Russia
Ostrov Sibirskiy

Here you’ll find travel reports about Ostrov Sibirskiy. Discover travel destinations in Russia of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Een tussenstop in Siberië

September 14 in Russia

In Irkusk trotseren we de lichte maar toch zeker voelbare koude Siberische lucht. Temperatuur vandaag: -2 met sneeuw in de ochtend. De ingepakte trui en jas kunnen dus aan. We verblijven momenteel in het Rolling Stones Hostel.

We doen inkopen bij de plaatselijke supermarkten, koken samen in het hostel, starten de dag op met een instant havermoutje en oploskoffie en bereiden onze reisroute door China verder voor.

Hoogtepunt in Irkusk was een bezoek aan het Baikalmeer. Met een oppverlakte van 31.500 km² is dit het grootste zoetwatermeer ter wereld. Met lokale bus en over een hobbelige snelweg rijden we tussen de lokale bevolking naar het dorpje Listvyanka. Na korte hike een prachtig uitzicht over het oneindige meer.

Morgenochtend vertrekt onze trein richting Ulaanbaatar, Mongolië. Een treinreis van anderhalve dag naar het dunst bevolkte land ter wereld.

Auf dem Weg nach Irkutsk

June 16 in Russia

Tagesetappe 400 km.
    Heute war die Landschaft sehr abwechslungsreich. Bis 600 m hoch, Wald, riesige Felder, kleine Dörfer, Transsibirische Eisenbahn und jede Menge Baustellen.

Deshalb war es heute auch sehr anstrengend. Nun stehen wir auf einem Hotel Parkplatz mitten in der Stadt.

Irkutsk am Irkut

June 17 in Russia

Es regnet! Trotzdem werden wir heute eine Stadtführung machen - mit dem Bus! Unsere Stadtführerin Ludmila hat eine witzige Art- zum Thema Ehe und nebenbei noch eine Geliebte sagte sie: in jeder Schweinerei hat es auch einen Schinken.
    Durch Irkutsk fliessen 6Flüsse, der grösste davon ist der Irkut.

Ostrov Sibirskiy, Остров Сибирский