Isabel Branderhorst

Joined July 2016

Beilen, Nederland

July 2, 2016 in the Netherlands ⋅ 🌧 16 °C

Over 1 week is het dan zo ver!😄 Mijn avontuur in sri lanka komt steeds dichter bij! De koffer licht al een paar dagen klaar. So exyted to go!

Natuurlijk hoort bij een grote en bijzondere reis🌍 een goede voorbereiding. Paspoort en visum geregeld, ingeënt, vliegticket gebooked, geld ingezameld, een telefoon gesprek gehad met een oud vrijwilligster en HEEEL VEEL filmpjes bekeken😍. om te weten wat voor inpact je als vrijwilligster kan hebben op de bevolking, heb ik een cursus gevolgd bij "muses". Zij vertelde dat het belangrijk is dat je geen hechtte band met de kinderen maakt. Dit omdat je niet wilt dat ze hechtingsproblemen oplopen en omdat je de kinderen ook een keer gedag moet zeggen, dus ik heb een kalender gemaakt met als laatste dag " afscheidsfeest".✅

Via facebook kreeg ik contact met een aantal meiden die het zelfde project op de zelfde data gaan doen als ik. Ik kreeg te horen dat er 87 vrijwilligers deze zomer het zelfde project "care" doen.

Gister verschenen dan eindelijk mijn accomodatie details! Hier heb ik zo onzettend naar uit gekeken! Samen met de andere vrijwilligers waren we dan ook allemaal erg benieuwd en kwam de zin "I can't wait at all! " Onzettend vaak voor in onze gesprekken. Ik verblijf met 6 andere vrijwilligers waaronder een Nederlandse en Deense meid. Heerlijk dat ik soms even kan terug vallen in het Nederlands als ik niet uit mijn woorden kan komen! Samen met de Deense meid "Anne" ga ik vanaf Istanbul naar colombo reizen en terug. Echt fijn dat ik alvast echt kennis kan maken in het vliegtuig✈ met iemand voordat we iedereen in Sri Lanka zien.

Mijn hostfamilie ziet er erg aardig uit! Natuurlijk heb ik hun even opgezocht op facebook 😊. Het gezin bestaat uit een getrouwd stel met een zoontje van 7. Zij hebben een bedrijfje, op de eerste verdieping is de eetzaal en daar woont mijn gastgezin. Onze kamers zijn op de 2de verdieping. We verblijven in een mooi dorpje matugawa. Veel minder armzalig dan ik had verwacht!

Projects Abroad heeft alles erg goed geregeld! We hebben een heel overzicht van ons rooster. Sochtends gaan we naar een basischool en smiddags gaan we naar een tehuis voor gehandicapte jongens. Tijdens ons verblijf proberen we natuurlijk de kinderen wat bij te brengen op het gebied van : hygiëne, engels, rekenen, schrijven en sociaale vaardigheden. Natuurlijk gaan we ook allerlij activiteiten ondernemen waaronder heerlijk met de kinderen dansen en zingen!🎶 Zodra er een lach op hun gezicht verschijnt is mijn dag pas geslaagd! 😊

But for now, we're counting the days together! 💖

Never miss updates of Isabel Branderhorst with our app: