Satellite
Show on map
  • Day 6

    Wulingyuan Scenic Area - dag 2

    September 16, 2017 in China ⋅ ⛅ 15 °C

    Vanmorgen pas om 8:30 opgestaan. Goed bed, rustig, goed geslapen. Nog even de was omgespoeld en opgehangen en gedoucht en toen naar de ontbijtruimte. Daar vroeg ik om een koffie en wat fruit maar ik kreeg een koffie, fruit en een bord met ham salade sandwich, twee verschillende worstjes, sla met komkommer en ketchup en een gebakken eitje. Dus ja toen dat er in zat moest ik eerst maar eens naar de wc om ruimte te maken. Ik kan alleen zeggen, spicey die noodles van gisteravond.
    Afijn, tegen de tijd dat ik bij de ingang van het park aankwam was het een uur of 10 geloof ik. Daar in de rij voor de Tianzi kabelbaan gaan staan, en iemand wenkte mij en wees naar een bus. Dus ik nog vragen Cableway. Maar was dus niet de juiste bus. Als ik het had geweten had ik ik op tijd aangegeven dat ik eruit wilde zodat ik kon overstappen… Nu dus eerst met een andere bus weer een stuk terug en toen met de kabelbaan de Tianzi mountain op. Daar is een Mac Donalds en ik kon het niet laten een ijskoffie te bestellen. Maar de slagroom in China smaakt helemaal nergens naar. Op de berg wat foto’s gemaakt en met een aantal mensen geposeerd. Toen een stukje gelopen naar de volgende bushalte en een flink stuk met de bus door de bergen naar het Yuanjiajie scenic area gereden.Het was inmiddels middag en ik kwam licht misselijk uit de bus. De soort saté stokken zagen en roken erg aanlokkelijk, maar waren ook weer flink pittig en ik durfde het niet aan. Een soort brooddeeg dingen werden in olie gebakken en dat leek me ook niet een goed idee. Als ik iets eet wat mijn maag niet bevalt dan moet ik binnen een kwartier naar de wc om het weer te lozen en dat zag ik bezweet op een berg niet zitten. Toen maar voor versgeperst fruit en een vers geschilde komkommer gegaan. Toch iets binnen.
    De wandelroute die hier begint was erg druk. Qua aantal mensen, maar vooral ook het continue geschreeuw van de gidsen door hun speakers en de duwende en voordringende Chinese toeristen. Maar het landschap was weer prachtig. Tussen twee karst kolommen is een natuurlijke brug ontstaan waar je overheen kunt en ronde linten met een boodschap kunt kopen en bevestigen, de route hing helemaal vol. Veel kleine platforms met uitzicht op de omringende pieken/kolommen. Een stukje verderop volgde een stalen brug over een klif met opnieuw een mooi uitzicht. En zo door. Opeens ergens een vijvertje met grote betonnen schildpadden en het water gevuld met schildpadden en goudvissen.
    Terug naar een bushalte en vandaar een bus naar de top van de Bailong Elevator. Een lift met veel glas tegen de wand van een karst-wand. Een enkeltje kost zo’n 10 euro en je bent er vlij vlot mee beneden, maar toch wel leuk om gedaan te hebben. Die kan ook weer op mijn lijstje met Chinese touristenattracties.
    Het was inmiddels tegen de avond aan het lopen en de zon begon te zakken. Tijd dus voor de bus terug naar Wulingyuan. Hier aangekomen eerst naar het Sixx hotel gelopen en even gedoucht. Toen op zoek naar wat eten. Omdat het al laat begon te worden en ik even geen zin had in weer een pittig gerecht, maar voor een restaurantje met westers eten gekozen en een pizza en een biertje besteld. De pizza zat niet veel smaak aan (het is hier alles of niets) maar was niet vet en vulde.
    Nog even wat rondgekeken in de winkels en toen terug naar het hotel.
    Read more