Slovenia

Piran, a szlovén (olasz) ékszerdoboz

July 6, 2017 in Slovenia ⋅ ☀️ 30 °C

Szóval első desztinacionk a Budapesttol kevesebb mint 5,5 orara levő Piran. Mivel ez kb felut Toscana fele és én meg sosem voltam itt (Marci itt töltött két hetet nyári egyetem keretében és azt mesélte, hogy zseniális volt), ezért esett a választásunk erre a városkára.

Aki esetleg nem tudna, Piran egy felsziget-nyúlványon van és autóval nem igazán lehet bejönni. Illetve a külső sorompon bizonyos időre meg igen, de a belso részre egyaltan nem. Szóval logisztikazni kellett kicsit- bejöttünk, apartman keresés (én vettem at mert odaig kocsival már nem lehetett bemenni), majd cuccok ki és utána kocsival ki és a sorompó túloldalán (nekünk ingyenes) mélygarázs elfoglalása. Mindez 40fokban. És éhesen.

Viszont túlélve a megpróbáltatásokat: szallas nagyon cuki, kis garzon az óváros szívében és maga a hely is tenyleg mesebeli. Nekem hozza StTropez-t (kevésbé puccos verzióban) és Trogirt is.

Szóval kicuccolas, zuhi és bevetésre készen. Először seta, majd Hugo coctail a parton egy StAndrea nevű helyen ahol egy Dávid nevű kisfiút próbál fegyelmezni az alkoholista-fejű nagymama és a kicsivel nagyobb teso, majd megint séta és vacsi a Tripadvisor által ajanlott Pavel nevű halétteremben. Hugi minta itt lennétek.:) isteni Dorada, Marci meg scampit és calamarit nyom, már nagyon kellett. Utána megint séta a varázslatos szűk utcácskakon, ucsorges a parton és meg a tengerparti naplementet is elkapjuk egy fagyi kíséretében.
      Kezdődik a dolce vita, vagy ahogy Marci mondana, hedo a köbön! :)

Reggeli es Szt György templom kilatoval

July 7, 2017 in Slovenia ⋅ ☀️ 31 °C

Már tegnap kineztuk Marcussal a Hotel Piran hívogató teraszat egy jó kis brunchra. Minden volt mi szem szajnak ingere és meg egy sirály is társult a lakomahoz (állítólag Levi ismeri is :))). Szóval feltoltottuk a lemerült elemeket, de kellett is mert kis séta után megmasztuk a kilátót, megnéztük a templomot és a gyönyörű kilátást Piranra és a környező varoskakra. Megérte felkutyagolni!:)
      Utána pedig a Piazza Tartinin elszopogattuk a jól megerdemelt hűsítő kokteljainkat.:)

First diving

July 7, 2017 in Slovenia ⋅ ⛅ 27 °C

A nap megpróbáltatása pedig csak ezután következett.
      Miután strandoltunk egy jót és felavattuk az új matracokat, 17h-ra volt időpontunk a Subnet nevű búvár helyre, ugyanis befizettunk egy kezdő búvár tanfolyamra! :) Marci javasolta, hogy csináljunk valami olyat amit meg korábban egyikünk sem próbált ki- na ez pont ilyen. :)

Nekem totál gyomorgorcs a nulladik pillanattól kezdve, persze vegyítve a kíváncsisággal hogy azért csak ki kellene ezt próbálni. Először beültettek egy tanterembe, egy félórás oktató videót kellett megnézni. Utana jött az "instruktor", aki (tört angolsaggal, ami kicsit nehezitette a megértést, főleg amikor belegzes helyett "exhale"-t mondott, ami azért ebben a szituban erősen nem mindegy) szoval elmagyarázta a felszerelést, és utána bele kellett magunkat préselni a neoprem ruhába. Marcinak persze ez komfortos volt, nekem kevésbé, de utólag visszanezve ez meg gyerekjáték volt! Ránk aggattak súlyokat (nekem 6, marcinak 8kg-ot, amihez utólag meg köveket is pakoltak a zsebunkbe, mert egyikonknel sem bizonyult elégnek), majd a bazi nehéz palackkal vonultunk a vizbe. Mondtak, hogy benn majd minden könnyebb lesz. :)Ezután, sok időt nem hagyva a visszafordulásra, jöhettek a gyakorlatok.

Merules, légző berendezés (regulator) használat megtanulasa, felkészülés "a mi van ha kitepik" szitura (jó hogy megtanultuk mert én kb 5 perccel később a nagy kalimpalasban ki is teptem Marciet:))), szemüveg tisztitas, egyezményes jelek megtanulasa.

Én ugyereztem mint aki nem kap levegőt, ráadásul nem bírtam lemerulni (meg kövek jöttek), szóval folyamatosan visszajöttem a víz fölé. Volt egy pont, amikpr tényleg hagyni akartam a francba az egészet. De aztán a kitartás győzött (illetve Marci ölelése sokat segített), és végül sikeresen abszolvalva a feladatokat, 6m-ig merultunk.

Nagyon érdekes volt, ott uszkaltak a halacskak a labunk között, láttunk rákot és egyéb tengeri elolenyeket, ja én szerintem egy kakit is.:)
      Egy para volt, amikor Marci egyszercsak eltűnt a szemem elől (általában ő előttem ment), az instruktor haladt, Marci meg sehol. A csavonak nem bírtam szolni hogy Baszki stop! Aztán szerencsére realizálta a helyzetet és kiderült h Marci felettünk lebeg és nem bír lejonni. Aztán valahogy megoldotta és jött lefelé szerencsere.

Ami nagyon para volt meg, hogy néha azt hittem szetreped a fejem és a fülem, ahogy merultunk lefele, folyamatosan kiegyenlíteni kellett.

A végén a "nagy mélységben" az instruktor kezet fogott velünk, és gratulált, ott nagyon örültem h sikerült megcsinalni! És Marcival egyutt.
      Kierve remegett kezem lábam de nagyon büszke voltam magunkra! :)
      Azt meg nem tudom lesz-e folytatás (Marci már a Voros tengert emlegeti), de nagyon nagy élmény volt es Piranrol mindig ez fog eszembe jutni!

Bazira kifaradtunk, elmentünk egy vacsira aztán bedoltunk az agyba. Jó kis nap volt!

Strunjan Salinera

August 13, 2019 in Slovenia ⋅ ⛅ 31 °C

Heute muss unbedingt noch ein 2. Fußabdruck sein....
      Nach unserem Italien Besuch war es dann doch etwas wärmer als gedacht. Daher noch ein Abstecher zum Meer , nach Strunjan an den am ersten Tag geplanten Strand. Ein wundervoller Blick nach Piran, extremer Salzgehalt im trotzdem klaren Meer und Sprungmöglichkeiten für unsere Jungs, was will man mehr.
      Und dann das Highlight unseres Verwöhnprogrammes: Olga und Albin, unsere supernetten Vermieter hatten zum Dinner geladen. So viel Herzlichkeit und Gastfreundschaft kann man gar nicht in Worte fassen....
      Gegrilltes in allen Formen, Fisch, Suppen, Salate, selbstgebackenes Brot und für die Kinder wurde extra noch Eis organisiert.
      Auch der selbstgemachte Wein, very tasty. Nach einer exklusiven Garten und Küchen bzw. Museeumsführung wurde dann der Schnaps ausgepackt... auch wieder homemade....
      Laut Olga werden wir jetzt mindestens 100 Jahre alt.
      Solche herzlichen, gastfreundlichen Menschen, einfach schön. Danke für den schönen Abend und nun werden wir very well schlafen.....

Camping Lucija

August 30, 2019 in Slovenia ⋅ ⛅ 30 °C

Zum Mittag war es schon ziemlich heiß und irgendwie kam das Mittagstief.

Doch all Das war Geschichte als aus der Nachbarschaft ein „du Seggl“ ertönte.
      Das hat uns echt den Tag gerettet.

Wir hatten um 11:00 Uhr schon Fahrräder ausgeliehen um ins 6 km entfernte Piran zu radeln.

Wieder von Piran zurück schlüpften wir in die Badegarderobe und genossen das kühle Nass.

Olivenernte

October 21, 2019 in Slovenia ⋅ ⛅ 23 °C

Am 7.00 hämmer zmorge gässe. Dänn simmer as Meer abe chli go luege.
      Am 10.00 simmer uf en hoger ufegfahre, is olivemuseum, nachhär zrugggfahre uf en olivenhain go olive sammle, dass mär zmittag und ztrinke übercho händ. In Isola hämmer no kafi trunke und s meer aglueget. Nachdäm mär wieder im hotel gsi sind. Händ dä pool no bsuecht und echli glädelet.

Wo simmer ächt znacht no gsi?

Piran, Portoroz, Izola

July 26, 2022 in Slovenia ⋅ 🌧 24 °C

Am Morgen überraschte uns Regen beim Frühstück. Leicht ungemütlich aber irgendwie cool, assen wir unter der Heckklappe.

Wir sind dann eine Stunde in den Süden gefahren, um die Küste Sloweniens zu erkunden. Erster Halt war Piran. Wir erkundeten die kleinen Lädeli und assen am Mittag frischen Fisch und gegrillten Tintenfisch. Das Wetter beruhigte sich schnell und es brannte wieder so richtig runter. Also badeten wir im Meer. Erstaunlich war, dass bei 38 Grad Lufttemperatur und geschätzten 27 Grad Wassertemperatur sogar Thomas den Schritt ins kühle Nass wagte. Anschliessend stiegen wir an den höchsten Punkt von Piran. Dort genossen wir die Aussicht über das Städtli sowie das Meer und die umliegende Küste.

Den nächsten Halt machten wir in Portoroz. Nach einer Erkundudgstour in der prallen Hitze, stellten wir fest, dass der Ort neben Touristen, Liegestühlen, Hotels und Casinos nicht wirklich was für uns zu bieten hat. Wir machten uns also auf den Weg nach Izola. Da kühlten wir uns erneut im Meer ab, sünneleten etwas und gönnten ins am Strand einen Drink. Bei Sonnenuntergang assen wir zu abend. Thomas bestellte Risotto Nero und war Attraktion vom Restaurant. Eine Österreicherin vom Nebentisch meinte, er habe eine Schüssel Kaviar bestellt und machte sich Sorgen, wie teuer das wohl sein könnte.

Koper & Piran, Slovenia to Umag, Croatia

October 15, 2022 in Slovenia ⋅ ⛅ 16 °C

We docked in Koper, Slovenia and rode about 20 miles before crossing the border back into Croatia. The attendants stamping our passports were so friendly. One even gave Rich some marital advice about cherishing his wife.
      We rode 37 miles total today, mostly on a nice bike path through persimmon orchards, neighborhoods and salt marshes. Just before our coffee break, we rode a steep downhill cobblestone path into the plaza. Fortunately we keep the bike upright.
      Our next stop was a nice restaurant set in a vineyard. The owners showed us how they use dogs to find truffles. Lunch was amazing. Truffle pasta with fresh truffles grated on top and for desserts (always plural) cream pie, fig tart and pistachio tart. Fortunately, the last 12 miles of the ride were downhill. We rode on the docks among all the yachts to get to our ship.

May 27, 2022 in Slovenia ⋅ ☁️ 25 °C

Was für eine unglaublich süße Altstadt direkt am Meer! 🥰

Mit dem Motorrad schlängele ich mich durch die engen Gassen, die kaum mehr als einem Motorrad 🏍 oder Roller 🛵 Platz bieten bis direkt vor meine Unterkunft. Einchecken, raus aus der Lederkombi, rein in ein Sommerkleidchen und Piran erkunden.

Das Städtchen hat auf engstem Raum unglaublich viel zu bieten. Süße kleine Marktplätze wo ich mir unter Sternen am Abend im “Fritolin” meine geliebten gegrillten Tintenfische 🐙 gönne, Cocktailbars 🍹 direkt am Meer in denen ein Sundowner zu genieße fast schon Pflicht ist und Stadtmauern, Wach- und Aussichtstürme die einen bezaubernden Blick über die Altstadt freigeben.

Da fehlt im Grunde nur noch der Sprung in die Adria bei Sonnenuntergang, um das Erlebnis Piran perfekt zu machen. 😊

May 3, 2023 in Slovenia ⋅ ☁️ 16 °C

Von Untertage ans Meer 🌊 Für uns ging es am Nachmittag weiter in die Küstenstadt Piran. Nachdem wir einen kurzen Abstecher nach Italien gemacht haben, um unsere Vorräte aufzufüllen (in Slowenien war nämlich am 02.05. noch Feiertag, was wir beide natürlich absolut auf dem Schirm hatten) parkten wir unsere Auto in einem Parkhaus am Stadtrand, da in der Innenstadt Autos verboten sind. Vom Parkhaus aus ging es mit dem Gratisshuttle in die Innenstadt. Von dort waren es zu unserer Unterkunft nur wenige Meter. Wir hatten ein Zimmer in einem typischen alten Mediterranen Haus.
      Trotz des Regens waren wir von Anfang an verzaubert von dieser niedlichen, verschlafenen Küstenstadt. Am Abend schlenderten wir noch durch die engen Gassen und freuten uns einfach, dass es nach jeder Abzweigung etwas neues zu entdecken gab. Am nächsten Morgen waren wir beide mutig eine Runde im Meer schwimmen. Ich denke, insgesamt waren wir 30 Sekunden im Wasser. Nach einer warmen Dusche checkten wir aus und erkundeten nun bei besserem Wetter noch den Rest der Stadt (wir waren ebenso begeistert wie am Abend zuvor 😍), bevor der Gratisshuttle uns wieder zum Parkhaus brachte.

Unser Fazit: Ein Muss bei einer Slowenien Rundreise 🇸🇮

Piran, Pirano, Občina Piran