South Africa
Klein-Brakrivierstrand

Kragga Gamma og Garden Route

April 4, 2017 in South Africa ⋅ ☁️ 19 °C

Efter morgenmaden og tjek ud kørte vi til dyreparken Kragga Gamma, der også er en privat dyrepark. Vi så både næsehorn, zebraer, giraffer, bøfler, geparder (en enkelt af dem var tam), vortesvin, en ugle, en skildpadde og diverse typer råvildt og antiloper. Ved indgangen blev vi advaret om aggressive næsehorn, så vi skulle endelig holde god afstand til dem. Vi kom helt uforsætligt meget tæt på et af dem, da det pludselig gik ud foran vores bil, men det gjorde heldigvis ingenting.
      Vi fortsatte vores tur langs den berømte Garden Route, der er en landevejsstrækning tæt på kysten med mange attraktioner undervejs. Køreturen var ikke så flot som vi havde forventet, men vi oplevede meget undervejs. Vi stoppede og fik frokost på en restaurant der var udsmykket som en ægte 60'er diner i amerikansk stil.
      Vi havde også et par stop ved nogle broer, hvoraf den ene bro er den højeste i verden hvorfra man kan springe Bungee Jump, og vi så da også et par modige sjæle. Vi havde desværre ikke selv tid, så vi nøjedes med at købe lidt flere souvenirs inden vi kørte videre.
      Turen fortsatte til Knysna, hvor vi kørte op til et udkigspunkt og så ud over den smukke by. Herfra kørte vi videre til Mossel Bay, hvor vi havde booket overnatning på et vandrehjem, der dog mindede mere om et Bed & Breakfast. Et hyggeligt sted. Aftenen gik med planlægning og dagens udgave af "Gift ved første blik", hvor vi trofast følger vores ven Allan.
      Dagen får 3,5 stjerner.
      Road trip: 401 km på dagen - 3.656 km i alt.

Klein-Brakrivierstrand