Slovenia
Podgorje

Tijd om verder te gaan!

August 5, 2019 in Slovenia ⋅ ⛅ 27 °C

He eindelijk drukke weekend is voor bij, tijd om de stad te verlaten en hopelijk wat koeler weer op te zoeken...

Al vroeg sta ik op om voor de hitte de stad uit te zijn. Een graad of 30 tot 35 nog altijd, voor de motor veel sta heet. Ik draai dan ook zo snel mogelijk de snel weg op om op die manier wat verkoeling te zoeken. Maar helaas de zon en de wind zijn al dusdanig warm dat op de hoge snelheid zelf ook al niks helpt. Al snel krijg ik het dusdanig warm en moet. Er nog een ontbijt in dat ik maar stop bij een pomp om wat te eten en af te koelen
      Ik koop daarbij een flesje water en tijden het naar buiten lopen giet ik hem leeg over me shirt, brrr dat is best koud. Snel me pak aan en gelijk door. Al snel weer op de snelweg met de jas op een klein kiertje, eigenlijk best heerlijk door de wind koelt het nu wel wat beter. Toch heb ik maar de route veranderd en pak ik 80% snelweg. Dan maar saai en door... Al snel vliegt het asfalt onder me door. Stop ik nog snel om te tanken in hongarijen.. Waar de benzine goedkoper is dan de diesel 😯 scheelt niet veel maar toch best leuk om te zien... houdt ik nog steeds florijnen over koop nog maar wat vocht. Houdt ik nog steeds dat verdomde geld over en rijdt toch maar weer door. Denk dan nog maar een x tanken net bij de grens.. maar voor ik het wist waren er geen pomp stations of winkels meer en reed ik zo Slovenië in. Het laatste stukje toch maar lekker binnen door. Doordat me.motor 5 dagen onder bomen had gestaan was die wel toe aan een schoonmaak beurt. Stop nog even snel voor ik bij het hotel bent bij een spuit straat om alle bende er af te spullen. Stap na een paar minuten spuiten weer op de motor en rijdt snel weer verder. Zo wat was de motor af gekoeld.... heerlijk af en toe wat water druppels en verder een verkoelde motor dit had ik eerder moeten weten. Zo de laatste 20 min gereden en nu weer heerlijk douche en lekker op het terras wat eten.

Ik zeg eetse en slaap lekker voor straks

Podgorje