Seychelles
Anse Lazio

Here you’ll find travel reports about Anse Lazio. Discover travel destinations on the Seychelles of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Anse Latio

October 11 on the Seychelles

Der bisher schönste Strand für uns ist der Anse Lazio. Hier sind wir häufiger. Ein sehr langer Sandstrand, wo das Meer ruhig ist und man weichen Sand unter den Füßen spürt – auch wenn man ins Wasser geht. Zwischen den großen Steinen hat man eine gute Sicht und kann entspannt schnorcheln.

Hier gibt es natürlich einige "Touristen" wie uns, aber man lernt nette Menschen kennen und hin und wieder raucht ein Rastafari am Strand einen Joint, was irgendwie passt. Enjoy life. :-)

June 5, 2017 on the Seychelles

Nach dem Empfang wurden wir auf George's PickUp direkt weiter mit in Richtung Anse Lazio genommen. Der Strand liegt auf der anderen Seite eines Hügels, der leider mit dem Auto auch nur zur ca. der Hälfte erklommen werden kann. So ging es zu Fuß weiter durchs Getrüpp an den Anse. Bei bestem Wetter konnten wir den Wellen lauschen und bei einee unerträglichen Hitze mittags es uns im Schatten gemütlich machen.
    Verluste gab es beim "Wellensurfen" ohne Brett leider auch zu beklagen: Taucherbrille und Badeschuhe meinerseits sind leider weg 😅 Bei Gelegenheit wird für Nachschub gesorgt.
    Den Rückweg bestritten wir mit dem öfftl. Bus für rund 35 Cent. Eine 60minütige Fahrt einmal rund um Praslin endete schließlich auf Zuruf quasi direkt vor unserer Tür:)

Praslin, Anse Lazio

May 25, 2017 on the Seychelles

In Praslin haben wir 5 Tage verbracht.
    5 wunderschöne Tage wohlgemerkt.
    Der wohl bekannteste Strand ist der Anse Lazio. Leider sieht man im gegensatz zu Mahé schon deutlich mehr Touristen.
    Trotzdem findet man immer wieder einen Fleck wo man alleine ist.

September 7, 2015 on the Seychelles

The last stop of a fantastic day around Praslin: Anse Lazio. A wonderful beach, where I wish we would have had more time.

In case someone's wondering: We booked the tour with Mario (edelweiss tours) online, and we were very, very satisfied and we can highly recommend booking with him. You can find him on TripAdvisor etc., facebook, instagram etc. :)Read more

Curieuse

November 6, 2016 on the Seychelles

Heute morgen, nach 4 Stunden Fahrt auf der Insel "Curieuse" gelandet. Kleines Graniteiland mit Mangroven, großen Schildkröten und schönen Stränden. Tagesprogramm: 90 Minuten Wanderung, Barbecue dann chillen am Strand und baden in ca. 30 Grad warmen Wasser.

Sightseeing på Praslin

March 18, 2017 on the Seychelles

Vi var lidt i søvnunderskud, så vi havde valgt at sove længe. Da vi endelig kom op fik vi en dejlig hjemmelavet morgenmad, vi pakkede vores tasker og dækkede de lettere solbrændte dele af vores kroppe godt ind i tøj samt rigelige mængder faktor 50 solcreme.
    Vi startede med at booke en dykkertur til dagen efter med Whitetip Divers. Dernæst tog vi en af de lokale busser op til et udsigtspunkt der hedder Zimbabwe. Det er ikke for folk med svage hjerter eller nerver at køre med disse lokale busser, men absolut en oplevelse. Busserne, der kører godt til, er nærmest lige så brede som vejene, der går stejlt op og ned med både 10 og 12 procents hældninger og rundt i snævre hårnålesving. Der var ingen chance for at se, hvad der kom rundt om hjørnet. Chaufføren var, om lidt fartgal, dygtig og fik os sikkert frem til en bjergtop der lå 2 kilometer væk fra den nærmeste lille by og i ca. 122 meters højde. Vi undrede os over, hvorfor bussen lige havde start/stop her, da vi var absolut de sidste om bord og dermed også de eneste der skulle af her.
    Nåh, men vel ankommet gik vi lidt op ad en sti for at finde udsigtspunktet, som ikke helt var til at definere en præcis beliggenhed af, men vi fandt da flere steder med en smuk udsigt og fik taget lidt billeder. Derefter gik vi ned ad stien igen og fortsatte i det smukke landskab og i det meget varme og super smukke vejr på en 5 kilometers vandretur ned til det, der skulle være Praslins smukkeste strand, Anse Lazio Beach. Den var absolut et besøg værd - her var super skønt. Først fandt vi lidt skygge og noget koldt at drikke ovenpå den varme vandretur, og derefter slog vi os ned på et dejligt sted i sandet og tog nogle snorkleture i det klare vand. Der var masser af fisk og koraller ikke ret langt fra vandkanten - super oplevelser.
    Bagefter gik vi ned til den lokale købmand og fik købt lidt ind til aftensmaden, hvorefter vi tog bussen hjem igen. Efter et tiltrængt bad, hyggede vi os med hjemmelavet aftensmad og X-factor på dr.dk.
    Endnu en dejlig dag som får 4 stjerner.