Rwanda
Gasharu

Kigali Week 1

September 13, 2019 in Rwanda ⋅ ⛅ 25 °C

Coucou,
      De eerste dag zat direct vol met verrassingen, op z'n "Afrikaans" zoals we zouden zeggen. Onverwacht opgepikt tijdens mijn ontbijt door een 'driver' van de VVOB en vervolgens heel het kantoor ontmoet. Daarna een rwandees nummer kunnen regelen na een paar uur rond te keuvelen omdat het "systeem" plat lag (haha).
      Momenteel is het een ware verwennerij in het gezin waar ik verblijf. Elke dag ontbijt voor een leger en heel vriendelijke mensen. Voor deze vetzak in wording wordt dus momenteel zeer goed gezorgd. Het enige waar ik nog aan moet wennen is het koude water dat uit de douchekop komt.
      Ik heb twee nieuwe broeders en een zusje. Met Christi, één van de broers, ben ik een Memorial van de Genocide gaan bezoeken. Zeer aangrijpend en hartverscheurend...

Het weer in Kigali is echt aangenaam, niet te warm en niet te koud. Overdag max 30° en dan meestal regen in de namiddag, afkoeling en rond de 16° 's nachts.
      De stad zelf bestaat uit verschillende heuvels, met op elke heuvel een andere district, prachtig. Een grote stad met toch wel wat Westerse invloeden te bespeuren.

De school waar ik nu stage loop is een opmerkelijk welvarendere school dan de meeste scholen in Rwanda; pc's, engelse boeken, bijna al de lessen in het engels en wederom toffe collega's. Om er te geraken, pak ik de motorbike 😎 (de taxi van Kigali, +-50 cent per rit, JAJA IS VEILIG (genoeg)).
      Volgende maand ga ik de rest van de scholen in 'den boerenbuiten' van Rwanda bezoeken.

Ik ga het hier bij houden. Ik ben sowieso dingen vergeten te vertellen en wil hier ook niet alle details in zwieren omdat dat te lang duurt en saai wordt voor jullie hahaha.

Groetjes van jullie Muzungu (blanke)

PS: indien levensbelangrijke vragen: Facebook of rwandees nummer raadplegen (+250788951427).
      Ik kan op deze app maar 6 foto's plaatsen dus als je meer foto's wil, stuur me maar.

Gasharu