Dag 3 - Breg - waterval Sum

July 13, 2022 in Slovenia ⋅ ☀️ 22 °C

Vandaag was het plan om naar de Vignar kloof te gaan. We zijn tot aan de ingang geraakt maar blijkbaar moesten we online kaarten kopen en we hadden de visa kaart niet bij....

Dan maar naar de sum waterval gewandeld. Ook zeker de moeite waard. Jamie lekker met zijn voeten in het water en Peter met de drone gevlogen.

Iets gaan eten bij een lounge restaurant maar viel een beetje tegen. Jamie had wel lekkere soep.

'S middags hadden we geboekt om te gaan raften en Jamie had hier heel lang naar uit gekeken. Dit bevond zich direct naast ons appartement.

We zijn met 4 rafts 10km de rivier gevolgd. Prachtige omgeving! Zelf zaten we met een Duits gezin en onze begeidster afkomstig uit Nieuw Zeeland. We kregen een wetsuit aan, waterschoenen, een helm en een vest . Jamie vond het helemaal geweldig. Vooral de andere boten natmaken, vanaf de boot in het water springen, over de rand van de boot lopen en een dansje doen.

Na de rafting tocht lekker gedoucht en nog een hapje gaan eten in Bled. Per toeval een heel goed en gezellig lokaal restaurant gevonden.

Morgen vertrekken we weer verder, nu naar Kroatië, Promosten in Dalmatie. Reistijd ongeveer 5 uren. Op naar het volgende avontuur!