Portugal
Vila Franca do Campo Municipality

Vila Franca do Campo sziget - 1

September 9, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 20 °C

10-re értünk a kikötőbe, épp akkor ment ki egy hajó a szigetre. Elvileg óránként megy, hát erről lemaradtunk. Pedig már vártuk nagyon, amikor először megláttuk fentről az autóútról a szigetet, hát huuuuuu.
    Azért vegyük meg a jegyet. Oda vissza, 8 euró per fő. És érdemes itt is hamar jönni, mert egyszerre max 3-400 ember lehet a szigeten, és előfordulhat hogy azt mondják, mára ennyi. Lehet snorkel cuccot is bérelni, 10 euró, én addig gondolkodtam rajta, mire elődöntöttem, már indult a következő hajó, így nem bérletem végül. Kár volt, nagyon hasznos itt pedig.

Szóval fel a hajóra, szép nagy hullámokon ringatózunk, közeledik a sziget, egyre nagyobb, egyre jobban látszik, hogy az óceán folyamatosan harcol vele, darabokat tép le belőle.

Apró kis móló, megérkeztünk. Kiszállni elég nehéz, a hullámok miatt hol szintben van a hajó a kővel, hol másfél méterrel alatta, de sikerült persze.
    Huh, ez a sziget 😯 Tudtuk milyen, láttuk képeken, de élőben látni, elképesztő. Meg a tudat, hogy egy régi vulkán kráterében vagy az óceánon. És teljesen nyugodt a víz, van sekély része is, kellemes az egész, lehet fürödni, napozni, sétálgatni.
    Egy dolgot sajnálok, hogy volt egy ösvény a legmagasabb pontjára, ahonnan jól látszik az egész sziget, de azt lezárták. Amit meg is értek, látva mit művelt az óceán itt ott a szigettel és milyen erővel támadja folyamatosan, nem csoda ha leszakad egy egy része időnként ezzel veszélyessé téve az ösvényt.
    Több helyen utat tört magának egyébként az óceán, a magas sziklán végig fut a repedés, hallod magad alatt a robajlást, mintha a hegy morogna, majd egy kis repedésből kizúdul az óceán vize be a kis kör alakú kráter tóba.
    .......
    Folyt köv, csak közben repülünk Faial-rá, ott átszállunk és tovább Floresre.
    ....
    Szóval nagyon király hely. Tele van a víz halakkal (snorkel, mi?), a, sziklák pofátlan kis gyíkok ezreivel (megeszi a kezedből a kenyérmorzsát, sőt az ujjadat is megkóstolja, ugye Kata? 🤣), kaktuszok, agavék, valami tengeri galambok, stb stb stb.
    A hajó kb fél óránként jön, mindig hoz 20-30 embert, de délutánra sem tűnik még nagynak a tömeg.
    Ebédre ettünk egy kis furnasi édes kenyeret, amit reggel vettünk a pékségben, meg ananász lekvárt, mi mást 🤣 Nagyon repül itt az idő.

Ermida de Nossa Senhora da Paz

September 9, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 19 °C

Aki Vila Franca-ban jár, annak kötelező. Ez egy kápolna fent a hegyen, kacskaringós meredek út vezet fel, de nem vészes. Egyrészt nagyon szép maga a kápolna, felfelé minden lépcső forduló egy egy pillanat a keresztútból csempékre kékkel felfestve, fentről pedig tökéletes panoráma nyílik a kis vulkán szigetre és az óceánra, a környékre.

Our Lady of Peace Chapel
    Rua Luis Medeiros Rezendes Paiva 33, Vila Franca Do Campo, Portugal
    +351 296 539 100

Vila Franca do Campo sziget - 2

September 9, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 22 °C

Az Azori szigetek nem igazán az a strandozós sziget, inkább túrázóknak, vagyis kirándulást kedvelőknek való a sok természeti csodájával. Bár van egy két part, amit a, beach rajongók is imádnának, na, ez az egyik.
    Délutánra az apály miatt teljesen sekély lett a víz, be lehetett sétálni az öböl közepéig is, úszkálni a nyugis vízben, és az egyik oldalon egy félkör alakú homokos partos öböl is kialakult pluszban. Gyerekekkel is tökéletes lehet.
    Aztán eltelt teljesen a nap, kisétáltunk a kikötőbe, útközben néztük még kicsit ahogy a kráter másik oldalán az óceán vadul ostromolja a sziklákat, aztán a kis hajóval hullámok által dobálva vissza a szigetről a szigetre 😊

• Day3

Lagoa do Fogo

July 12, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 20 °C

Die Aussicht ist phänomenal! So grossartig . Die Mühe und Anstrengungen waren es Wert .
    Bis zum Kraterrand hoch gewandert. Und wieder zurück.
    Die Farben im See sind echt! So wie man sie sieht!
    Der Durchmesser des Kraters ist ca. 10 km lang. Im Juni 1563 brach der Vulkan Pico do Fogo aus. Als er sein Inneres nach außen befördert hat, brach der Vulkan in sich zusammen und übrig blieb der Krater der sich dann mit Regen füllte.Read more