Russia
Petrozavodsk

9. Tag

June 23, 2019 in Russia ⋅ 🌙 14 °C

Tag 9: Murmansk (RU) - Petrosawodsk (RU)
    Gefahrene Kilometer: 964
    Gefahrene Zeit: 14 Std.
    Wetter: regnerisch (Murmansk) bis sonnig 22 Grad (Petrosawodsk)
    Essen: Frühstück im Hotel, unterwegs Bockwurst & Brot
    Highlight des Tages: 42km Baustelle und 1 Elchkuh mit Junges..

Heute hatten wir uns viel vorgenommen, knappe 1.400km sollte es von Murmansk bis nach St. Petersburg gehen. Da wir in Murmansk aber leider erst gegen 11 Uhr weggekommen sind und es auf der E 105 nach St. Petersburg leider auch eine riesengroße Baustelle gab, mussten wir unsere Pläne ein wenig abändern.

Gegen 1 Uhr nachts mieteten wir uns deshalb in Petrosawodsk, ca. 400 km vor St. Petersburg, auf einem Campingplatz ein.
    7 andere Teams waren auch schon wieder vor Ort. 😀

Die Fahrt bis hierher war echt trist und eintönig. Wir haben nicht ein einziges Haus unterwegs gesehen und die Straße ging hunderte von Kilometer immer geradeaus...

Da wir Kilometer reißen wollten, kochten wir unseren Kaffee diesmal während der Fahrt.😁😁😁

Sonja Plautz

Handy am Steuer 😳

Pech in Rusland

June 16, 2019 in Russia ⋅ ☀️ 20 °C

Dag 2 in Russia #pech #geentelefoonbereik #geeninternet

Reizen in Rusland vereist soms enige creativiteit hebben we gemerkt.
    De gastank is bijna leeg dus we starten de dag op benzine. Al gauw merk ik dat de auto wat in begint te houden en op het laatste beetje gas rijdt hij nog perfect. Vast een verstopt benzinefilter was mijn conclusie, die kan ik wel even verwisselen.

Op een ranzig afwerkplekje langs de weg dan maar even onder de auto om me lekker onder te smeren met benzine. Klusje was gelukkig vlot klaar en na een geïmproviseerde douche snel weer op pad. We willen vandaag het grootste deel van de weg naar St Petersburg afleggen.

Weer onderweg gaat de auto weer top, we juichen voor de eerste keer vandaag met de armpjes uit het raam. Het weer is mooi en de sfeer is goed, gas erop dus.....
    Brrrrrrrmmmbrrrmmmmbrmmm...... WTF NEE, weer gedonder. Auto maar weer aan de kant en even nadenken wat er aan de hand kan zijn, er lijkt iets met de brandstoftoevoer mis te zijn.

Russische auto's en vrachtwagens razen ons in volle vaart voorbij. Het lijkt alsof alles hier geoorloofd is, links inhalen, rechts inhalen, met drie auto's op twee rijbanen en vooral bumperkleven. Volgens mij hebben ze van bumperkleven een nationale sport gemaakt, de winnaar krijgt een bloemstuk aan de kant van de weg uitgereikt.

Om de storing te verhelpen was een beetje internet of een telefoonverbinding wel fijn geweest. We staan ergens op een weg tussen Moermansk en St Petersburg en hier is helemaal niets, geen dorpen, benzinepompen of zendmasten. Toch maar weer een stukje proberen dan, misschien hebben we straks verbinding. Na een kilometer of 30 is de Jeep het weer zat en gelukkig kan ik daar bellen. Ik zet m'n collega Wilco in als hulplijn en via sms en telefoon proberen we een paar dingen uit te sluiten. Telkens hopen we het probleem verholpen te hebben maar de Jeep lust echt geen Russische benzine. We weten dat aan het einde van de straat een LPG pomp is dus we willen daar terecht zien te komen. Het enige probleem is dat deze straat nog ongeveer 1000km duurt. De stukjes die we zonder problemen kunnen rijden worden steeds korter, de moed zakt ons nu wel een beetje in de schoenen. Maar na een uur of 10 aanklooien zien en horen we een heleboel rallyvrienden aankomen, de hele stoet parkeert bij ons op de vluchtstrook en een paar handige gasten nemen het van me over. Zonder dat er over vergaderd wordt gaat er iemand het verkeer regelen en de technische koppen duiken onder de motorkap.

Nu gaat het goed komen! De bobine lijkt niet erg krachtig en ik heb er gelukkig eentje mee. Gauw wordt hij verwisseld en vol hoop gaan we weer op pad. Wederom niet voor lange tijd, een paar kilometer verder staan we weer aan de kant. Alles wordt nog een keer gecheckt, wat stekkers worden schoongemaakt en de storing wordt van alle kanten geanalyseerd. Een stuurunit van de gasinstallatie is verdacht en ik heb er vertrouwen in dat corrosie op de stekker het probleem wel eens kan zijn.

En weer op pad, iedere nieuwe poging zitten we met samengeknepen billen in de auto, zou het nu weer goed gaan? Helaas, al snel staan we weer aan de kant. De mogelijkheden voor de andere teams om ons te helpen raken op, we moeten maar proberen om op eigen kracht in een dorpje te komen en een garage te zoeken. Dat zal nog wel een flinke uitdaging worden. St Petersburg wat ben je nog ver weg....

Daan en Stefan besluiten om bij ons te blijven, dat vinden we echt fantastisch. We zijn vanmorgen samen met ze gestart en zitten al de hele dag met ons opgescheept. Als twee trouwe Sint Bernard honden blijven ze ons steunen. Samen houden we ondanks alle tegenslagen de sfeer goed!

We sukkelen langzaam een beetje door in de hoop een garage te vinden die ons morgen kan helpen. Ondertussen vragen we de rest uit te kijken naar een LPG pomp.
    Wonderbaarlijk genoeg blijken we er net eentje voorbij gereden te zijn, we keren om en met moeite komen we er. Tank vol en weer op pad, de spanning is nu behoorlijk opgelopen. De eerste kilometers gaan goed, de eerste heuveltjes ook. We tellen de kilometers, meestal hield hij er na 30 of 40 kilometer mee op. Na 26 kilometer krijg ik zin om een vrachtwagen in te halen. Eerst even een aanloopje om te testen en dan overleg ik even met Kim. We gaan het doen.....

Ik trap het gaspedaal dieper in, de kickdown begint te werken en de motor komt sinds vele kilometers weer echt tot leven. We naderen de vrachtwagen, we houden onze adem in. De linkerbaan op en we voelen dat de auto blijft trekken, ik voeg weer in op de rechter baan. Daan en Stefan scheuren ons voorbij met 2 juichende armen uit het raam. Ik kijk Kim aan en we besluiten dat het inderdaad tijd is om te juichen!!! We kunnen toch nog verder met de rally!!!!

Een tijdje later als de spanning een beetje weg begint te trekken denk ik terug aan deze dag. Ik realiseer me nu wat een fantastische ervaring dit eigenlijk is. Volgens mij stonden er 10 teams om ons bij te staan en iedereen wil graag helpen, we hoeven er niet eens om te vragen. Eerlijk gezegd werden mijn ogen vochtig toen ik daarover nadacht. Iedereen super bedankt voor de hulp!!!!!

Wat een

6/17/19Reply

Wat een spannende rit. Nog heel veel plezier.

Janny Supèr

Dat is echt een billen knijperij rit geweest,jeetje maar gelukkig rijd ie weer,,nu maar weer genieten van wat er komen gaat. Veel plezier nog samen.👍🙋

Camper Unterbacher See Düsseldorf

June 24, 2019 in Russia ⋅ ⛅ 18 °C

Dankeschön! Die Camper vom Unterbacher See in Düsseldorf haben für unser Rallye Projekt auf dem Camper-Sommerfest nochmal 200€ Spendengelder für das Kinderhospiz Balthasar eingesammelt . Wir sind beeindruckt und freuen uns riesig darüber! Besonderen Dank auch an „Plümi“, der die Organisation dafür in die Hand genommen hat. Ihr seid großartig 😃‼️Read more

Bettina Günther

Respekt

6/27/19Reply

Tag 9: Onegasee

June 23, 2019 in Russia ⋅ ☀️ 16 °C

Knapp 1000km weiter südlich zelten wir nun auf dem Stadtcampingplatz von Petrosawodsk direkt am Onegasee. Platzcharme mäßig, aber der Seeblick gefällt uns. Danke Alex fürs Fahren (laut Grenzbeamten darf nur der Halter des Fahrzeugs dieses fahren 😨)!Read more

Schlaglochpisten und Luxus

June 24, 2019 in Russia ⋅ ⛅ 18 °C

Gestern Abend war Luxus angesagt. Wir wollten Ingos Geburtstag feiern 🥳 und ordentlich duschen und übernachten. Piter Inn **** in Petrosawodsk. Es war ein Fest 🍻.
    Die russischen Straßen hingegen sehr anstrengend. Oftmals unbefestigt und tatsächlich Schlaglochpisten. Auch da hat die Rallyeleitung nicht zu viel versprochen 😎. In Russland darf nur der Halter fahren. Das hieß ca. 900 km mit nur einem Fahrer auf russischen Landstraßen... 🥴Read more

Yase Min

Sieht schon ziemlich genial aus...wenn man selbst nicht fahren muss. Immer weiter, immer weiter...

Yase Min

Happy Birthday Ingo! Alles alles Gute wünsch ich Dir nachträglich.

Was für ein Ritt

June 24, 2019 in Russia ⋅ ⛅ 11 °C

Etappe 10

Tagesdistanz ca. 700km

Heute haben wir einen ordentlichen Ritt hinter uns, von Kandalakscha aus ging es wieder 700km südwärts am Polarkreis vorbei nach Pedrozavodsk 🚌
    Links und Rechts der Straße, gab es außer schier endlosen Wäldern🌳 auf unserem
    Weg Richtung St. Petersburg nicht viel zu entdecken. So musste auf unserer längsten Tagesetappe, das Radio für etwas Abwechslung und Unterhaltung sorgen 🤘😃

Zu unserer Schande müssen wir auch unsere erste nicht erfüllte Tagesaufgabe vermelden 🤦‍♂️. Diese wäre heute gewesen, einen Sack Kartoffeln 🥔, gegen eine Runde Vodka einzutauschen (zeitlich einfach nicht möglich gewesen) 🤷‍♂️
    Aber ein großes Land, bringt eben auch große Distanzen mit sich. Jedenfalls, erhoffen wir uns jetzt, morgen etwas mehr Zeit in St. Petersburg zur Verfügung zu haben um die Stadt etwas kennenzulernen 🙂

Ps: Ab heute, wird es nachts auch endlich wieder etwas dunkel 😴

Melanie Wolber

Diese Challenge haben wir auch geschlabbert, wir sehen uns in Tallin 😊👍

Cosmos hotel

June 24, 2019 in Russia ⋅ ⛅ 14 °C

Was eine Wahnsinns Etappe. Von Kandalaschka bis Petrosawodsk eine Straße mit unendlich vielen Baustellen und ebenso unglaublich großen Schlaglöchern, in denen ein Kleinwagen verschwinden könnte.
    Die Etappe war brutal.
    Den Sack Kartoffeln, den wir einem oder einer Einheimischen schenken sollten, haben wir auch nicht geschafft es war einfach keine Zeit.
    Haben jetzt erst einmal ein gescheites Essen im Hotel 🤘😎

Rita Klotz

Lasst es euch schmecken und erholt euch gut :-*

Christian Lienau

Hatten wir auch so elendig langer Trip. Lasst es Euch schmecken.

6/24/19Reply

Ich schau schon den ganzen Tag auf mein Handy. Endlich ein Zeichen von Euch. Lasst es Euch schmecken, wir sind bei Euch. Grüße Peter und Gerda

6/24/19Reply

Schön von euch zu was zu sehen,solange ihr lacht gehts euch gut.Gute Weiterfahrt.

Rusland Petrazavodsk

June 16, 2019 in Russia ⋅ 🌙 16 °C

Voor het eerst weer schemerig wat heel fijn mag ik wel zeggen het is ook goed weer de maan te zien het internet doet het niet in Rusland dus Chris heeft een abbonement genomen voor een maand ik kan dat via de hot spot gebruiken al as je tenminste geduld heb want het bereik onderweg is minimaal.Read more

Wat een belevenissen, geweldig wat jullie doen!

Suzanna Blatter-Douma

Tijd voor een Beluga wodka...😘😘

Remco Hulst

Mooi stukje weg voor de forester en de bandjes!

Kein Kishi mit Michi

June 10, 2019 in Russia ⋅ ☀️ 19 °C

Uuund es fehlt schon wieder ne Schraube.
    Ziel war eine Fährfahrt zur Kirche auf die Kishi Insel.
    Doch gegen Mittag war die letzte Fähre schon ausgelaufen....
    Wir hielten Brotzeit waren entschlossen, wir fahren mit dem OdegaSee um die Kirche :)

Vielleicht kommen wir dem ganzen näher.
    Gesagt getan, erstmal Richtung Murmansk.

Stefan N.

Mahlzeit!!!

6/12/19Reply

Petrosavodsk

June 24, 2019 in Russia ⋅ ⛅ 13 °C

In Petrosawodsk angekommen, wunderschönes Hotel direkt am Onega-See mit eigener Basketballhalle. Simon kommt immer noch an den Ring 😀. Und wir haben die Titanic nachgespielt 😂
    Und Peter den Großen getroffen 😎
    P. S. In Wirklichkeit sind wir schon 5.111 km gefahren

Petrozavodsk, Petrosawodsk, Petrozawodsk, بيتروزوفودسك, Горад Петразаводск, Петрозаводск, Petroskoi, Petrosavodsk, Πετροζαβόντσκ, پتروزاودسک, 𐍀𐌴𐍄𐍂𐍉𐌶𐌰𐌸𐌰𐌿𐌳𐍃𐌺, פטרוזבודסק, पेत्रोज़ावोद्स्क, Pjetrozawodsk, Petrozavodszk, PES, ペトロザヴォーツク, პეტროზავოდსკი, 페트로자보츠크, Петроскӧй, Петроской, Petrozavodskas, Petrozavodska, Петроской ош, Petrozawodzk, پیتروزاوودسک, Petroskoj, Петрозаводськ, پیٹروزاودسک, 彼得罗扎沃茨克