aki kocsi kulcsot forgatott a kezében, lecsaptam rá: autóval vagytok, Madalena felé mentek, nem tudtok elvinni minket? De, természetesen. Szuper 😊 Kis Fiat Panda és egy belga fiatal pár. El beszélgettünk a hegyről, Pico szigetéről, az Azori szigetekről és már le is értünk a kikötőbe. Van egy óránk a kompig, jöhet a jutalom sör, kávé, kima, minden. Mellettünk lévő asztalnál az a német csoport van, akikkel már idefele is együtt jöttünk a kompon, akiknek az egyik tagjuk lemaradt a kompról, pont ahogy elindultunk ő akkor szaladt (szegény Martin) és a hegyen is többször találkoztunk velük. Most régi ismerősként üdvözöltek és kölcsönösen gratuláltunk egymásnak 😊
      Mókás, de az ajánlott felfelé 3 óra lefelé 4 óra helyett mi pont fordítva jártunk, lefelé 3 óra alatt lent voltunk, és hiába mondta mindenki hogy az ereszkedés a nehezebb, nekünk valahogy ez sokkal könnyebb volt, persze a térdünk megszenvedte 😂 De sokkal kiszámíthatóbb és vállalhatóbb volt lefelé.
      Komppal, taxival, belépővel lehet hogy ez kicsit sokba került ahhoz képest hogy csak egy túra, és legközelebb biztos nem szánunk rá egy teljes napot, de nagy élmény volt, büszkék vagyunk, jó volt megmászni de elég is volt 👍

Insel Pico / Azoren

July 11, 2022 in Portugal ⋅ ⛅ 14 °C

Wanderung auf den Montanha do Pico
      Die Königsetappe auf den Azoren👍🏻!!! Ponta do Pico ist ein Stratovulkan auf der gleichnamigen Azoren-Insel Pico. Mit einer Höhe von 2351 m ist er der höchste Berg Portugals. 9:30h haben wir für Auf- und Abstieg gebraucht, ein Erlebnis der ExtraklasseRead more

Cima monte Pico

September 8, 2023 in Portugal ⋅ ⛅ 18 °C

Nonostante il tempo impervio con Forte vento e nuvole basse la fortuna e una buona pianificazione ha permesso di trovare uno spiraglio di bel tempo in cima anche se in compagnia del vento che non ci ha mai lasciato in pace.Read more

13. Tag - Pico Mountain

September 19, 2023 in Portugal ⋅ ☁️ 22 °C

Nachdem wir die Pico Besteigung aufgrund von Renovierungsarbeiten am Gipfelkreuz verschieben müssen, geht es erst heute an den Aufstieg. Schon morgens beim aufstehen sehen wir dem Pico nur unter einer Wolkendecke ... na das kann heiter werden 😅. Wir machen uns also bereit, packen uns Zwiebelmäßig ein und fahren zum Mountain House - auf dem Weg werden wir mal wieder von einer Kuhherde aufgehalten, weswegen sich die Anfahrt etwas verzögert😄🐄. Am Mountain House angekommen werden wir mit GPS trackern ausgestattet, falls wir verloren gehen sollten. Zusätzlich wird gecheckt, ob wir die richtigen Schuhe tragen und bekommen die Info, daß es heute "bad conditions" sind. Wir könnten also kostenfrei stornieren . Wir entscheiden uns erstmal dagegen und sagen wenn es nicht geht drehen wir eben um.. 47 Holzpfeiler zeigen uns den Weg nach oben. Es sind recht wenig Wanderer unterwegs, weswegen wir uns nur am Anfang richtungstechnisch nach anderen richten können. Der Weg ist recht steil, aber machbar.. nur vor dem Weg zurück haben wir jetzt schon bedenken... je weiter wir nach oben kommen, um so schlechter wird leider das Wetter... doch umdrehen ist jetzt erstmal auch keine Option mehr. Jetzt sind wir schon so weit gekommen. Also werden die Regenponchos übergestreift, die restliche Kleidung ist aber bereits komplett durchnässt. Oben am Krater angekommen finden wir einen kleinen Unterschlupf in den wir uns setzen. Der Wind hier oben ist so stark und kalt, dass wir überlegen direkt wieder umzudrehen. Auf eine schöne Aussicht hoffen wir schon nicht mehr 😅 bis zum Gipfel wären es jetzt vlt noch 50m... aber quasi klettern. Wir beginnen den letzten Anstieg, drehen aber nach ein par Metern wieder um - zu nass zu kalt, zu gefährlich. Also leider kein Gipfelkreuz für uns. Der Weg runter wird spannend. Der Nebel ist jetzt so dicht, dass wir nicht mehr von Pfeiler zu Pfeiler sehen.. also laufen wir quasi blind in der Hoffnung wieder einen zu sehen (alex läuft sogar tatsächlich blind, weil er aufgrund des Regens keinen durchblick mehr bei der Brille hat und deshalb ohne läuft ... er kann also sagen er hat den Pico blind bestiegen xD). Natürlich kommen wir vom weg ab
      . Wir haben den Weg hoch getrackt und sehen dass wir total falsch sind. Also geht es ein Stück querfeldein, bis wir endlich den Weg wieder finden.... bzw. den Bachlauf xD. Wir laufen quasi einen Bach nach unten - unsere Füße schwimmen in den Schuhen und alles ist pitschnass aufgeweicht. Als wir den 7. Pfeiler finden (der einzige nummerierte) sind wir überfroh... jetzt ist es zum Glück nicht mehr weit. Wir kommen klatschnass unten an und bekommen unser Zertifikat, dass wir den Pico bestiegen haben - yeah😅🤣. Das war wild und würden wir so nicht weiterempfehlen.
      Schnell heim, warm duschen, Tee trinken und packen für morgen. Da geht's schon wieder heim (kleiner Spoiler: oder eben auch nicht...)🙈

6. Tag Pico Wanderung

June 23, 2014 in Portugal ⋅ ⛅ 10 °C

Der Wecker klingelte früh und es ging schnell zum Frühstück ins Restaurant.
      Danach war direkt Abfahrt zum Startpunkt der Wanderung zum Mount Pico.
      Die neuen Wanderschuhe geschnürt und im Besucherzentrum registriert und schon ging es bei sonnigen Wetter los. Die Temperaturen waren noch sehr angenehm und die Sicht sehr weit.
      Oben angekommen hatten wir fast freie Sicht in die Umgebung und auf die Nachbarinsel Faial.
      So langsam zogen dann die Wolken auf und man konnte erahnen, dass der Weg in den Wolken nicht so einfach zu finden sein könnte. Wir hatten zum Glück nur ein kleines Stück im Nebel zu gehen.

Ponta do Pico

June 23, 2019 in Portugal ⋅ 8 °C

Im Western der Insel: Die Insel beheimatet den Ponta do Pico, einen Stratovulkan, der zugleich der höchste Berg Portugals und der drittgrößte Vulkan des Atlantischen Ozeans ist. Auf der Spitze befindet sich ein Vulkankrater von 500 Meter Durchmesser und 30 Meter Tiefe. In ihm ist der Piq,uinho, ein kleiner Vulkankegel, der sich 70 Meter Gruta das erhebt und den eigentlichen Gipfel bildet.Read more

Ponta do Pico, Mount Pico, Гара Піку, Muntanya del Pico, Montaña del Pico, Ponta de Pico, פיקו, Monte Pico, ピコ山, Пику, 피쿠 산, Pico, Pikas, Piku, Montanha do Pico, Піку