Portugal
Praia da Ponta Ruiva

Nah Nah Bah Burgers 🍔

September 28, 2022 in Portugal ⋅ ⛅ 19 °C

Gourmet Burger in Lagos in der Nah Nah Bah gehören einfach zum Urlaub dazu. Heuer gleich 2 mal weils so gut war😍 Michi war happy mit seinem Veggie Burger, Dope schwitzt sei ganze Körperflüssigkeit wegen den scharfen Jalapeños raus und Nicco genießt die kulinarische Geschmacks Explosion 🤩😜
      Place to Visit!!!!

Dag 9

Yesterday in Portugal ⋅ ☁️ 18 °C

Zo, eindelijk even tijd om nog wat te schrijven over de belevenissen van vandaag. Een beetje laat maar dat heeft een reden. Vanochtend had ik eerst om 9.15 een afspraak bij de kapper. Was wel een bijzondere plaats om geknipt te worden. Na de knipbeurt en koffie zijn we iets over tienen gaan rijden. We wilden vandaag niet zover rijden maar zo'n beetje de kustplekjes af. De eerste hadden we al gauw gevonden. Het was een prachtige plek. Daarna zijn we verder gereden om op een ander plekje wat te eten. Ondertussen weer bij de Lidl boodschappen gedaan. Na de lunchpauze zijn we weer richting de kust gereden. Een vreselijk hobbelig pad. De laatste paar honderd meter gingen we best wel steil naar beneden. Maar de allerlaatste 100 meter waren nog steiler. Kees zei: wacht maar even dan ga ik even kijken of het te doen is. Hij naar beneden om bij het strand te komen. Via de portofoon zei hij dat het voor mij niet te doen was en dat ik maar om moest keren. Na ik geloof 8 keer steken eindelijk gedraaid en vol gas in zijn 1 naar boven. Gelukkig net gehaald. Boven stonden we op Kees te wachten maar het duurde en duurde maar. Ik ben toen maar naar beneden gelopen en bemerkte dat Kees niet meer boven kon komen. Hij was bezig om zijn sneeuwkettingen erom te leggen om meer grip te hebben. Zonder succes. Op aanraden van andere mensen die daar waren ben ik naar een dorpje gereden op 10 km afstand. Daar zou een boer een tractor hebben. Met veel handen en voeten werk en een paar woordjes engels hebben we de boer duidelijk kunnen maken dat we zijn tractor en een stevig touw nodig hadden. De vertaalapp doet het niet zonder internet. Wij op pad. Hij achter ons aan. Punt alleen was hij mocht niet over de provinciale weg en moest binnen door. Wij de locatie doorgegeven en alvast vooruit gereden. Hij kwam maar niet opdagen. Wij weer terug naar het dorpje en nu afgesproken dat wij hem morgenochtend om 9 uur ophalen om te laten zien waar het is. We moeten hem dan weer terugbrengen en dan pakt hij zijn tractor om naar Kees te rijden. Hopende dat het allemaal gaat lukken anders moeten we officiële instanties in gaan schakelen. We staan dus nu gescheiden van elkaar. Zij beneden bij het strand en wij dicht bij de hoofdweg. Wordt vervolgd.Read more

Gesucht-Gefunden! Praia do Ponta Ruiva

November 1, 2016 in Portugal ⋅ ☀️ 23 °C

Scheint als Geheimtipp unter den Surfern gehandelt zu werden. Nach einer Irrfahrt über die Schotterwege des Nationalparks finden wir den steilen Weg bergab zu einem Stellplatz an der Küste und fahren die Huckelpiste hinunter. Lieber Himmel, hoffentlich kommen wir da wieder hoch.

Die Aufzeichnungen von Eva und Leander waren ein guter Anhaltspunkt, aber leider nicht detailliert genug, um den Stellplatz ohne weiteres Erfragen zu finden. Glücklicherweise hat uns ein Reisender aus Berlin angesprochen, der gerade auf Wandertour war und meinte, dass es nicht mehr weit ist. Der Grund weshalb er uns angesprochen hat, war allerdings unser Kennzeichen. Er war gebürtiger Radolfzeller und wohnte vor etwa 20 Jahren in der Gegend in der wir aktuell wohnen. Er kannte auch das Zebra Kino und das Cherisywohnviertel in dem wir beide uns kennengelernt haben.

Am Ponta Ruiva treffen wir alte Bekannte vom Barranco Beach wieder. Hier in der Gegend scheint es üblich zu sein sich mehrfach an den verschiedenen Stränden wieder zu treffen. So passiert es uns zumindest des Öfteren.

Und natürlich bekommen wir auch wieder Besuch von Einem der Vierbeinerfreunde. Es fällt uns wirklich schwer das kleine Geschöpf nicht einfach mitzunehmen.

Nach dem Essen ist es schon auch gleich dunkel und wir quasseln noch kurz mit unseren Schlafnachbarn Lara und Moritz. Der Sternenhimmel macht sich breit und uns macht die Dunkelheit schon sehr früh müde. Gut dass es nicht nur uns so geht. Die beiden anderen haben die gleiche Erfahrung gemacht.

Wer genau hinschaut kann auf dem Nachtbild den grossen Wagen über dem Meer erkennen. ;)

Praia da Ponta Ruiva