Portugal
São Jorge de Arroios

Cemitério do Alto de São João

July 2, 2017 in Portugal ⋅ ☀️ 23 °C

Uden at virke morbid, er kirkegården "Cemitério do Alto de São João" utvivlsomt den kirkegård som har gjort størst indtryk på både Jette og jeg nogensinde.

Den er kæmpestor og fantastisk smukt belligende. Cemitério do Alto de São João er rent faktisk en selvstændig bydel i Lissabon og har sit eget postnummer, tror det eller ej. Alle gravsteder har sit eget "husnummer" o.s.v.

Da vi besøgte kirkegården var der gang i en ny "indflytning", altså en begravelse. Da vi blev opmærksom på dette, skyndte vi naturligvis at fortrække til en anden del af kirkegården. Det virkede nærmest "vulgært" at vi sjoskede rundt som to tossede turister, ivrigt optaget af at tage billeder og være imponeret, på samme tid som en familie var igang med et sidste farvel til en af deres kære.

Lisboa 2

September 14, 2019 in Portugal ⋅ ☀️ 26 °C

Na een heerlijk ontbijtje in het hostel gingen we even naar buiten voor een wandeling en een koffie. Op een of andere manier ontstond er een misverstand wat we niet gelijk konden oplossen. Resultaat was Silvania op de kamer en Alex buiten wandelen.

Tijdens de wandeling wat bezienswaardigheden bezocht in de buurt. Eerst een uitzichtpunt en daarna een fontein in een park. Daar bleek een hele middeleeuwse markt aan de hand, wat leuk was om te zien maar zonder Silvania maar half zo leuk.

Silvania belde of ik wil eten wat we gedaan hebben bij een rustig tentje om de hoek van het hostel. Het misverstand werd bijgelegd, maar ook werd besloten om het concert van Gusttavo Lima die avond te skippen. Het was gewoon niet het moment voor ons. Mentaal niet, maar ook lichamelijk niet. Best wel een domper, want we hadden ons er best wel op verheugd.

São Jorge de Arroios, Sao Jorge de Arroios