Slovakia
Alžbetin Ostrov

• Day 1

Anreise Passau bis Engelhartszell

April 13 in Slovakia ⋅ ☀️ 25 °C

Super Wetter, kurzer Stopp bei der Walhalla.
      In stark 4 Stunden sind wir in Passau. Geben unser Gepäck ab und werden zum Schiff gebracht.
      Astrid gibt erst mal eine Runde Eierlikör aus 🍹
      Wir bekommen die Kabine zugeteilt, es gibt einen Einweisungsvortrag, dann Abendessen. Das Schiff fährt recht schnell und wir sind am Abend schon in Engelhartszell.Read more

• Day 2

Skvelé ubytko v Komárne

June 15, 2021 in Slovakia ⋅ ⛅ 18 °C

Večer po rôznych peripetiách konečne dorážame do Komárna, kde sme mali byť ubytovaní v turistickej ubytovni hneď pri lodiach, čo sme na základe fotky pochopili, že spíme priamo v hausboate v prístave.
      Ale je tu krutá realita.
      Ujko nás dotiahne do turistickej ubytovne, ktorá už v časoch komunizmu bola po zenite a ktorá je mimochodom "len" 600 metrov od prístavu a teda našich lodí. Tak už začínam mať drzé reči a ujko už začína šípiť, že došla nejaká náročná skupinka z východu, ktorej roztrhaný starý gauč, wc a sprchy, ako z pionierskeho tábora, kde večer nefungujú svetlá asi nebudú stačiť. No ono je zážitok ísť večer na spoločné WCko a nechať otvorené tri dvere až na chodbu, aby bol aký taký kúsok svetla... No a ta všetko pri zvukoch, že človek netuší, či sa tam niekde neubytovalo aj nejaké zvieratko. Pavúky do toho ani nerátam.
      No a ten roky zatuchnutý smrad v celom objekte bol ťažko znesiteľný len do chvíle, keď sa ho Maja rozhodla vystriekať nejakými voňavkami, potom už to bolo fakt neznesiteľné...
      Periny určite neboli vypraté v Perwole, lebo nejako divne smrdia. Neviem to presne rozlíšiť, ale pripomína mi to mŕtvolny zápach. Asi už trpia riadnou starobou. Jooj a bolo by toho viac a viac, ale o ďalších kvalitách tohto skvelého ubytovania a ľuďoch, ktorým už z očí svieti, že sme im na obtiaž sa zbytočne rozpisovať...

Nebudem sa teda ďalej rozčuľovať, sadneme s Edom na člny a ideme ich zakotviť do maríny (ó aké to vznešené slovo), kde som si nejako naivne myslel, že budeme spať. Tam už nás čaká ujko, ktorý mne a Edovi prideľuje spoločné minimólko o celkovom rozmere do 1 a pol metra štvorcového (proste na dĺžku do 2 metrov pre viac ako 2násobne dlhšiu loď) a celkovom výtlaku len trochu presahujúcom moju hmotnosť, čo zistím po vystupovaní z člnu, keď sa mólo nebezpečne ponorí.

Ujko sa ma snaží presvedčiť aké skvelé mólo nám poskytol a provokačne sa pýta, či som zvyknutý na niečo lepšie, na čo mu len pravdivo odpovedám... Áno som.
      To už ho vytočí ešte viac a vyzerá to, že sa stávam nepriateľom číslo 1.
      Postupne sa však situácia vygraduje a večer je už vytočený asi každý okrem večne "nemám problém Ňaňa" a Peťky...
      Tým sa mení celkový plán, lebo protestne už určite v tomto super objekte nezostávame ďalšiu noc...
      Keďže sme na expedícii, myslím, že sme schopní prežiť akékoľvek podmienky, ale kaziť si výlet zážitkami s nepríjemnými ľuďmi to zas nemusíme!

P.S. Večer si robíme krátku prechádzku do centra, kde obdivujeme Nádvorie európy a po fajnej zmrzline končíme v reštaurácii s veľmi príjemným personálom... Všetko je proste o ľuďoch...

P.S. part 2, na poslednej foto, je naše minimólo, ktoré nám bolo pridelené pre dve lode... , vedľa plával železný sud (podpera), o ktorú sa cez noc loď oškrela...

• Day 3

Ranná hygiena

June 16, 2021 in Slovakia ⋅ ⛅ 18 °C

Po celej noci odhodlávania sa ráno vyberiem na WCko.
      Sadnem na dosku, ktorá bola stará už za čias Husáka.
      Za mnou kvalitne splesnivetý kryt, pod mnou čierna diera (ten záchod už biely nebude nikdy) a nad mnou visiace pavučiny. Po zemi sa preháňa zbierka chrobáčikov.
      Ale ten smrad! Ja na smrad až tak citlivý nie som... Posledne mi dvíhalo žalúdok na zvracanie v Indii na rieke Gange. Tam však v rieke plávali polobhorené mŕtvoly rozďobané vtáčikmi.
      No akože hnus a keď sa konečne na tom WC nainštalujem, v tom strese zistím, že toaleťák výbavou turistickej ubytovne určite nie je...

Sprcha to je ďalší bonus. V strese pre zmenu zabúdam uterák a keďže nechcem Peťke (s ktorou som zostal sám, zvyšok šiel na nákupy) zkaziť jej ideály a narušiť budúci sexuálny život, polomokrý sa prešuchotám a prečľapkám v pyžame až do izby...

Voda z kohútika tečie tak žltá, že mám pohybnosti, či už druhý deň ešte len nepreplachujeme trubky od desaťročnej hrdze a farbu zubov po umývaní radšej nekonrolujem, ale bielšie určite nie sú. Chuť vody je hnusná...

Myslím na Tomča a Zuzku, ktorí nás včera opustili, ako v Košiciach trpia odstávkou teplej vody. Tu je vodička krásne teplá, len neviem, z ktorej stoky to odčerpávajú...

Chýbate nám... Užívali by sme si ako s nami spolutrpíte :)

P.S. na fotke "slniečko", ktoré na nás celú noc žiari, avšak heslo k nemu nám nedali...