Singapore

Here you’ll find travel reports about Singapore. Discover travel destinations in Singapore of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

• Day4

Marina Sands Hotel

December 16, 2018 in Singapore ⋅ ⛅ 30 °C

Raffles for a Singapore Sling... Very cheesy music not really fitting with the venue and could be missed from the Singapore Itinerary. Marina Sands Hotel Skypark at night... Definitely recommend. Gardens by the Bay winter wonderland... Bit weird in 30 degree heat and foamy snow 😂😂😂

• Day3

Singapore Day 2

December 15, 2018 in Singapore ⋅ ⛅ 28 °C

Up at 10.50am...and only because someone came into the room to turn off the air conditioning!

Breakfast and another swim at the pool.

Then journey on the MRT (underground) to Gardens by the Bay

Experienced our first monsoon rain ☔☔💦💧💦☔

• Day70

Singapore

January 2 in Singapore ⋅ 🌧 28 °C

Vandaag hadden we een druk programma. Er valt veel te beleven in deze stad. We zeggen wel altijd stad, maar eigenlijk is het hier een stad-staat. Het is hier dus véél groter dan een gewone stad bij ons.

In de voormiddag bezochten we de botanische tuinen. Deze zijn enorm in vergelijking met de meeste die wel al bezocht hadden. Ze zijn ook gratis, buiten de orchideeën tuin. Dit was het eerste deel dat we bezochten. De tuin was natuurlijk prachtig en we hebben wel 101 foto's genomen van de bloemen.

Hierna volgde een wandeling door het tropische regenwoud. Hier spotten we verschillende eekhoorns die enorm snel van boom tot boom sprongen, heel amusant! We zagen ook nog een ander diertje dat wat op een eekhoorn leek maar het niet was.

Na een korte en verbazend lekkere lunch vervolgde we onze wandeling door het park. Plotseling spotte Tat een varaan tussen de planten. Dit was een onverwachte verrassing voor ons. Hierna deden we nog een wandeling tussen de boomtoppen en verkende we de "wetlands".

Na de botanische tuin bezochten we de wijk Marina Bay. Deze hadden we onze eerste avond al wat verkend, maar nu was het tijd om het Arts Science museum te bezoeken. Er was een tijdelijke tentoonstelling van minimalisme die we bezochten. Dat was heel interessant. Er was ook een gratis mini tentoonstelling waarbij we via een tablet de ruimte konden omtoveren tot tropisch regenwoud. Er was ook een kortfilm hiervan. Bedoeling was om geld in te zamelen om het regenwoud op Sumatra te beschermen. Dat wordt momenteel aan een recordtempo gekapt/afgebrand voor palmolie plantages.

Onze laatste stop was gardens by the bay. Dit is een vrij populaire plek, waarbij er twee "serres" zijn met een "cloud forest" en "flower garden". De gebouwen zijn eigenlijk architecturaal gezien heel speciaal en indrukwekkend. We zijn wel niet binnen geweest omdat we al naar de botanische tuinen waren geweest en omdat de ingang vrij prijzig was. Verder staan hier ook "supertrees" Dit zijn eigenlijk torens die op bomen lijken. Langs de buitenkant zijn deze ook begroeid met planten. Hier luisteren we 's avonds naar operamuziek met bijhorende lichtshow.

Als afsluiter volgde een uur en een half durende wandeling terug naar het hotel. Morgen nemen we de vlieger naar Borneo dus helaas moeten we al afscheid nemen van deze wonderlijke stad.

• Day4

Singapur Culture Slam

January 1 in Singapore ⋅ ⛅ 31 °C

Was gibt es heute zu erzählen? Ich kann es gar nicht alles aufzählen! Von Little India bis zur Arab Street alles mit unseren "Feet"!
    Heiß und schweissgebadet lassen wir uns treiben und versuchen die "Affenhitze "zu vermeiden. Jeder Flecken Schatten wird genutzt auch wenn es die Inder etwas verdutzt. Denen macht es natürlich nix aus und halten sich aus dem Schatten fein raus.
    Wir lassen uns treiben und sehen das bunte Treiben. Bunte Kleidung und bunte Wände, wie schön ich das doch in Deutschland fände.
    Garden by the Bay und Cloud Forest lassen anschließend grüßen, wo wir an unfassbar vielen Pflanzen vorbeidüsen. Denn es geht weiter zu den Super Trees und die sind gar nicht mal so fies.
    Im Gegenteil sie sind superschön und wir lassen uns wieder mal visuell verwöhnen. Daran könnte man sich glatt gewöhnen...
    Während der Kopf voll ist mit Pflanzen, Lichtern und Farben, lassen wir uns so langsam ins Bettchen tragen.
    Man kann wirklich nicht über Singapur klagen, es tut einem einfach die Sprache verschlagen.

Hier trifft sich die Natur mit der Moderne und es kommen die Menschen aus aller Ferne!

• Day69

Gelukkig Neutjoar!

January 1 in Singapore ⋅ ⛅ 31 °C

Gisteren vertrokken we na ons ontbijt richting de luchthaven. We hadden geen problemen en kwamen op tijd aan in Singapore. Na vlot door de controle geraakt te zijn, was het wel even zoeken voor transport naar ons hotel. Iedereen wou snel naar zijn hotel en dat zagen we aan de lange file om een taxi te nemen. Iemand van het luchthavenpersoneel gaf ons de tip om een grab te bestellen. Dus we probeerden een te bestellen, maar dit lukte niet. Wij dus terug naar de taxi. Hier was de lijn ondertussen verdubbeld. Hoe geraakte we nu ooit op tijd in ons hotel? Steven bleef ook proberen om een grab te bestellen. Uiteindelijk lukte dit en rende we terug naar de pick-up zone. Gelukkig hadden we nog genoeg tijd om ons klaar te maken om te gaan eten.

We gingen dicht bij the Marina Bay eten. Hier is er altijd een groot vuurwerk en we waren benieuwd. Na ons vijf-gangenmenu, zochten we een plekje op in het park om van het vuurwerk te genieten. De show was al van voor 23u bezig. Wij genoten nog voor meer dan een uur van het vuurwerk. Het was mooi en echt wel indrukwekkend!

Hierna gingen we nog iets drinken op een terrasje en daarna in een bar met een live-optreden. Hier waren enkele Indische mannen zich vol aan het geven op de dansvloer. Hilarisch om te zien! Zalig! Een mooie afsluiter voor de avond. We gingen te voet terug naar huis en onderweg zagen we nog enkele bezienswaardigheden (mooie gebouwen).

Vandaag sliepen we lekker uit en deden we mee aan de nieuwsjaarsduik. Een duik in het zwembad was een deugddoende verfrissing. Hier is het 30 graden en wordt het ‘s nachts niet frisser dan 26 graden dus af en toe een plons doet deugd.

We bezochten Kampong Glam, een wijk met leuke oude huisjes, vele restootjes, shopjes en ook streetart. Leuk kuieren door de straten hier. Er staat hier ook een grote, bekende moskee. Het deed ons denken aan het paleis vanuit Alladin. Als volgende bezochten we een overdekte markt, maar hier waren we snel weg. Het was er een zoals de vele die we al gezien hebben en het was er verschrikkelijk druk.

Toen begaven we ons naar een andere wijk, Little India. De naam spreekt voor zich. Hier kwamen we in een straat met vele kleine shopje waarin bollywood muziek werd gespeeld. Hier was zeer veel volk aanwezig, voornamelijk rarara ... Indiërs. 😄 we bezochten een hindu tempel. Deze was helemaal anders dan de vorige in Myanmar. Veel meer kleur en figuren. Ook spotte we nog wat streetart en een kleurrijk gebouwtje. Dit was het enige Chinese gebouw dat is overgebleven. De Indische bewoners van de wijk hadden het wel geschilderd in de mooie kleuren.

De warmte die hier continu in de stad hangt, eiste zijn tol. Na een korte drankpauze keerden we terug naar ons hotel. Een tweede duik in het zwembad zorgde voor de broodnodige verfrissing.

Singapore bevalt ons wel. We noemen het de stad van de toekomst. Vele hoge flatgebouwen, skyscrapers, die hoog boven jou uittoren en veel groen. In elke straat staan er wel bomen, struiken en bloemen. Ook op de gebouwen zelf zien we struiken en bomen staan. Er zijn hier ook veel en grote parken waar de inwoners van kunnen genieten. Mooie voetpaden en verzorgde straten waar alles goed geregeld is. Ook de stad en haar straten zijn zeer proper. Singapore is het prototype voor de steden van de toekomst. 😊

• Day274

15. Travelläum

March 5 in Singapore ⋅ ⛅ 26 °C

Month 15 is over, so it is time for a review. The last month we spent in Malaysia and Singapore. We have seen amazing islands, nice cities and had a lot of great food. It was very nice.

The next month will be completely different! We will be on a round trip from and to Singapore starting today. We will have no Wi-Fi most of the time and there will be no updates on findpenguins during this time. This will also be our last month before we fly to Australia!!!

15 Monate auf Weltreise sind vorbei, also ist es Zeit für einen Rückblick. Wir waren in Malaysia und natürlich hier in Singapur. Wir haben super Inseln, coole Städte und schöne Landschaften gesehen.

Eine Vorschau für alle die immer Sehnsüchtig auf unsere Footprints warten: Wir starten morgen auf eine Rundreise der etwas anderen Art. Die Reise dauert fast einen Monat und führt uns größtenteils durch unbewohntes Gebiet bevor wir nach Singapur zurück kehren. Es wird von uns in dieser Zeit keine Footprints geben, aber natürlich wird alles nachgereicht ;)

Das wird auch zusätzlich unser letzter Monat bevor wir nach Australien fliegen :) unser Arbeitsvisum ist genehmigt und damit steigt die Vorfreude von Tag zu Tag!

In dem Sinne Alaaf und noch einen schönen Restkarneval!

• Day3

Singapur Modern Arts in Superlative

December 31, 2018 in Singapore ⋅ ⛅ 30 °C

Lange ausschlafen, der blaue Himmel und die Sonne lachen uns entgegen, vor dem Frühstück noch ein paar Bahnen im großen kühlenden Swimmingpool schwimmen, dabei umgeben von Palmen und den Geräusche des Dschungels, anschließend entspanntes Frühstück mit freundlichen Kellnern auf der schattigen Veranda des Swiss Club... der Tag könnte durchaus schlechter starten 😁
    Gestärkt wagen wir den Aufbruch in die Millionenmetropole. Jegliche Sorgen, in Singapur verloren zu gehen, lösen sich schnell auf: Singapur ist Großstadtfeeling für Einsteiger! Alles ist übersichtlich ausgeschildert, die Landessprache ist Englisch, die Menschen sind freundlich, die Metro extrem sauber und pünktlich. Einen Moment vergleicht mein Verstand die Lage mit dem Nürnberger Hauptbahnhof... kein wirklich fairer Vergleich 😊
    Wir wollen heute eigentlich bis zum Garden Bay fahren, eine futuristische Parkanlage mit zukunftsweisendem Ökosystem. Wir steigen aber eine Station zu früh aus und landen schließlich in der riesigen Shopping Mall des Marina Bay Sands Hotels. Absolut verrückt: Die Mall ist einfach nur gigantisch und zu Beginn erwartet uns ein kleiner Wasserkanal im venedischen Stil mit Gondeln, in denen sich die kauffreudigen Gäste entlang exklusiver Geschäfte chauffieren lassen. Am Ende des Kanals ergießt sich ein Wasserfall aus einer mehrere Meter großen gläsernen Glashalbkugel. Also, in einer solchen Atmosphäre muss man doch einfach Lust bekommen, auf dem Rückweg noch eine zweite Rolex-Uhr oder die neuste Kollektion von Gucci-Handtaschen mit nach Hause zu nehmen 😀
    Da das Wetter draußen inzwischen nach tropischem Regen aussieht, entscheiden wir uns für einen Besuch des angrenzenden ArtScience Museum. In der derzeitigen Ausstellung „Meet the Future“ sollen uns einzigartige visuelle Effekte erwarten, die mit den Besuchern in Interaktion treten. Es wird tatsächlich nicht zu viel versprochen, etwas Vergleichbares haben wir bisher noch nicht gesehen. Schwer zu beschreiben, aber vielleicht können die Fotos ein wenig für sich sprechen... 🙂 Wir haben jedenfalls einen super Nachmittag mit tollen Fotos. Wir lernen schnell, dass Singapur eine Großstadt der Superlative ist und können uns nur schwer vorstellen, was uns die nächsten Tage noch alles erwarten wird...

• Day79

Stadtrundgang Singapur

December 18, 2018 in Singapore ⋅ ⛅ 30 °C

Ich habe mich heute 12 Stunden zu Fuß durch die Stadt treiben lassen.
    Es war wunderbar, alles zu entdecken.
    Mit einer groben Vorstellung der "wichtigsten" Highlights und einem Stadtplan ging es auf Erkundungstour...Hier ein paar Eindrücke.

• Day271

Auf nach Singapur!

March 2 in Singapore ⋅ ⛅ 32 °C

From Johor Bahru we took a train to Singapore. By train it is just a 5 minute trip and costs only one Euro and now we are in Singapore. After dropping our luggage at our hostel we explored the area around. First impression: Very nice city with a lot of great and cheap food! We like it!

Von Johor Bahru ging es weiter mit dem Zug über die Grenze nach Singapur. Die Fahrt an sich kostete nur einen Euro und dauerte ganze 5 Minuten. Auch die Passkontrollen gingen relativ zügig, sodass wir bereits am späten Vormittag in der Innenstadt angekommen sind. Danach ging es direkt zu Fuß kreuz und quer durch die Stadt. Erster Eindruck: Leckeres und günstiges Essen und eine sehr nette Stadt. Wir mögen es!Read more

• Day273

Der letzte Tag in Singapur!

March 4 in Singapore ⋅ ⛅ 28 °C

Our short visit of Singapore is almost over. Today we have visited Sentosa Island as well as China Town. In China Town we ate at the worldwide cheapest Michelin Star Restaurant. It was very good and cost only 5 Dollars. At night we enjoyed the water and laser show in the bay for the last time.
    Singapore was great!

Unser kurzer Besuch in Singapur geht schon wieder dem Ende entgegen. Heute haben wir Sentosa Island mit seinen Vergnügungsparks angesehen, bevor es weiter nach Chinatown ging. Hier gab es dann ein Mittagessen im günstigsten Sternerestaurant der Welt. Für 5 Dollar kann man hier ein Michelin Sternessen probieren. Es war auch wirklich lecker! Fazit: Singapur ist super, vor allem wegen dem leckeren Essen.

Singapore, Singapur, سنغافورة, Σιγκαπούρη, سنگاپور, Singapour, 新加坡, Sîn-kâ-po, סינגפור, सिंगापुर, SIN, シンガポール, សិង្ហបុរី, 싱가포르, ປະເທດສິງກະໂປ, सिंगापूर, စင်ကာပူနိုင်ငံ, ਸਿੰਗਾਪੁਰ, Singapura, Сингапур, சிங்கப்பூர், สิงค์โปร, Сінгапур, 星架坡