Portugal
Praia da Mareta

Weiter gen Süden

August 3, 2020 in Portugal ⋅ ⛅ 21 °C

Da wir immer noch auf beständigere Wärme hofften,ging es weiter zum Plaia del Martinhal,einem flachen Strand mit Familienhotel im Süden. Sehr nett,nicht zu touristisch und ziemlich leer. Das Wasser jedoch so kalt,dass praktisch niemand baden ging.Wir fanden in Sagres eine nette Unterkunft und endlich konnte ich am Abend einen halbwegs anständigen Sonnenuntergang sehen.Read more

Dag 9 naar Sagres

August 11, 2017 in Portugal ⋅ 🌙 23 °C

s'Morgens nog een ontbijtje gepakt in Lissabon waarna we de koffers in de autilo hebben gedaan en zijn vertrokken naar Sagres.een rit van ca. 3.15 uur. We kwamen daar om ca. 14.00 aan en omdat we nog niet op de kamer terecht konden hebben we eerst lekker gegeten bij een Italiaan bij ons hotel. Nadat we onze spullen op de kamer hadden gezet wilden we naar het strand gaan wat enkele minuten van ons hotel ligt. We kregen echter een appje van Frank (die al een week in Lagos was) dat zij op een strand liggen een stukje verder op, 5 min met de auto, waar we toen ook heen zijn gereden. Het was een mooi strand tussen de rotsen. Einde van de middag hebben we besloten om samen te gaan eten in Sagres en zijn we weer naar de Italiaan gegaan. Weer heerlijk gegeten en daarna zijn Frank en Nicole met de kids weer naar hun camping gereden en zijn wij naar ons hotel gegaan.Read more

Dag 10 Sagres

August 11, 2017 in Portugal ⋅ 🌙 23 °C

Na het ontbijt zijn we naar Cabo dan Vincente gereden, het meest westelijke punt van het Europese vaste land waar een vuurtoren staat die nog in gebruik is en een bereik heeft van 90 km. Daarna zijn we naar strand praia Amado gereden, een mooi breed strand met hoge golven en waar zeer veel surfers waren. Na enkele uren zijn we teruggereden naar het hotel om nog een tijdje aan het zwembad te liggen. Daarna opfrissen en zijn we heerlijk vaan eten bij restaurant Mum 's waar het eten echt lekker van smaak was!!!Read more

Dag 11 Sagres

August 12, 2017 in Portugal ⋅ ☀️ 26 °C

Vandaag rustig aan gedaan. Na het ontbijt naar het fort gegaan wat net buiten Sagres ligt op een paar minuten rijden. Daarna naar het strand vlak bij ons hotel gegaan waar we 4 ligbedden hebben gehuurd met parasol. Einde van de middag gingen we nog e en in de zee waar we door de hoge golven hard onderuit gingen. Daarna hadden we behoefte aan rust en zijn we nog even met een drankje aan het zwembad gaan liggen voordat we ons gingen douchen. Vanavond de laatste avond in Sagres en hebben we besloten dat we nog een keer naar de Italiaan gaan eten.Read more

am Strand von Sagres I

June 4, 2019 in Portugal ⋅ ☀️ 20 °C

Wir machten uns dann geben 17:20 Uhr auf dem Weg zum Auto. Ich war neugierig auf den Strand und wir hielten erst einmal auf einem Parkplatz. Theoretisch hätten wir von der Unterkunft auch hinlaufen können, aber wir wollten ja eh das Auto mitnehmen.

Wir liefen dann den sehr, sehr steilen Weg hinunter zum Praia da Mareta. An diesem Strandabschnitt gab es eine Strandbar und die üblichen Liegemöglichkeiten. Es war kaum Betrieb.
    Uns interessierte aber mehr der Strandabschnitt hinter der Felsformation. Schatz liebt Kraxeln, also kraxelten wir fröhlich über die Felsen.

am Strand von Sagres V

June 4, 2019 in Portugal ⋅ ☀️ 20 °C

Was es hier am Strand wirklich kaum gab waren Muscheln, ganz anders als in Faro. Ein Glück habe ich dort schon fleißig gesammelt.

Während ich dann nur durch das Wasser spazierte in meinem etwas unvorteilhaften Rock, der von hinten etwas durchsichtig aussah. Aber nein, es war nur das Muster was so wirkte.Read more

am Strand von Sagres VI

June 4, 2019 in Portugal ⋅ ☀️ 19 °C

Ich hätte noch ewig an dem Strand bleiben können weil er so wunderschön war.

Wir kraxelten aber dann langsam über die Felsen zurück und gingen zum Auto.
    Was noch erwähnenswert ist, am nächsten Tag war Ebbe und der Wind wehte aus der anderen Richtung und schon hatte man einen breiteren Strand und hätte nicht über die Felsen klettern müssen.
    Auch am Atlantik gibt es leicht Ebbe und Flut.

Der Atlantische Ozean, auch Atlantik genannt, ist nach dem Pazifik der zweitgrößte Ozean der Erde. Als Grenzen gelten die Polarkreise und die Meridiane durch Kap Agulhas im Osten und Kap Hoorn im Westen. Die von ihm bedeckte Fläche beträgt 79.776.350 km², mit den Nebenmeeren 89.757.830 km² und mit dem Arktischen Ozean 106,2 Millionen km², insgesamt etwa ein Fünftel der Erdoberfläche. Dabei liegt die durchschnittliche Wassertiefe (bei Einschluss aller Nebenmeere) bei 3.293 Metern.

Praia da Mareta