South Africa
Ladismith

Here you’ll find travel reports about Ladismith. Discover travel destinations in South Africa of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Fietsdag 8: Calitzdorp - Ladismith

January 7 in South Africa ⋅ ⛅ 19 °C

Aantal kilometers: 54.7km
    Aantal hoogte meters: 1074m

Voor dat we vertrokken vertelde we aan de guesthouse eigenaar dat we weinig fietsers gen kwamen in onze reis door zuid afrika. Hij antwoorde er zijn heel veel fietsers maar enkel tijdens de winter niet zoals ons tijdens de zomer omdat het veel te warm. Hij vertelde ons dat het vandaag 42 graden ging worden. Wij al later opgestaan omdat het maar 50km is.
    De rit van vandaag was korter de vorige. Natuurlijk zoals iedere rit in zuid afrika een pas kom je altijd wel tegen. Vandaag was de huis pas aan de beurt. De laaste 15 km hadden we de uitzichtroute. Uitzichtroute betekent: mooie plaatjes, onverharde wegen en meer hoogtemeters klimmen (vandaag was dat de kleine Swartberg), dit kon er nog bij omdat het aantal kilometers vandaag niet zoveel zijn en we genoeg water over hadden.

Dag 5 - Ladismith

January 20, 2017 in South Africa ⋅ 🌙 16 °C

Erns dra 'n volstruisveer in sy hoed, Lunga sit die kuikens op hok, Divan lewer 'n nuwe kamera af vir die Weg Agterpaaie-span, Ronnie wys ons sy tattoo, ons stap na 'n bergpoel, en daarna moet François terugry Kaap toe.

Ladismith