Puerto Rico
San Ildefonso

• Day 10

Getting to Culebra

January 27, 2023 in Puerto Rico

Można powiedzieć że to był dzień techniczny, mało barwny, a właściwie początkowo bardzo deszczowy i polegał na dojechaniu do San Juan, zrobieniu zakupów po drodze, oddania samochodu, odnalezieniu się z Henrykiem, naszym długoletnim miejscowym kierowcą i już teraz przyjacielem, z którego usług bardzo często korzystamy.
      W czacie jazdy Henry, który najpierw powiedział że nie zna się na gotowaniu, dokładnie objaśnił nam sztukę robienia mofongo nawet pomógł dobrać specjalne zioła. Okazuję się że nie lubi gotować ale dokładnie obserwuje jak jego żona to robi.
      Pewnie podejmiemy kolejną próbę z mofongo, uzbrojeni w tajemnicę robienia tego oryginalnego peuertorykanskiego dania pewnie już nie długo.
      Potem już oczekiwanie na prom i powitanie z przyjaciółmi, gospodarzami Bożenka i Dareczkiem i Anitą, przyjaciółka Bożenki.
      Wspólny obiad i opowieści i wieczorny odpoczynek.

• Day 11

Playa Zoni

January 28, 2023 in Puerto Rico ⋅ 🌬 26 °C

Obudziliśmy się do cudownego wschodu słońca i dość silnego wiatru. Po odpowiednio długim zapatrzeniu w budzący się dzień, ruszyliśmy na spacer zobaczyć naszą ulubioną plażę Zoni. O tej porze to jest ona zupełnie pusta wypełniona hukiem fal i wiatru. Coś co bardzo lubimy, pozwala powędrować myślom w zupełnie mało uczęszczane miejsca, które są tak dobre.
      Generalnie dzień potem spędziliśmy na pracach domowych pomagając Darkowi w jego projektach i również oczekując na Jole i Johna, którzy dotarli do nas około 3 po południu. Potem już w komplecie plaża i kąpiele.
      Wieczorny obiad był połączeniem przepysznych hamburgerów, mofongo i sałaty. Dobrze jest mieć specjalistę od grilla takiego jak John, który do perfekcji wykreował hamburgery. Nasze mofongo wyszło całkiem nieźle, ale potrzeba troszkę więcej wilgoci, niestety nie mieliśmy rosołu aby dodać, ale generalnie przepis do powtórzenia.
      Wieczór zakończyliśmy oglądaniem Misia, kultowego filmu polskiego.

• Day 12

Playa Tamarindo Grande

January 29, 2023 in Puerto Rico ⋅ 🌬 26 °C

I znów nie wiadomo jak opisywać powtarzające się kolejne dni, które są do siebie tak podobne i jednocześnie piękne. Poranny spacer na Zoni, tak naprawdę zaczyna część aktywną naszego dnia. Słoneczko stopniowo coraz bardziej napełnia właściwą temperaturą nasz dzień, do tego nigdy nie ustajacy szum fal i stały pasat, nie pozwalają na powstanie nawet jednej kropli potu. Piękny balans. Towarzyszył nam piesek, który spędził noc na naszym podwórku, ale pod koniec naszego spaceru wybrał plażę i pozostał tam chyba gdzie bardziej chciał w tym momencie.
      Wczesnym popołudniem, po obfitym posiłku, ruszyliśmy na Playa Tamarindo. Wymagany był podwójny transport w tamtą stronę, ale już z powrotem wracaliśmy w ósemkę, próbując pobić rekord pojemności samochodu i myślę że jeszcze nie osiągnęliśmy pułapu.
      Plaża przeurocza, zupełnie spokojna zasłonięta całkowicie od wiatru i słynąca z żółwi. Ci co ruszyli do wody sycili się ich widokiem i gracją do syta, do tego jeszcze płaszczki i kolorowe rybki.
      Zupełnie zapomniałem ale towarzyszyły nam w różnych porach dnia koniki, które są zmorą dla właścicieli domostw, a atrakcją dla turystów.

• Day 13

Playa Flamenco

January 30, 2023 in Puerto Rico ⋅ 🌬 26 °C

Znowu nuda, aby urozmaicić sobie czas oglądamy wiadomości z domu gdzie panuje niepodzielnie od naszego wyjazdu sroga zima z mrozem i śniegiem.
      Jak zwykle poranek spędzony na Zoni i spacerek, który załatwia nam 10000 kroków, wprawiając w szał radości mój fit program w telefonie. Do tego znalazł się piesek, wyszedł z krzaków i bardzo cieszylismy wszyscy łącznie z pieskiem ze spotkania.
      Po obfitym posiłku i wykonaniu paru projektów domowych ruszyliśmy na jedną z najpiękniejszych plaż, playa Flamenco. Już od wielu lat jest zaliczana do 10 najpiękniejszych plaż na świecie i jest rzeczywiście perełką. Było tylko parę miejsc gdzie można było bezpiecznie się kąpać, bo reszta była okupowana przez gigantyczne fale. Kąpiel i spacery wypełniły resztę dnia. Na tej plaży są dwa porzucone czołgi, pozostałość po obecności amerykańskiej marynarki wojennej, która opuściła wyspę w 1971 roku, a sąsiednią wyspę Vieques opuścili w 2001 roku. Jedno powiem, nie byli tu za bardzo lubiani i ich odwrót z wysp był bardzo mile widziany. Na Culebrze pozostały po nich dwa zardzewiałe czołgi i pełno niewypałów. To tyle o nowoczesnej historii wojennej Culebry.
      Wyspa dostała z spowrotem swój status raju na ziemi.