Singapore
Frankel Estate

Here you’ll find travel reports about Frankel Estate. Discover travel destinations in Singapore of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

dagje bijkomen

July 10, 2016 in Singapore

Vannacht heerlijk geslapen. Vanmorgen om een uur of 10 ontbeten bij coltsman zit precies onder ons. Lekkere koffie en heerlijk brood. Stijn een croissant en Emma een wafel. Daarna met de taxi naar de botanische tuinen onderweg moest de taxi even stoppen om de auto uit en aan te zetten voordat hij het niet meer doet. Bij de botanische tuin hadden Emma en Stijn gelijk bekijks er werd vol op gepicnict en Emma en Stijn mochten aanschuiven. Ze hebben rijst met vlees geproefd en vonden het heerlijk. Het park is vrij groot dus de rest van de dag lekker rond gelopen daar en ook naar de orchideeën tuin geweest. Wel raar als je daar een kas inloopt is het lekker koel net andersom als thuis. In. Het park nog een klein hapje gedaan en als afsluiting het kinderbos met water spelen over een loopbrug en spelen in een boomhut. Toen taxi naar huis en plonzen in het zwembad op het dak. Nu even douchen en chillen en dan op pad om een hapje te eten.Read more

hapje drankje slapen

July 10, 2016 in Singapore

Na het chillen en douchen zijn we naar een hawcker tent gegaan. Het is een soort food court waar je verschillende eet tentjes hebt. Stijn nam een pizza Emma pasta en wij rijst met vlees sperziebonen en andere lekkere dingen. Biertje erbij en heerlijk gegeten. Ijsje toe iedereen moe. Dus alles naar bed toe. De jongens kunnen de slaap niet echt vatten toch laat van de jetlag.

sentosa island.

July 13, 2016 in Singapore

Vandaag naar waterpretpark adventure cove geweest. Het ligt op sentosa eiland en is één groot fun paradijs. Toen we net 2 minuten binnen waren werd er om geroepen dat alles gesloten was ivm onweer. Na 2 uur wachten en een paar flinke buien ging alles weer open. Eerst zijn we gaan snorkelen in een mega groot aquarium met heel veel vissen echt mooi. Alleen de pijlen op de grond vond ik wat overbodig. Na het snorkelen lekker gezwommen en gegleden. Na het spetter plezier door naar de luge dit is een soort zeepkist waar je een berg mee af rijdt maar dan veiliger. Om er te komen hebben we de monorail genomen deze rijdt gratis over het eiland heen. Daarna met een stoeltjeslift omhoog helm op en gaan. Het gaat nog best hard maar het duurde niet zo lang. Daarna gegeten op het strand en daar waren eindelijk Nederlandse kinderen. Stijn en Emma lekker spelen met zijn allen. In de avond naar wings of time geweest dit is een verhaal dat met veel licht water en vuur effecten wordt neer gezet erg mooi. Daarna weer lekker naar huis en douchen en slapen. Morgen alweer de laatste volle dag in deze fantastische stad.Read more

lange reis maar we zijn er.

July 9, 2016 in Singapore

Trein schiphol, schiphol naar londen daar een tijd in het vliegtuig moeten wachten omdat een baby ziek was en niet mee mocht. Dus na 1,5 vertraging op weg. Wat een bakbeest die A380 maar ook super stil en genoeg entertainment aan boord . De jongens sliepen snel en na 2 flesjes rode wijn en 2 films ben ik ook lekker weg gedommeld. Om 17:30 geland op Singapore. Taxi in en naar ons appartement toe. Alles ziet er goed uit. De jongens gelijk het zwembad in op het dak. Daarna bij de Chinees om de hoek eten. Je pakt van alles en het wordt dan gebakken en geserveerd met noedels en rijst. Daarna nog bij boodschappen gedaan en dan om 22:30 naar bed.Read more

little India en tempels

July 11, 2016 in Singapore

Nadat de jongens eindelijk om half een lagen te slapen, zijn we om 9 uur opgestaan. Buiten was het flink aan het regenen. even ontbijt hieronder en daarna met de taxi naar klein India. Als je daar in de rondte loopt voelt het echt als India. Veel goud en kledingzaken zijn er. Ook een mooie tempel met veel rituelen, ook krijg je overal iets te drinken of te eten. Wel overal je schoenen uit doen. Nog wat in de rondte gelopen en heerlijk vegetarisch gegeten. Daarna nog 4 tempels bezocht de één met een grote budha was echt gaaf de jongens mochten wierrook aansteken en natuurlijk kregen ze weer snoep en drinken. De laatste Chinese tempel was een soort herdenkingsplek waar overal foto's hingen van de overledenen. Daarna voor het eerst Uber gebruikt echt super handig. Met de app een taxi bestellen en het wordt gelijk van je creditkaart af geschreven. Nu even uurtje rust en dan ?Read more

chinatown en van alles.

July 14, 2016 in Singapore

Vandaag lekker uitgeslapen de jongens zijn best moe. Lekker filmpje kijken en daarna beneden hapje eten. Taxi naar chinatown om te shoppen. Hebben wat t-shirts gekocht en wat andere Chinese rommel. Ook bij de groente vlees vis en meer markt geweest. Emma vond het overal stinken. Daarna klein hapje gegeten en een taxi naar marine bay sands hotel en shopping mall genomen. Echt erg mooi en luxe allemaal gucci Versace en nog veel meer. Daarna door het hotel gelopen erg mooi. Nog een bakkie gedaan en gekeken wat het kost om naar het dak te gaan. Totaal 70 euro dus dat maar niet gedaan. Daar vandaan de metro gepakt naar de clark clay. Dit is de oude haven leuk om te zien, een hoop barretjes en restaurants. Na een drankje taxi genomen naar hawker center lau pas sat gegaan om te eten. Satay over de place maar ik nam laksa een soort noedel soep met vis vlees ei enz erg lekkel. Toen lekker naar huis toe en nu ligt alles plat. Morgen alles in pakken en op naar Bali.Read more

hapje vis aan de kust

July 11, 2016 in Singapore

Na een dagje tempels thuis even bijkomen en plonzen in het zwembad op het dak. Daarna Uber taxi naar seafood center. Het uitzicht is echt super. Voor de kust liggen heel veel boten te wachten. We kozen voor de Jumbo en kregen gelijk een slab voor. Toen lekker gegeten en daarna weer met Uber naar huis toe. Slapen ging een stuk beter dan gisteren.

chinatown

July 12, 2016 in Singapore

Vanmorgen vroeg opgestaan thuis broodje gegeten en met Uber naar chinatown toe voor onze gratis rondleiding met Indie tours. De gids heette Mei. Hij vertelde veel over het ontstaan van chinatown en bracht ons naar diverse tempels en straatjes. Het was erg warm vandaag dus toen we in een airco gebouw wat plattegronden en tentoonstelling over Singapore konden zien was dat erg fijn en verkoelend. Na de rondleiding lekker gegeten Emma pasta en wij kip.Read more

gardens by the bay

July 12, 2016 in Singapore

Na onze cultuur ochtend waren we toe aan verkoeling. Met de taxi naar de gardens toe en daar gelijk naar de kinder garden met erg veel water. De jongens konden lekker afkoelen daar. Iets verderop heb je 2 enorme kassen met een regenwoud en een flower dome. Binnen is het lekker koel ook wordt er mistspray gebruikt. De locatie is erg in trek voor bruidjes. Na onze afkoeling zijn we wat gaan eten bij satay aan de bay ook hier allemaal kleine eet tentjes. Stijn nam satay en eij iets met kip en nasi. Daarna foor maar de super bomen waar je over een brug tussendoor kunt lopen om 19:45 begon de licht en geluidshow erg mooi allemaal. Daarna met Uber naar huis en nu ligt alles weer plat. Morgen gaan we lekker plonzen in het aqua park.Read more

Frankel Estate